[3.2 DID] Czas załączenia 2H -> 4H |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 22-05-2017, 07:38 [3.2 DID] Czas załączenia 2H -> 4H
|
|
|
Jaki powinien być czas załączenia napędu z 2H na 4H przy prędkościach 50...80km/h ?
U mnie trwa to 30 sekund. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-05-2017, 09:23 Re: Czas załączenia 2H -> 4H
|
|
|
gshesiu napisał/a: | Jaki powinien być czas załączenia napędu z 2H na 4H przy prędkościach 50...80km/h ?
U mnie trwa to 30 sekund. |
Zależy jak często go używasz.
Penie dopiero po 30 sek przestają migać koła? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 22-05-2017, 09:41
|
|
|
tak, przestają migać lampki od przednich kół po 30 sekundach |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 22-05-2017, 09:46
|
|
|
U mnie trwa to różnie - czasami w zasadzie od razu (z max 5 sek) czasami trzeba chwile poczekać - może i z 30 sek. Głownie to co zauważyłem samochód musi idealnie jechać na wprost i najlepiej aby się nie toczył siłą rozpędu zwalniając po przełączeniu dźwigni tylko już delikatnie "ciągnął" do przodu co oznacza właściwie jazdę ze stalą prędkością (bardzo lekko dodać gazu ) - wtedy zapina się szybko. Głownie chodzi pewnie o to jak mi się wydaje aby dostał sygnał równej prędkości obrotowej kół - stąd też np. trudniej się przełącza na nierównej nawierzchni czy krótkich odcinkach prostej, gdy widząc zakręt podświadomie lekko skręcamy kierownicą. BTW Kiedyś miałem taka sytuacje że w trakcie załączania musiałem dokonać dość ostrego skrętu - nic się nie stało - kontrolki dalej migały aż auto się ustabilizowało i wówczas się załączył.
[ Dodano: 22-05-2017, 10:09 ]
Możesz tez zrobić prosty test. Zatrzymaj auto - wrzuć N - zmień z 2h na 4h - wrzuć D i puść hamulec - u mnie przestaje migać w zasadzie od razu. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-05-2017, 10:35
|
|
|
gshesiu napisał/a: | tak, przestają migać lampki od przednich kół po 30 sekundach |
Żadko użwyasz.
Po przełączaj na postoju na "N" kilka razy. Musisz czasem używać tego, nie bedze zastawał się czujnik. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 24-05-2017, 07:30
|
|
|
Sprawdziłem: przy prędkości 20...30km/h lekko z górki na D bez przyspieszania przełącza w obie strony w 3 mignięcia lampek. Na rondzie nie przełącza, czyli jak ma skręcone koła oraz przy przyspieszaniu za rondem. Na postoju na ręcznym hamulcu na N lub na P nie przełączył w 20 sekund, ale jak ruszyłem to po kilku sekundach przełączył. Czyli widać że z tym przełączaniem 2H-4H jest różnie. |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2017, 08:39
|
|
|
jest różnie z prostego powodu. Żeby załączył się to muszę się przesunąć przesuwki po kołach zębatych. A żeby to odbyło się od razu to 2 koła zębate muszą się zgrać na tyle żeby przesuwka się po nich przesunęła. Raz ustawią się na wprost i bez problemu przesuwka się po nich przesuwa a raz trzeba trochę ruszyć żeby się ze sobą "zgrały". |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
konwen
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2.0 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-07-2017, 08:05
|
|
|
Jestem zainteresowany zakupem PIV 2009 170km. Oglądałem i jeździłem. Jedynym mankamentem jest to że po przełączeniu na 4H cały czas mrugaja przednie koła, jak i wyżej 4HLc. Pomarańczowa kontrolka zapala się od razu a przednie koła wciąż mrugaja. Nie wiem co o tym sądzić. |
_________________ Mitsubishi Galant 2.0 GLX 16V kombi 1998 + LPG
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 09-07-2017, 19:17
|
|
|
konwen napisał/a: | Jestem zainteresowany zakupem PIV 2009 170km | Może trochę odpowiedź po czasie, ale z tego co mi wiadomo rok 2009 i 170KM raczej nie idzie w parze, modele 200KM wyszły produkcyjnie z końcem 2008r, więc jeżeli produkcja jest 2009 to już powinien być tam silnik 200KM |
|
|
|
 |
|