To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Wymiana silnika

foka72 - 20-07-2017, 18:49
Temat postu: Wymiana silnika
Witam ponownie. Dawno nie zaglądałem i musiałem ponownie aktywować konto. Ale do rzeczy. Czy ktoś wie, czy można do budy i ramy Outlondera 2.0 BSY wstawić inny ( podobno lepszy ) silnik 2.2. Nie wiem czy ma to sens ale może ktoś wie :-) . Mam przejechane 300 tys km i pewnie za chwilę coś tam się zacznie dziać - a wolę dmuchać na zimne. Czy może lepiej dać do kapitalki. Mieszkam we Wrocławiu i może ktoś zna warsztat specjalizujący się w Miśkach.
kajos - 20-07-2017, 19:19

z autopsji innych marek wiem ze wszystko idzie ale koszty ....

instalacje trzeba bedzie przerabiac itp.

ogolnie nieoplacalne
najlepiej wyremontowac swoj i wiesz co masz

foka72 - 23-07-2017, 04:59

A ma ktoś jakiegoś sprawdzonego mechanika, który nie zedrze skóry a zrobi to porządnie. Coś w okolicach Wrocławia ?
gifek - 12-08-2017, 19:28

odpowiadając na twoje pytanie nie znam takiego mechanika.

Moim zdaniem zmiana silnika zwłaszcza na inny model to doga przez mękę...
Licząc na szybko - pomijam, że oprócz samego silnika musisz zmienić cały osprzęt, zmiana całej wiązki elektrycznej, inne sprzęgło, ECU + programowanie - byle kto Ci tego nie zrobi.

Do tego 2,2 też nie są pozbawione wad - do wyboru masz 2 wersje japońską i PSA - obie mają problemy z wałkami równoważącymi które są bardzo drogie przy wymianie (12k zł w ASO).
Wadą, a zarazem zaletą motoru 2,0 zapożyczonego z grupy VAG jest dobrze rozpracowana konstrukcja nawet przez "podstawowego" mechanika/wymieniacza. Poza niedostatkiem mocy który może doskwierać wiesz czego możesz się spodziewać po tym silniku... Może eksploatacja jest upierdliwa ale nie puści Cię z torbami.

Ponad to nigdy nie masz pewności jaki silnik kupisz - możesz kupić zdrowy egzemplarz, a możesz trafić na motor którego nawet nie uruchomisz...
Ja na Twoim miejscu reanimowałbym posiadaną jednostkę lub wymienił bym na analogiczny.

Decyzja należy do Ciebie :)

daj znać co postanowiłeś.

powodzenia.

Szadi - 12-08-2017, 23:13

kajos napisał/a:
z autopsji innych marek wiem ze wszystko idzie ale koszty ....
ogolnie nieoplacalne
najlepiej wyremontowac swoj i wiesz co masz



Popieram Kolegow lepiej dac remont swojej Power unit 2.0
i wiedziec co masz niz kupowac kota w worku gdzie moze nawet byc gorszy stan albo nie zastartowac.. lub benda pojawiac ci sie pozniej rozne cuda po takiej rzezbie kombinacij.

Policz koszty ''nowej jednostki'' roboto godziny mechanika itp

a w takim 2.0 vw kazdy kto ma choc troche pojecie o Mechanice da rade tu i tam cos zrobic do tego ceny napraw sa dojsc tanie z racij znajomosci latwosci w konstrukcij jednostki itp

Ale twój wybór i twój Cash. ja bym wolal zrobic remont kapitalny swojego 2.0 :!: przejechal 300 tys to i drugie 300 da rade..

apg2312 - 13-08-2017, 00:23

foka72 napisał/a:
Mam przejechane 300 tys km i pewnie za chwilę coś tam się zacznie dziać - a wolę dmuchać na zimne

A może przestań dmuchać, a po prostu jedź ? Oczywiście robiąc pełną i terminową obsługę silnika (wymiana oleju, chłodziwa, osprzętu czyli wszystkie paski, pompy, filtry, rozrząd, kafelki, duperelki) ?
Rozumiem, że chcesz się przygotować na ewentualne wydatki, ale skoro z silnikiem nic się nie dzieje, to czemu martwisz się na zapas ?

rezon - 13-08-2017, 15:38

apg2312 napisał/a:
A może przestań dmuchać, a po prostu jedź ? Oczywiście robiąc pełną i terminową obsługę silnika (wymiana oleju, chłodziwa, osprzętu czyli wszystkie paski, pompy, filtry, rozrząd, kafelki, duperelki) ?
popieram. 500kkm też można przejechać, a na pewno 430kkm z jedną wymianą turbiny. Znam jednego Superba z takim przebiegiem i niemal identycznym silnikiem.Turbina, dwumasa i sprzęgło były wymienione przy ok. 250kkm.
sjacmuR - 01-03-2019, 13:50

Witam. Chciałbym się podpiąć pod post. Outlander II 3.0 V6 z USA rok 2007, w automacie. Czy istnieje możliwość wymiany silnika na europejską benzynę (która kolwiek wersja)? Czy jest to w ogóle wykonalne, kosztowne - wiadomo tak (ale może być taniej niż kapitalny remont), jak z dostosowaniem, mocowaniem, na co zwrócić uwagę itp i czy w ogóle jest to wykonalne.
kajos - 01-03-2019, 18:34

nie wykonalne z powodu innego okablowania

w to jaki w danym aucie bedzie jaki silnik jest juz ustawione na etapie produkcji

sjacmuR - 01-03-2019, 19:47

kajos napisał/a:
nie wykonalne z powodu innego okablowania

w to jaki w danym aucie bedzie jaki silnik jest juz ustawione na etapie produkcji


Ok. Dzięki. Czyli jak rozumiem, w razie uszkodzenia silnika pozostaje tylko generalny remont, albo sprowadzenie ze stanów? :( Wymiana okablowania pewnie jest nie możliwa, albo nie opłacalna? Bo trochę się na tym nie znam.

apg2312 - 01-03-2019, 19:51

Wszystko jest możliwe, to tylko kwestia ceny.
sjacmuR - 01-03-2019, 19:58

apg2312 napisał/a:
Wszystko jest możliwe, to tylko kwestia ceny.


Tak, tylko jaki to jest w ogóle rząd wielkości? No bo skoro kajos napisał, że niewykonalne, to podejrzewam, że cena może być z kosmosu (chyba, że dosłownie jest to niewykonalne, z przyczyn technicznych).

m4rud3r - 01-03-2019, 20:17

Nie rozumiem pytania zadanego przez kolegę sjacmuR. Masz problem z silnikiem czy zakładasz na zapas ? Masz już to auto ? Jak masz to jeździj i dbaj o nie :) Można go naprawić i w Polsce, części w razie W ściągniesz i będziesz dalej latał ;-)
Maniek600 - 02-03-2019, 07:35

Najprostsza sprawa to kupic cale auto po wypadku lub anglika z interesujacym Cie z silnikiem i wtedy masz komplet niezbednych czesci. Reszte auta sprzedajesz i moze jakos na tym wyjdziesz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group