To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z immo - objawy po wymianie ECU

mateusz310 - 25-08-2017, 22:48
Temat postu: Problem z immo - objawy po wymianie ECU
Witam
W mojej cari padło immo (błąd 54 z tego co pamiętam).
Wymieniany był silnik na identyczny tylko z duzo mniejszym przebiegiem.

Przy wychodzącym błędzie immo nie można było odpalić na benzynie, ale na gazie pracuje elegancko tylko na trochę wyższych obrotach przez pominięcie sterownika silnika.

Trochę po czytałem i zasięgnąłem info od fachowców i polecili wymianę całego zestawu. Czyli kluczyk+stacyjka+antena+sterownik immo+ecu.

Po wymianie zestawu (ECU) immo zaczęło działać ale silnikiem szarpie dosyć mocno i według mnie chodzi jak by na 3 gary (tak to wygląda) lub jak by w złym czasie podawał paliwo do cylindra.
Co najciekawsze na gazie tez chodzi jak traktor, nawet jak zabiore immo i odpale z palącym się CE.
A gdy wkładam znowu swoje ECU to chodzi normalnie (ale tylko na gazie).

Sprawdziłem wszystkie opcje i nie wiem czy zwracać ten zestaw i szukać innego, czy wina nie leży po innej stronie. ;/

Moja cari:
1.8 GLS 97r. 116km, 97r
nr ecu MD329098 ; E2T63286 ; 6Z09 M

Zestaw kupiłem:
1.8 GLX 116km, 96r
nr ecu MD322387 ; E2T63277 ; 6202 M

PS. Po zmianie zestawu i zapalaniu nie pali sie CE, silnik chodzi strasznie i po chwili gaśnie (benzyna i gaz).
Sprzedawca zapewniał mnie że jego cari chodziła do końca i silnik z niej już dawno sprzedany

plecho1 - 25-08-2017, 23:09

Coś z tym nowym ECU musi być nie tak mimo zapewnień sprzedawcy. A próbowałeś swojego ECU a reszty z kompletu który kupiłeś? W Twoim aucie może to zadziałać. W Twoim przypadku Immo odcina tylko pompę paliwa więc najprostszy sposobem na jego obejście jest podanie osobnego sygnału masy na przekaźnik pompy paliwa.
mateusz310 - 26-08-2017, 09:50

Próbowałem dawać kompa immo i kluczyk od niego do mojego starego ecu. Efekt jest taki, że pali się CE i błąd immo.

Co z tego że podam sygnał na przekaźnik pompy jak CE dalej będzie się paliło. I czy po takim zabiegu komp nie będzie świrował ?
Pamiętam jak kiedyś zdarzało mi się odpalić cari na gazie bez przyłożonego immo (pęknięty kluczyk) i nie działała mi klima, a samochód wydawał się przymulony (tak jak by ecu nie działało tak jak należy).

Co do pracy silnika na tym nowym zestawie, wygląda jak by lane było paliwo w złym cyklu pracy tłoka. Znajomy mi zasugerował, że może w tamtym silniku mogła być inna kolejność tłoków i w moim się to nie pokrywa.
Zadzwonie jeszcze do sprzedawcy i zapytam jak tam był system zapłonowy. U mnie są fajkocewki, może u niego była jakaś kopułka, jest to możliwe ?

Jeżeli ktoś ma jakiś dostęp do pomocnych materiałów to bardzo proszę o pomoc, materiały serwisowe od cari znajdujące się na forum już widziałem.
Kontakt do fachowej ręki też mile widziany :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group