 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pajero III 3D i off-road |
Autor |
Wiadomość |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 09-06-2017, 17:58 Pajero III 3D i off-road
|
|
|
Mam IIIkę w longu. Chcę sprzedać/zamienić na Pajero III 3D.
Ale ... mam co mam. Pomyślałem że MOŻE długi też da się na tyle zmotać by nadawał się do off-roadu.
Primo. Jest za niski. Na ile da się GO podnieść ? Na razie siedzi o 7cm niżej od Wranglera TJ który wcale nie jest jakoś ekstermalnie podniesiony. Opony 31" i lift na podkładkach 2" ( Jeep )
W sumie to chyba program minimum. I tak będzie gorzej, bo Pajerka dłuższa jest więc pogorszy się kąt rampowy. Słyszałem/czytałem że 2". Koszt po taniości 400zł ( podkładki ). 2,5 - 3kpln profesjonalnie z wymianą amorów i sprężyn.
Następnie zderzaki. Kąty zejścia i natarcia.
Oryginalne plastikowe zderzaki polegną w pierwszym, łatwym terenie. Z przodu stalowy, z tyłu stalowy. Lub po taniości gięty z rur. Koszt od 2do 5kPLN. Pytanie, czy oryginały da się wyrzeźbić, podciąć By TO jakoś działało.
Opony. Wejdą 265/75r16 odpowiednik 2". Ale ... czy da się coś większego np. 33". Wiem ... 2,5cm raptem więc nie upieram się.
Osłona brzuszka ( chłodnicy, miski ) z przodu to już raptem +/- 500zł.
Czy ktoś robił, widział i jest w stanie podpowiedzieć ?? |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 09-06-2017, 18:41
|
|
|
2 cale na zawiasie ,plus większe koła . Złapiesz od 2 do 5 cm na prześwicie w zależności od rozmiaru kół. Jak dla mnie to tak jak byś chciał meblowozem jeździć , za długi. Można extremalnie liftować ,nawet jako ciekawostkę wkleiłem link do takiego eksperymentu. Proszę bardzo https://youtu.be/e04M1ec8QKc zarezerwuj dwie godziny. Do tyrania w terenie kupiłem jimiaka i zaczynam zabawę w motanie. Po podliczeniu kosztów zakupu , odszczurzania i motania nie ma konkurencji cenowej. Ewentualnie rozważ opcję kupna już zmotanego auta ,tylko czy będzie to najlepszy wybór .
Edit.
Wygrzebałem z czeluści youtuba https://youtu.be/o52Ex7IuMWg na dole masz linki do stron twórcy tego cuda. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 10-06-2017, 10:29
|
|
|
Zuzia napisał/a: | 2 cale na zawiasie ,plus większe koła . Złapiesz od 2 do 5 cm na prześwicie w zależności od rozmiaru kół. Jak dla mnie to tak jak byś chciał meblowozem jeździć , za długi. Można extremalnie liftować ,nawet jako ciekawostkę wkleiłem link do takiego eksperymentu. Proszę bardzo https://youtu.be/e04M1ec8QKc zarezerwuj dwie godziny. Do tyrania w terenie kupiłem jimiaka i zaczynam zabawę w motanie. Po podliczeniu kosztów zakupu , odszczurzania i motania nie ma konkurencji cenowej. Ewentualnie rozważ opcję kupna już zmotanego auta ,tylko czy będzie to najlepszy wybór .
Edit.
Wygrzebałem z czeluści youtuba https://youtu.be/o52Ex7IuMWg na dole masz linki do stron twórcy tego cuda. |
Patrząc na film to mego szkoda. Za ładny.
Czyli sprzedać Longa i szukać 3D ( króciaka ).
Tak po prawdzie uwzględniam też opcję Land Cruisera i Patrola. Te mogą być w 5D. Koniecznie jednak automat.
Jimniaka nie chcę/nie potrzebuję. Mam Wranglera i On już za ciasny, za mały do wyjazdów.
A cioranie wokół komina mnie nie kręci.
Będę szukał zmotanego. Nawet jak coś będzie do poprawki ( a będzie z pewnością ), to i tak wyjdzie tanie od motania od zera. |
|
|
|
 |
plochu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-06-2017, 10:45
|
|
|
Ja z doświadczenia odpowiem... Długą III wiele można zdziałać, ale tylny zwis to problem nie do przeskoczenia. U mnie hak zostawiłem i dzięki temu jeszcze resztki tylnego zderzaka mi zostały. |
_________________ pzdr
bartosz "plochu" ploch
Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 10-06-2017, 13:51
|
|
|
Przytomnego patrola 5 d to ze świecą szukać , silnik 3,0 jest problematyczny 2,8 w dobrym stanie to loteria. Korozja też swoje spustoszenie poczyniła . Sam przymiarki robię do zmiany auta i najprawdopodobniej będzie to LC . Przyślij maila na priw to puszczę parę zdjęć z odbudowy parchów. Nie mniej patrol po odbudowie i swapie silnika to bardzo zacne auto. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
kurpi
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 82 Skąd: Mikołów
|
|
|
|
 |
var1at
Mitsumaniak
Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 45 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 22-09-2017, 23:16
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Po podliczeniu kosztów zakupu , odszczurzania i motania nie ma konkurencji cenowej. |
Lada Niva
A w temacie - zależy do czego to auto ma być używane. Jako zaradny turystyk po lifcie i na nowych kapciach Pajero III sprawdzi się doskonale. |
_________________ L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07 |
|
|
|
 |
|
|