To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Zakup Pajero - prośba o sugestie

ptak - 05-06-2017, 14:54
Temat postu: Zakup Pajero - prośba o sugestie
Witam wszystkich - jestem nowym użytkownikiem forum, chociaż trochę już czytam ;)

Do rzeczy - prosiłbym Was o sugestie, planuje zakup Pajero III 3.2 DID - w mojej okolicy wpadł mi w oko własnie taki model. Jak się dowidziałem od właściciela, wszystko sprawne, wszystko działa - egzemplarz ładny, zadbany. Niestety nic poza standardem nie było robione.

Cena około 20 tys - model 2003 - według mej wiedzy po lifcie.

Teraz pytanie właściwe - czy jeśli wszystko działa faktycznie bez zarzutu i auto pali bez problemu - czy w takim przypadku po wymianie zbiornika paliwa da radę pojeździć kilka lat - czy od razu powinienem się nastawić na regenerację pompy wtryskowej? Czy to będzie z dnia na dzień bum - czy Mitsu będzie jakoś wcześniej klepać po ramieniu i mówić, że go coś boli?

Czy da się to jakoś sprawdzić przed zakupem? Sprawdzić filtr paliwa, etc? (Przy okazji może ktoś poleci warsztat/serwis z okolic Szczecina).

Sam nie wiem jak się zabrać do zakupu - ostatnio stał chwile w moim mieście równie fajny egzemplarz za 22 tysiące po wymianie baku i regeneracji pompy wtryskowej.

Co o tym sądzicie? Dzieki za sugestie.

PiotrKw - 05-06-2017, 15:40

Ale czego oczekujesz ? Piszesz :
ptak napisał/a:
wszystko sprawne, wszystko działa - egzemplarz ładny, zadbany.

To co mamy powiedzieć ? Że coś jest popsute ? Że za chwilę się zepsuje? Że coś jest ukryte a tego nie widać ?
Kupowałeś kiedyś w swoim życiu jakiś używany samochód ?? :wink:

plochu - 05-06-2017, 16:30

Temat łatwy nie jest. Dasz link do ogłoszenia?

Cytat:
Jak się dowidziałem od właściciela, wszystko sprawne, wszystko działa - egzemplarz ładny, zadbany.

To zweryfikuj, przez telefon zawsze wszystko pięknie i ładnie. Ja goniłem kiedyś 300km, bo wszystko ładnie a na miejscu jak się okazało, że nie załącza reduktora to usłyszałem tylko "a skąd ja mam takie rzeczy wiedzieć, ja tego nie używałem"

Cytat:
Niestety nic poza standardem nie było robione.

Przynajmniej nikt nic dziwnego nie zmotał :)

Cytat:
Cena około 20 tys - model 2003 - według mej wiedzy po lifcie.

To łatwo dość ustalić po halogenach i blokadzie tylnego mostu.
Cytat:

Teraz pytanie właściwe - czy jeśli wszystko działa faktycznie bez zarzutu i auto pali bez problemu - czy w takim przypadku po wymianie zbiornika paliwa da radę pojeździć kilka lat - czy od razu powinienem się nastawić na regenerację pompy wtryskowej? Czy to będzie z dnia na dzień bum - czy Mitsu będzie jakoś wcześniej klepać po ramieniu i mówić, że go coś boli?

Uważam, że jak wszystko faktycznie tak dobrze działa i zadbane to nic tylko dbać dalej i cieszyć się jazdą.

butynski - 05-06-2017, 18:27

A ja Ci powiem tak . Użytkuję taki samochód rocznik 2002 włożyłem w niego już tyle kasy , że głowa boli ale dzięki temu wiem co mam i nie sprzedałbym go za zadne skarby . Ale też za żadne skarby nie kupiłbym takiego samochodu ( tak wiekowego ) . Co najwyżej 5-6 letni . Starsze roczniki to wielkie ryzyko a częsci pioruńsko drogie ale kto nie ryzykuje nie pije szampana !Pozdrawiam
ptak - 05-06-2017, 18:49

plochu napisał/a:
Temat łatwy nie jest. Dasz link do ogłoszenia?


