To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - wymiana lamp a sterownik lamp

kana23 - 16-08-2017, 10:58
Temat postu: wymiana lamp a sterownik lamp
Powiedzcie mi proszę czy przy wymianie lamp na poliftowe trzeba zmieniać sterownik lamp? Jak zrobić żeby mijania nie gasly przy drogowych? Czy wystarczy przekaznik?
staszq2 - 16-08-2017, 11:41

Kolega Jaro1974 o ile pamiętam coś takiego działał i był potrzebny tylko przekaźnik ale może poczekajmy na potwierdzenie tego :wink:
kana23 - 16-08-2017, 13:38

Dodatkowy przekaźnik czy zmiana któregoś z oryginalnych?
Jaro1974 - 16-08-2017, 13:47

staszq2 napisał/a:
Kolega Jaro1974 o ile pamiętam coś takiego działał i był potrzebny tylko przekaźnik ale może poczekajmy na potwierdzenie tego

Próbował działać ale póki co odpuścił ten temat :wink: Ale cały czas myślę nad tym żeby to zrobić tak jak jest w poliftach.

kana23 - 16-08-2017, 13:59

Czy zielony front ecu nie jest odpowiedzialny za światła? Może wystarczy przełożyć z polifta i będzie działało?

Próbowałeś dołożyć przekaźnik czy jak?

Jaro1974 - 16-08-2017, 21:37

kana23 napisał/a:
zy zielony front ecu nie jest odpowiedzialny za światła? Może wystarczy przełożyć z polifta i będzie działało?

Są zielone i są pomarańczowe, ważne żeby symbol się zgadzał. Założenie sterownika z polifta nic nie da - sprawdzone przeze mnie osobiście. Na chwilę obecną dałem sobie spokój. Ja próbowałem rozgryźć schemat świateł, jednak w instalacji nic nie grzebałem póki co.

kana23 - 16-08-2017, 21:53

Wydaje mi się że można to zrobić na tym co jest i dołożyć jeden przekaźnik. Z kostki h4 kabel świateł mijania idzie na żarówkę mijania a kabel z drogowych na przekaźnik dający prąd na mijania i drogowe. Tylko czy to zadziała tak jak powinno być?
elektryk - 16-08-2017, 22:36

kana23 napisał/a:
Wydaje mi się że można to zrobić na tym co jest i dołożyć jeden przekaźnik. Z kostki h4 kabel świateł mijania idzie na żarówkę mijania a kabel z drogowych na przekaźnik dający prąd na mijania i drogowe. Tylko czy to zadziała tak jak powinno być?
Koncepcyjnie ok, trzeba by tylko dać diody tak żeby uniknąć "zwarcia" między kablami od oddzielnych żarówek sterującymi przekaźnikami. Przy takim połączeniu może się zdarzyć że przy przełączaniu przez ułamek sekundy mijania zgasną (na moment kiedy ECU wyłącza sterowania światłami mijania a światła długie nie są jeszcze załączone).
Jaro1974 - 17-08-2017, 08:28

kana23 napisał/a:
Wydaje mi się że można to zrobić na tym co jest i dołożyć jeden przekaźnik. Z kostki h4 kabel świateł mijania idzie na żarówkę mijania a kabel z drogowych na przekaźnik dający prąd na mijania i drogowe. Tylko czy to zadziała tak jak powinno być?

Tylko czy bezpiecznik świateł drogowych wytrzyma bo jednak będzie musiał dwie żarówki "obsłużyć" :roll:

elektryk - 17-08-2017, 13:42

Jaro1974 napisał/a:
kana23 napisał/a:
Wydaje mi się że można to zrobić na tym co jest i dołożyć jeden przekaźnik. Z kostki h4 kabel świateł mijania idzie na żarówkę mijania a kabel z drogowych na przekaźnik dający prąd na mijania i drogowe. Tylko czy to zadziała tak jak powinno być?

Tylko czy bezpiecznik świateł drogowych wytrzyma bo jednak będzie musiał dwie żarówki "obsłużyć" :roll:
Chyba ja to inaczej zwizualizowałem. Długie zasilanie z oryginalnej instalacji, mijania zasilane przez przekaźnik z oddzielnej linii zasilającej, a przekaźnik sterowany sygnałem od długich i mijania. Oddzielna linia zasilania oznacza oddzielny bezpiecznik albo jakieś wpięcie w bezpiecznik od świateł mijania "sprzed" oryginalnego przekaźnika.
Jaro1974 - 17-08-2017, 15:13

elektryk napisał/a:
Długie zasilanie z oryginalnej instalacji, mijania zasilane przez przekaźnik z oddzielnej linii zasilającej, a przekaźnik sterowany sygnałem od długich

Z przekaźnika dać zasilanie na mijania ale w oryginalną linię zasilania świateł mijania dać diodę żeby w momencie włączenia świateł długich napięcie nie szło na oryginalny przekaźnik - tak ja to widzę.

elektryk - 17-08-2017, 17:36

Jaro1974 napisał/a:
elektryk napisał/a:
Długie zasilanie z oryginalnej instalacji, mijania zasilane przez przekaźnik z oddzielnej linii zasilającej, a przekaźnik sterowany sygnałem od długich

Z przekaźnika dać zasilanie na mijania ale w oryginalną linię zasilania świateł mijania dać diodę żeby w momencie włączenia świateł długich napięcie nie szło na oryginalny przekaźnik - tak ja to widzę.
Jeśli chcesz puścić prąd na żarówkę przez diodę, to odradzam. Wartość prądu jest spora, dioda będzie się mocno grzała. Nawet duża dioda będzie potrzebowała radiatora żeby oddać ciepło. Będziesz miał więcej problemów niż teraz.
luk2501 - 18-08-2017, 20:32

Panowie, a ja z innej beczki, oglądałem na alle lampy do przed lifta za 200zł. I tu pytanie czy ktoś z Was używa takich lamp. Sprzedający twierdzi że klosze nie pękają tak jak w oryginałach. U mnie jedna w pół roku spękała tak, że zaczyna już parować i trzeba będzie wymienić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group