To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Pytanie o półośkę i rozwalona piasta

kurpi - 16-08-2017, 07:32
Temat postu: Pytanie o półośkę i rozwalona piasta
Cześć.
Pytanie do znawców.Padła mi osłona przegubu wewnętrznego(prawy przód).Jako ,że niedaleko była cała półośka używka,podjechałem ,zanabyłem,no i przy montażu zonk.Nie pasuje rozstaw śrub na przegubie wewnętrznym,u mnie jest mniejszy,pozatym dekielek mam wypukły,a w "nowej" półośce jest taki płaski.Nowa podobno też z 3.2 w automacie jest,no i teraz czy u mnie jest coś pobaranione(ktoś coś kiedyś z flanszą innego włożył) czy jednak ta "nowa" z innego modelu jest? Mój to 3.2 2004 automat. Najprostsza opcja wymiany osłony niestety nie wchodzi w rachubę,bo jak się okazało w moim przegubie jest tylko 5 kulek,co by znaczyło ,że kiedyś już coś tam grzebał,stąd moje podejrzenie czy flansza też nie jest zmieniona.
Drugie pytanie to czy mozna awaryjnie jechać bez półośki? bo u mnie się piasta rozjechała i nie wiem czy to wina piasty czy braku półosi? https://photos.google.com/share/AF1QipMX4OAmyFv8zO0ls9x0zDSfIxb1UVl-j8Ono94XHgqxGvvOIYs7GdDfv2ImbpoYBg?key=NzRkTGFDMUM4eWJTVW5TczM3SFoyRWpEd3VVZDFB pytam ,bo w terenie róznie była(np ukęcona półoś,rozwalony przegub)i trzeba awaryjnie do cywilizacji wrócić.Tu bez półosi pasta dosłownie sie rozjechała,a więc wychodzi na to ,że przegub trzymie piastę w całości?

zbyszekm2 - 16-08-2017, 20:33

Czegos takiego jak na fotce nie widziałem.
Podaj rozstaw twojej półosi. (śrub)

kurpi - 17-08-2017, 07:02

Nie pamiętam teraz rozstawu śrub,ale po przekątnej za śrubami obudowa z zewnątrz u mnie miała ok 131 mm a ta druga miała 134mm.
acha udało mi sie odczytać takie numerki na moim 27 poniżej 4 DOJ 95 AC NTN DS i na końcu P lub 2

Michał_PIII - 17-08-2017, 08:40

Odpowiem na początek na Twoje 2 pytanie.
Jak sam się przekonałeś bez przykręconego przegubu do piasty, nie, nie da się jeździć. Skręcając przegub z piastą skręcasz łożyska. Jak nie ma przegubu (półośki) to tak jakbyś miał nie skręcone łożyska i piasta się rozpada. Jak już będziesz miał jakąś awaryjną sytuację to trzeba rozpiąć przegub zewnętrzny z półosi i skręcić piastę samym przegubem. A półośki się nie ukręcają, przeguby w terenie, tak, uszkadzają się szybciej ale nawet na klekoczącym dojedziesz do domu (kończyliśmy rajdy, nie zwalniając, na mocno klekoczących przegubach i zawsze dojeżdżał) a w automacie to półosi nie ukręci :)

a co do wielkości półosi, nie dam sobie teraz ręki odciąć, bo się dawno nad tym nie zastanawiałem ale jest opcja że kupiłeś półośki od manuala. Automaty i benzyny mają mniejsze przeguby i mniejszą średnicę półosi, manual ma większe przeguby i grubszą półoś. Dam Ci znać po południu ale najprawdopodobniej masz półoś od manuala i dlatego nie pasuje przegub wewętrzny ale muszę się upewnić, ponieważ nie pamiętam


EDIT:
Ok, upewniłem się że mam racje. Rozstaw śrub od manuala przegubu wewnętrznego jest większy, dlatego Ci nie pasuje. Manual ma też tak jak napisałeś płaski dekiel. Automat i benzyna ma mniejszy przegub i mniejszy rozstaw śrub na półosi wewnętrznej ( w moście ) oraz dekielek wypukły. Kupiłeś całą półoś od manuala. Kup od automatu lub od benzyny będzie pasować

Przemo33 - 29-10-2024, 06:23

Witam, podepnę się pod temat, bo mam problem z zakupem prawej przedniej półosi do Pajero II 2,8 td skrzynia manualna.

Właśnie u mnie jest szerszy rozstaw otworów po przekatnej okolo 114mm, a przychodza półosie z rozstawem okolo 110mm


Nie wiecie gdzie dostać z rozstawem 114m?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group