OFF ROAD - Pajero III 3D i off-road
DonVito - 09-06-2017, 17:58 Temat postu: Pajero III 3D i off-road Mam IIIkę w longu. Chcę sprzedać/zamienić na Pajero III 3D.
Ale ... mam co mam. Pomyślałem że MOŻE długi też da się na tyle zmotać by nadawał się do off-roadu.
Primo. Jest za niski. Na ile da się GO podnieść ? Na razie siedzi o 7cm niżej od Wranglera TJ który wcale nie jest jakoś ekstermalnie podniesiony. Opony 31" i lift na podkładkach 2" ( Jeep )
W sumie to chyba program minimum. I tak będzie gorzej, bo Pajerka dłuższa jest więc pogorszy się kąt rampowy. Słyszałem/czytałem że 2". Koszt po taniości 400zł ( podkładki ). 2,5 - 3kpln profesjonalnie z wymianą amorów i sprężyn.
Następnie zderzaki. Kąty zejścia i natarcia.
Oryginalne plastikowe zderzaki polegną w pierwszym, łatwym terenie. Z przodu stalowy, z tyłu stalowy. Lub po taniości gięty z rur. Koszt od 2do 5kPLN. Pytanie, czy oryginały da się wyrzeźbić, podciąć By TO jakoś działało.
Opony. Wejdą 265/75r16 odpowiednik 2". Ale ... czy da się coś większego np. 33". Wiem ... 2,5cm raptem więc nie upieram się.
Osłona brzuszka ( chłodnicy, miski ) z przodu to już raptem +/- 500zł.
Czy ktoś robił, widział i jest w stanie podpowiedzieć ??
Zuzia - 09-06-2017, 18:41
2 cale na zawiasie ,plus większe koła . Złapiesz od 2 do 5 cm na prześwicie w zależności od rozmiaru kół. Jak dla mnie to tak jak byś chciał meblowozem jeździć , za długi. Można extremalnie liftować ,nawet jako ciekawostkę wkleiłem link do takiego eksperymentu. Proszę bardzo https://youtu.be/e04M1ec8QKc zarezerwuj dwie godziny. Do tyrania w terenie kupiłem jimiaka i zaczynam zabawę w motanie. Po podliczeniu kosztów zakupu , odszczurzania i motania nie ma konkurencji cenowej. Ewentualnie rozważ opcję kupna już zmotanego auta ,tylko czy będzie to najlepszy wybór .
Edit.
Wygrzebałem z czeluści youtuba https://youtu.be/o52Ex7IuMWg na dole masz linki do stron twórcy tego cuda.
DonVito - 10-06-2017, 10:29
Zuzia napisał/a: | 2 cale na zawiasie ,plus większe koła . Złapiesz od 2 do 5 cm na prześwicie w zależności od rozmiaru kół. Jak dla mnie to tak jak byś chciał meblowozem jeździć , za długi. Można extremalnie liftować ,nawet jako ciekawostkę wkleiłem link do takiego eksperymentu. Proszę bardzo https://youtu.be/e04M1ec8QKc zarezerwuj dwie godziny. Do tyrania w terenie kupiłem jimiaka i zaczynam zabawę w motanie. Po podliczeniu kosztów zakupu , odszczurzania i motania nie ma konkurencji cenowej. Ewentualnie rozważ opcję kupna już zmotanego auta ,tylko czy będzie to najlepszy wybór .
Edit.
Wygrzebałem z czeluści youtuba https://youtu.be/o52Ex7IuMWg na dole masz linki do stron twórcy tego cuda. |
Patrząc na film to mego szkoda. Za ładny.
Czyli sprzedać Longa i szukać 3D ( króciaka ).
Tak po prawdzie uwzględniam też opcję Land Cruisera i Patrola. Te mogą być w 5D. Koniecznie jednak automat.
Jimniaka nie chcę/nie potrzebuję. Mam Wranglera i On już za ciasny, za mały do wyjazdów.
A cioranie wokół komina mnie nie kręci.
Będę szukał zmotanego. Nawet jak coś będzie do poprawki ( a będzie z pewnością ), to i tak wyjdzie tanie od motania od zera.
plochu - 10-06-2017, 10:45
Ja z doświadczenia odpowiem... Długą III wiele można zdziałać, ale tylny zwis to problem nie do przeskoczenia. U mnie hak zostawiłem i dzięki temu jeszcze resztki tylnego zderzaka mi zostały.
Zuzia - 10-06-2017, 13:51
Przytomnego patrola 5 d to ze świecą szukać , silnik 3,0 jest problematyczny 2,8 w dobrym stanie to loteria. Korozja też swoje spustoszenie poczyniła . Sam przymiarki robię do zmiany auta i najprawdopodobniej będzie to LC . Przyślij maila na priw to puszczę parę zdjęć z odbudowy parchów. Nie mniej patrol po odbudowie i swapie silnika to bardzo zacne auto.
kurpi - 11-06-2017, 08:08
Plastikowy zderzak mi wytrzymał taki zjazd https://goo.gl/photos/8W2bPS9j3FmyDxff6
var1at - 22-09-2017, 23:16
Zuzia napisał/a: | Po podliczeniu kosztów zakupu , odszczurzania i motania nie ma konkurencji cenowej. |
Lada Niva
A w temacie - zależy do czego to auto ma być używane. Jako zaradny turystyk po lifcie i na nowych kapciach Pajero III sprawdzi się doskonale.
|
|
|