Jasne, podaje link:

https://www.otomoto.pl/of...html#4c4f44cffe


Akurat mam blisko więc nie ma problemu z gonieniem pół Polski. Mogę podjechać.

PiotrKw napisał/a:

Kupowałeś kiedyś w swoim życiu jakiś używany samochód ?? :wink:


Kupowałem i to nie raz. Nawet miałem w użytkowaniu 2x Pajero III - firmowe, gdzie jako tako naprawy mnie nie interesowały. Nigdy nie było z nimi problemu - a przejechałem każdym po kilkadziesiąt tysięcy...Dlatego też chętnie wsiadłbym ponownie za prawdziwe stery...

Tylko co innego firmowe, serwisowane auto za granicą, gdzie koszta napraw i eksploatacji nigdy nikogo nie interesowały, a co innego lokalne Pajero użytkowane prywatnie.

Koledzy - chodzi mi głównie o to, czy kupując takie auto, załóżmy sprawne - od razu mam założyć wymianę baku i elementów układu paliwowego - czy ewentualne kontrola filtru paliwa i częsta wymiana filtra starczy.

Trafiają się Pajero już po usterce pompa/bak z wymienionymi bebechami w podobnych cenach, więc sam nie wiem czy kupowanie Pajero które "jeszcze" nie miało przygody z pompą jest sensowne...Jak kupowaliście swoje Pajero to jak to wyglądało u Was?

Da się sprawdzić stan pompy przed zakupem? Też nie chciałbym sprzedawcy ciągać pół świata po serwisach, nie szukam perełki, wiem, że to używane auto. Ale też jakoś koszta trzeba by oszacować ;)

TangoKK - 05-06-2017, 19:11

Zbiornik tak czy owak trzeba będzie wymienić, a reszta to już szczęście, bo pompa prędzej czy później kojfnie :mrgreen:
ptak - 05-06-2017, 19:21

Dzięki za odpowiedź! O to mi chodziło :)

Teraz sam nie wiem, ostatnio koło mnie stało fajne Pajero za 23 tysiące - po regeneracji pompy z nowym bakiem i wzmocnionymi amorami. Żałuję, że nie wziąłem ;)

Pewnie i tak wezmę Pajero, bo to piękne auto!

Grzegorz76 - 05-06-2017, 23:02

Z takim przebiegiem to prawdopodobnie pompa była regenerowana może i zbiornik wymieniony. Jak masz niedaleko to warto się przejechać
zbyszekm2 - 06-06-2017, 08:10

Grzegorz76 napisał/a:
Z takim przebiegiem to prawdopodobnie pompa była regenerowana może i zbiornik wymieniony. Jak masz niedaleko to warto się przejechać

Przebieg nie ma tu nic do rzeczy.

ptak - 06-06-2017, 10:24

Dzięki za sugestie, są pomocne. Przejadę się i sprawdzę autko. Jeszcze pytanie jedno - bo mi się przypomniało jak rozmawiałem kilki dni temu z innym sprzedawcą Pajero i przy temacie pompy/baku usłyszałem "mnie ten problem i mojego samochodu nie dotyczy, bo za poradą kolegi dolewam na pełen bak paliwa 200-300 ml oleju do pił spalinowych" i nie ma żadnego problemu.

Rozumiem, że takie zabiegi nie tylko nie pomagają, ale mogą skutecznie pomagać w szybszym skończeniu żywota elementów paliwowych/pompy - lub w najlepszym wypadku nie mają żadnego wpływu na silnik?

zbyszekm2 - 06-06-2017, 10:45

Pomagają na prace pompy, lepsze smarowanie. Ale na pewno nie pomagają na zbiornik, na powlokę niklowo-cynkową i na pewno na korozje od zewnątrz tez nie :) .
Georg - 06-06-2017, 11:47

ptak napisał/a:
czy ewentualne kontrola filtru paliwa i częsta wymiana filtra starczy.
plochu napisał/a:
Uważam, że jak wszystko faktycznie tak dobrze działa i zadbane to nic tylko dbać dalej i cieszyć się jazdą.

Cieszyć się jazdą i po zamontowaniu dodatkowych filtrów z separatorami... spokojniejszym snem. 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group