To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Wymiana filtra paliwa

ruks - 16-05-2017, 20:43
Temat postu: Wymiana filtra paliwa
Chciałbym wymienić u siebie w PIV filtr paliwa. Powiedzcie czy czekają na mnie jakieś większe trudności? Przeczytałem wątek że wskazówkami jak to zrobić w PIII ale u mnie nie widzę śruby do odpowietrzania a pompka wygląda jakby była nieruchoma. Próba wykręcenia jej tłoczka nie przynosi efektu ani w lewo ani w prawo. Czy wystarczy nowy filtr zalać świeżym paliwem i będzie dobrze? Jeśli tak to czy wlewać paliwo w środkowy otwór filtra czy te zewnętrzne żeby ono się też przefiltrowało.
jepm - 16-05-2017, 21:26

Sruby nie ma - to ze pompka jest sztywna to dobrze - tak powinno byc
Jak wymienisz filtr to wlasnie pompujesz tak dlugo az tloczek sie calkiem usztywni.

[ Dodano: 16-05-2017, 21:47 ]
A tu masz filmik - chyba wresce IV bo rzeczywiscie ciagle wyswietlaja sie III
https://youtu.be/4d8S94sxHmI

ruks - 16-05-2017, 22:55

U mnie wygląda to nieco inaczej, czy po odkręceniu filtra tłok pompki wychodzi do góry umożliwiając pompowanie?


https://goo.gl/photos/HSL7govYvdeLsLwe6


jepm - 17-05-2017, 09:03

faktycznie - to pewnie była znowu III na filmiku w czwórce ten czarny dzyndzel do pompowania jest mniejszy - sprawdziłem mam taki sam jak na Twoim zdjęciu - ale zasada działania taka sama. Czyli jak jest odpowietrzone to dzyndzla raczej nie ruszysz. U mnie też się nie poddaje.

W IV nie ma żadnej dodatkowej śruby odpowietrzającej - jak się zapowietrzy to wówczas pompujesz tym dzyndzlem aż się usztywni i tyle - chyba że jest woda do odkręcasz z dołu ten korek spustowy z dołu filtra.

Obawiam się jednak że wymiana za pierwszym razem (sam nie próbowałem) nie jest taka prosta i przede wszystkim "czysta" jak na tych filmikach :biggrin:

He,he - w serwisówce IV pokazują że do wymiany filtra trzeba go zdemontować najpierw w całości razem z pompka i dopiero po wyjęciu wymieniać - ale nie wiem czy to naprawdę konieczne -choć patrząc na zdjęcie chyba tak ?
http://faq.out-club.ru/do...00002808ENG.HTM

ruks - 17-05-2017, 20:25

Wymieniłem, wyszło na to że operacja jest dosyć prosta a problemy pojawiły się nie tam gdzie sądziłem. Największą trudność to odkręcenie starego filtra i dekla z czujnikiem od spodu. Ten pierwszy że względu na kiepski dostęp, chociaż to zależy też od klucza i pewnie dlatego serwisówka podaje aby odkręcić cała podstawę a później dopiero filtr. Czujnik z kolei był mega mocno dokręcony. Największe zaskoczenie było przy odpowietrzaniu - tutaj nie ma pompki bądź u mnie nie działa gdyż po odkręceniu filtra nadal wszystko było nieruchome. Na szczęście filtr zalałem prawie do pełna paliwem (około 0,6l) i nie było problemów z odpowietrzaniem. Po pierwszym uruchomieniu zgasł niemal od razu, drugie odpalanie to około 3-4s kręcenia rozrusznikiem i temat z głowy. W porównaniu do odpowietrzania TDI po wymianie filtra tu można uznać że zrobiło się samo :-)
jepm - 18-05-2017, 09:00

No to super - będzie wiadomo na przyszłość :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group