To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] Czas załączenia 2H -> 4H

gshesiu - 22-05-2017, 07:38
Temat postu: [3.2 DID] Czas załączenia 2H -> 4H
Jaki powinien być czas załączenia napędu z 2H na 4H przy prędkościach 50...80km/h ?
U mnie trwa to 30 sekund.

zbyszekm2 - 22-05-2017, 09:23
Temat postu: Re: Czas załączenia 2H -> 4H
gshesiu napisał/a:
Jaki powinien być czas załączenia napędu z 2H na 4H przy prędkościach 50...80km/h ?
U mnie trwa to 30 sekund.

Zależy jak często go używasz.
Penie dopiero po 30 sek przestają migać koła?

gshesiu - 22-05-2017, 09:41

tak, przestają migać lampki od przednich kół po 30 sekundach
jepm - 22-05-2017, 09:46

U mnie trwa to różnie - czasami w zasadzie od razu (z max 5 sek) czasami trzeba chwile poczekać - może i z 30 sek. Głownie to co zauważyłem samochód musi idealnie jechać na wprost i najlepiej aby się nie toczył siłą rozpędu zwalniając po przełączeniu dźwigni tylko już delikatnie "ciągnął" do przodu co oznacza właściwie jazdę ze stalą prędkością (bardzo lekko dodać gazu ) - wtedy zapina się szybko. Głownie chodzi pewnie o to jak mi się wydaje aby dostał sygnał równej prędkości obrotowej kół - stąd też np. trudniej się przełącza na nierównej nawierzchni czy krótkich odcinkach prostej, gdy widząc zakręt podświadomie lekko skręcamy kierownicą. BTW Kiedyś miałem taka sytuacje że w trakcie załączania musiałem dokonać dość ostrego skrętu - nic się nie stało - kontrolki dalej migały aż auto się ustabilizowało i wówczas się załączył.

[ Dodano: 22-05-2017, 10:09 ]
Możesz tez zrobić prosty test. Zatrzymaj auto - wrzuć N - zmień z 2h na 4h - wrzuć D i puść hamulec - u mnie przestaje migać w zasadzie od razu.

zbyszekm2 - 22-05-2017, 10:35

gshesiu napisał/a:
tak, przestają migać lampki od przednich kół po 30 sekundach

Żadko użwyasz.
Po przełączaj na postoju na "N" kilka razy. Musisz czasem używać tego, nie bedze zastawał się czujnik.

gshesiu - 24-05-2017, 07:30

Sprawdziłem: przy prędkości 20...30km/h lekko z górki na D bez przyspieszania przełącza w obie strony w 3 mignięcia lampek. Na rondzie nie przełącza, czyli jak ma skręcone koła oraz przy przyspieszaniu za rondem. Na postoju na ręcznym hamulcu na N lub na P nie przełączył w 20 sekund, ale jak ruszyłem to po kilku sekundach przełączył. Czyli widać że z tym przełączaniem 2H-4H jest różnie.
Michał_PIII - 25-05-2017, 08:39

jest różnie z prostego powodu. Żeby załączył się to muszę się przesunąć przesuwki po kołach zębatych. A żeby to odbyło się od razu to 2 koła zębate muszą się zgrać na tyle żeby przesuwka się po nich przesunęła. Raz ustawią się na wprost i bez problemu przesuwka się po nich przesuwa a raz trzeba trochę ruszyć żeby się ze sobą "zgrały".
konwen - 02-07-2017, 08:05

Jestem zainteresowany zakupem PIV 2009 170km. Oglądałem i jeździłem. Jedynym mankamentem jest to że po przełączeniu na 4H cały czas mrugaja przednie koła, jak i wyżej 4HLc. Pomarańczowa kontrolka zapala się od razu a przednie koła wciąż mrugaja. Nie wiem co o tym sądzić.
gshesiu - 09-07-2017, 19:17

konwen napisał/a:
Jestem zainteresowany zakupem PIV 2009 170km
Może trochę odpowiedź po czasie, ale z tego co mi wiadomo rok 2009 i 170KM raczej nie idzie w parze, modele 200KM wyszły produkcyjnie z końcem 2008r, więc jeżeli produkcja jest 2009 to już powinien być tam silnik 200KM


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group