Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o półośkę i rozwalona piasta
Autor Wiadomość
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 16-08-2017, 07:32   Pytanie o półośkę i rozwalona piasta

Cześć.
Pytanie do znawców.Padła mi osłona przegubu wewnętrznego(prawy przód).Jako ,że niedaleko była cała półośka używka,podjechałem ,zanabyłem,no i przy montażu zonk.Nie pasuje rozstaw śrub na przegubie wewnętrznym,u mnie jest mniejszy,pozatym dekielek mam wypukły,a w "nowej" półośce jest taki płaski.Nowa podobno też z 3.2 w automacie jest,no i teraz czy u mnie jest coś pobaranione(ktoś coś kiedyś z flanszą innego włożył) czy jednak ta "nowa" z innego modelu jest? Mój to 3.2 2004 automat. Najprostsza opcja wymiany osłony niestety nie wchodzi w rachubę,bo jak się okazało w moim przegubie jest tylko 5 kulek,co by znaczyło ,że kiedyś już coś tam grzebał,stąd moje podejrzenie czy flansza też nie jest zmieniona.
Drugie pytanie to czy mozna awaryjnie jechać bez półośki? bo u mnie się piasta rozjechała i nie wiem czy to wina piasty czy braku półosi? https://photos.google.com/share/AF1QipMX4OAmyFv8zO0ls9x0zDSfIxb1UVl-j8Ono94XHgqxGvvOIYs7GdDfv2ImbpoYBg?key=NzRkTGFDMUM4eWJTVW5TczM3SFoyRWpEd3VVZDFB pytam ,bo w terenie róznie była(np ukęcona półoś,rozwalony przegub)i trzeba awaryjnie do cywilizacji wrócić.Tu bez półosi pasta dosłownie sie rozjechała,a więc wychodzi na to ,że przegub trzymie piastę w całości?
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-08-2017, 20:33   

Czegos takiego jak na fotce nie widziałem.
Podaj rozstaw twojej półosi. (śrub)
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 17-08-2017, 07:02   

Nie pamiętam teraz rozstawu śrub,ale po przekątnej za śrubami obudowa z zewnątrz u mnie miała ok 131 mm a ta druga miała 134mm.
acha udało mi sie odczytać takie numerki na moim 27 poniżej 4 DOJ 95 AC NTN DS i na końcu P lub 2
_________________

 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 17-08-2017, 08:40   

Odpowiem na początek na Twoje 2 pytanie.
Jak sam się przekonałeś bez przykręconego przegubu do piasty, nie, nie da się jeździć. Skręcając przegub z piastą skręcasz łożyska. Jak nie ma przegubu (półośki) to tak jakbyś miał nie skręcone łożyska i piasta się rozpada. Jak już będziesz miał jakąś awaryjną sytuację to trzeba rozpiąć przegub zewnętrzny z półosi i skręcić piastę samym przegubem. A półośki się nie ukręcają, przeguby w terenie, tak, uszkadzają się szybciej ale nawet na klekoczącym dojedziesz do domu (kończyliśmy rajdy, nie zwalniając, na mocno klekoczących przegubach i zawsze dojeżdżał) a w automacie to półosi nie ukręci :)

a co do wielkości półosi, nie dam sobie teraz ręki odciąć, bo się dawno nad tym nie zastanawiałem ale jest opcja że kupiłeś półośki od manuala. Automaty i benzyny mają mniejsze przeguby i mniejszą średnicę półosi, manual ma większe przeguby i grubszą półoś. Dam Ci znać po południu ale najprawdopodobniej masz półoś od manuala i dlatego nie pasuje przegub wewętrzny ale muszę się upewnić, ponieważ nie pamiętam


EDIT:
Ok, upewniłem się że mam racje. Rozstaw śrub od manuala przegubu wewnętrznego jest większy, dlatego Ci nie pasuje. Manual ma też tak jak napisałeś płaski dekiel. Automat i benzyna ma mniejszy przegub i mniejszy rozstaw śrub na półosi wewnętrznej ( w moście ) oraz dekielek wypukły. Kupiłeś całą półoś od manuala. Kup od automatu lub od benzyny będzie pasować
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Przemo33 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8td 125KM 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2024
Posty: 1
Skąd: Niegowonice
Wysłany: 29-10-2024, 06:23   

Witam, podepnę się pod temat, bo mam problem z zakupem prawej przedniej półosi do Pajero II 2,8 td skrzynia manualna.

Właśnie u mnie jest szerszy rozstaw otworów po przekatnej okolo 114mm, a przychodza półosie z rozstawem okolo 110mm


Nie wiecie gdzie dostać z rozstawem 114m?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.