To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Czujnik poziomowania xenonów.

romansigma - 17-07-2017, 10:44
Temat postu: Czujnik poziomowania xenonów.
Witam.
Czy może ktoś z kolegów przerabiał temat czujników poziomowania xenonów w Outlanderze 2.0d z 2007 roku?
Wymieniłem w zeszłym roku na używki (oryginał kosztuje miliony) z znów problem.
Może jest jakieś rozwiązanie np: zewrzeć przewody czy jakiś opornik podłączyć żeby to
wyeliminować na stałe.
Będę wdzięczny za pomoc.

kajos - 17-07-2017, 20:13

ale siada czujnik czy moze wodzik

sprawdz czy wodzik lekko sie porusza na przegubach,najlepiej odrazu przeczysc albo kup nowe
ja ostatnio kupilem 2 przeguby (na 1 SZT ) okolo 50zl

romansigma - 18-07-2017, 08:02

Dzięki.
próbowałem na allegro i innych i nie mogę nic znaleźć.
Może macie jakiś namiar skąd wziąć takie czujniki?

Moody - 18-07-2017, 22:49

Gdybyś w desperacji chciał się zabawić w partyzantkę to oto co widzę w dokumentacji:
Wygląda na to, że w tych czujnikach są potencjometry. 3 złącza we wtyczce - na dwóch skrajnych rezystancja potencjometru a na środkowym suwak (klasycznie). Klasa A (liniowa).
Napięcie na suwaku w zależności od przechylenia auta to przedział 0,5-4,5V.

---
Jak dla mnie te czujniki to porażka - czy jak projektowano to auto to nie słyszeli jeszcze o żyroelementach???

kajos - 20-07-2017, 11:43

nie pamietam juz jak to dokladnie wyglada ale moze da rade rozebrac je
chociaz nie chce mi sie wierzyc ze one sie zepsyly
sprawdz moze czy przewody gdzies nie sa uszkodzone

odkrec wodzik od wachacza i recznie poruszaj gora-dol wtedy lampy powinny sie obnizac/isc w gore (najlepiej to robic jak jest ciemno )

alegator - 13-08-2017, 20:23

Jeżeli nie naprawiłeś tego urzadzenia to polecam rozwiazanie , które ja zastosowałem. kupujesz w Castoramie pret gwintowany M6 (moze być ze stali nierdzewnej ale niekoniecznie) następnie wchodzisz na allegro na stronę :
http://allegro.pl/przegub...6767697433.html
i kupujesz dwa przeguby M6. Są dość drogie ok 26 zł szt ale z wygladu do złudzenia przypominaja oryginalne. Maja uszczelki gumowe, które chronia przegub kulowy przed warunkami atmosferycznymi. Demontujesz oryginalny łącznik do czujnika położenia Xenonów - klucz 10. Przycinasz pręt do długości takiej , zeby po nakręceniu przegubów długość łacznika była podobna do oryginalnej i montujesz to w swoim outku. Możesz po regulacji długości łacznika zastosować przeciwnakrętkę, zeby śruby się nie odkrecały lub klej do gwintów np.loctate Funkcjonalnie ten łącznik to jest to samo co fabryczny. Chyba , ze uszkodzeniu uległ rezystor ale mało prawdopodobne. Musisz wiedzieć , że czyjniki są dwa, oba po lewej stronie pojazdu, przy przednim dolnym wahaczu i tylnym dplnym wahaczu. Przedni łączni jest krótszy ździebko .
Może przeoczyłeś przedni łącznik. niektórzy nie wiedzą, że są dwa czujniki. Co do rady, żeby sprawdzić na sucho to jest to mozliwe tylko po odkreceniu własnie łaczników od wahaczy. nie wiem czy ruszanie tylko tylnym rezystorem cos spowoduje. podejrzewam, ze trzeba by było jednocześnie ruszać oboma. Ale jezeli łaczniki są zapieczone to zacznij od tego.
Cały oryginalny zespół łącznie z łącznikiem i rezystorem mozna kupic w internecie za 1600 zł i samemu zamontować w 20 min albo zlecić to serwisowi ale taka usługa w przypadku jednego czujnika może zamknąć się suma ok 3000 zł (wliczając fabryczny czujnik). No cóż - nikt nie mówił, ze będzie tanio.

kajos - 13-08-2017, 21:21

u mnie w aucie czujniki sa po prawej stronie :P
alegator - 13-08-2017, 22:59

faktycznie , sorry , u mnie też, czujniki są po prawej. sprostowanie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group