 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z immo - objawy po wymianie ECU |
Autor |
Wiadomość |
mateusz310
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 13 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 25-08-2017, 22:48 Problem z immo - objawy po wymianie ECU
|
|
|
Witam
W mojej cari padło immo (błąd 54 z tego co pamiętam).
Wymieniany był silnik na identyczny tylko z duzo mniejszym przebiegiem.
Przy wychodzącym błędzie immo nie można było odpalić na benzynie, ale na gazie pracuje elegancko tylko na trochę wyższych obrotach przez pominięcie sterownika silnika.
Trochę po czytałem i zasięgnąłem info od fachowców i polecili wymianę całego zestawu. Czyli kluczyk+stacyjka+antena+sterownik immo+ecu.
Po wymianie zestawu (ECU) immo zaczęło działać ale silnikiem szarpie dosyć mocno i według mnie chodzi jak by na 3 gary (tak to wygląda) lub jak by w złym czasie podawał paliwo do cylindra.
Co najciekawsze na gazie tez chodzi jak traktor, nawet jak zabiore immo i odpale z palącym się CE.
A gdy wkładam znowu swoje ECU to chodzi normalnie (ale tylko na gazie).
Sprawdziłem wszystkie opcje i nie wiem czy zwracać ten zestaw i szukać innego, czy wina nie leży po innej stronie. ;/
Moja cari:
1.8 GLS 97r. 116km, 97r
nr ecu MD329098 ; E2T63286 ; 6Z09 M
Zestaw kupiłem:
1.8 GLX 116km, 96r
nr ecu MD322387 ; E2T63277 ; 6202 M
PS. Po zmianie zestawu i zapalaniu nie pali sie CE, silnik chodzi strasznie i po chwili gaśnie (benzyna i gaz).
Sprzedawca zapewniał mnie że jego cari chodziła do końca i silnik z niej już dawno sprzedany |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-08-2017, 23:09
|
|
|
Coś z tym nowym ECU musi być nie tak mimo zapewnień sprzedawcy. A próbowałeś swojego ECU a reszty z kompletu który kupiłeś? W Twoim aucie może to zadziałać. W Twoim przypadku Immo odcina tylko pompę paliwa więc najprostszy sposobem na jego obejście jest podanie osobnego sygnału masy na przekaźnik pompy paliwa. |
|
|
|
 |
mateusz310
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 13 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 26-08-2017, 09:50
|
|
|
Próbowałem dawać kompa immo i kluczyk od niego do mojego starego ecu. Efekt jest taki, że pali się CE i błąd immo.
Co z tego że podam sygnał na przekaźnik pompy jak CE dalej będzie się paliło. I czy po takim zabiegu komp nie będzie świrował ?
Pamiętam jak kiedyś zdarzało mi się odpalić cari na gazie bez przyłożonego immo (pęknięty kluczyk) i nie działała mi klima, a samochód wydawał się przymulony (tak jak by ecu nie działało tak jak należy).
Co do pracy silnika na tym nowym zestawie, wygląda jak by lane było paliwo w złym cyklu pracy tłoka. Znajomy mi zasugerował, że może w tamtym silniku mogła być inna kolejność tłoków i w moim się to nie pokrywa.
Zadzwonie jeszcze do sprzedawcy i zapytam jak tam był system zapłonowy. U mnie są fajkocewki, może u niego była jakaś kopułka, jest to możliwe ?
Jeżeli ktoś ma jakiś dostęp do pomocnych materiałów to bardzo proszę o pomoc, materiały serwisowe od cari znajdujące się na forum już widziałem.
Kontakt do fachowej ręki też mile widziany |
|
|
|
 |
|
|