Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana filtra paliwa
Autor Wiadomość
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-05-2017, 20:43   Wymiana filtra paliwa

Chciałbym wymienić u siebie w PIV filtr paliwa. Powiedzcie czy czekają na mnie jakieś większe trudności? Przeczytałem wątek że wskazówkami jak to zrobić w PIII ale u mnie nie widzę śruby do odpowietrzania a pompka wygląda jakby była nieruchoma. Próba wykręcenia jej tłoczka nie przynosi efektu ani w lewo ani w prawo. Czy wystarczy nowy filtr zalać świeżym paliwem i będzie dobrze? Jeśli tak to czy wlewać paliwo w środkowy otwór filtra czy te zewnętrzne żeby ono się też przefiltrowało.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 16-05-2017, 21:26   

Sruby nie ma - to ze pompka jest sztywna to dobrze - tak powinno byc
Jak wymienisz filtr to wlasnie pompujesz tak dlugo az tloczek sie calkiem usztywni.

[ Dodano: 16-05-2017, 21:47 ]
A tu masz filmik - chyba wresce IV bo rzeczywiscie ciagle wyswietlaja sie III
https://youtu.be/4d8S94sxHmI
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-05-2017, 22:55   

U mnie wygląda to nieco inaczej, czy po odkręceniu filtra tłok pompki wychodzi do góry umożliwiając pompowanie?


https://goo.gl/photos/HSL7govYvdeLsLwe6

 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 17-05-2017, 09:03   

faktycznie - to pewnie była znowu III na filmiku w czwórce ten czarny dzyndzel do pompowania jest mniejszy - sprawdziłem mam taki sam jak na Twoim zdjęciu - ale zasada działania taka sama. Czyli jak jest odpowietrzone to dzyndzla raczej nie ruszysz. U mnie też się nie poddaje.

W IV nie ma żadnej dodatkowej śruby odpowietrzającej - jak się zapowietrzy to wówczas pompujesz tym dzyndzlem aż się usztywni i tyle - chyba że jest woda do odkręcasz z dołu ten korek spustowy z dołu filtra.

Obawiam się jednak że wymiana za pierwszym razem (sam nie próbowałem) nie jest taka prosta i przede wszystkim "czysta" jak na tych filmikach :biggrin:

He,he - w serwisówce IV pokazują że do wymiany filtra trzeba go zdemontować najpierw w całości razem z pompka i dopiero po wyjęciu wymieniać - ale nie wiem czy to naprawdę konieczne -choć patrząc na zdjęcie chyba tak ?
http://faq.out-club.ru/do...00002808ENG.HTM
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-05-2017, 20:25   

Wymieniłem, wyszło na to że operacja jest dosyć prosta a problemy pojawiły się nie tam gdzie sądziłem. Największą trudność to odkręcenie starego filtra i dekla z czujnikiem od spodu. Ten pierwszy że względu na kiepski dostęp, chociaż to zależy też od klucza i pewnie dlatego serwisówka podaje aby odkręcić cała podstawę a później dopiero filtr. Czujnik z kolei był mega mocno dokręcony. Największe zaskoczenie było przy odpowietrzaniu - tutaj nie ma pompki bądź u mnie nie działa gdyż po odkręceniu filtra nadal wszystko było nieruchome. Na szczęście filtr zalałem prawie do pełna paliwem (około 0,6l) i nie było problemów z odpowietrzaniem. Po pierwszym uruchomieniu zgasł niemal od razu, drugie odpalanie to około 3-4s kręcenia rozrusznikiem i temat z głowy. W porównaniu do odpowietrzania TDI po wymianie filtra tu można uznać że zrobiło się samo :-)
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 18-05-2017, 09:00   

No to super - będzie wiadomo na przyszłość :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.