To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Tarcze hamulcowe Wymiana

polar2000 - 12-10-2017, 13:23
Temat postu: Tarcze hamulcowe Wymiana
Cześć Forumowicze od jakiegoś czasu zaczęło mi trząść kierownicą podejrzewam wykrzywione tarcze hamulcowe nie ukrywam że kilka razy wjechałem w sporą kałużę na ciepłych tarczach i teraz czy hamowaniu ze 100-80 do 20 km/h tak trzęsie ze masakra wiec je wymieniam i tu pojawia się problem.

A wiec moją być może Fanaberią są takie tarcze http://allegro.pl/show_item.php?item=6283387611
ale być może to nie jest dobry pomysł nie wiem

Proszę o podpowiedz jakie tarcze montujecie
Czy jest opcja włożenia większej tarczy i czy jest tego sens ??

Bizi78 - 12-10-2017, 13:45

Tylko przed montażem nowych tarcz sprawdź miernikiem czy nie ma bicia na piastach :wink: .
polar2000 - 12-10-2017, 13:54

Bizi78 napisał/a:
Tylko przed montażem nowych tarcz sprawdź miernikiem czy nie ma bicia na piastach :wink: .


Tzn lepiej zdj koła tarcze i sprawdzić piasty?? czy nie mają bicia?? bo w sumie kiedy patrzę na tarcze to jest ich jeszcze sporo i nie mają wyraźnego zużycia tzn nie mają takiego zadziora na końcu tarczy

Bizi78 - 12-10-2017, 13:57

polar2000 napisał/a:
Tzn lepiej zdj koła tarcze i sprawdzić piasty?? czy nie mają bicia??

Tak i jeśli piasty są ok to możesz oddać tarczę do przetoczenia, jeśli jest z czego.

polar2000 - 12-10-2017, 13:59

Bizi78 napisał/a:
polar2000 napisał/a:
Tzn lepiej zdj koła tarcze i sprawdzić piasty?? czy nie mają bicia??

Tak i jeśli piasty są ok to możesz oddać tarczę do przetoczenia, jeśli jest z czego.



No właśnie dać do przetoczenia i spokój a może problem jest w piaście tylko jaką w necie jest ich pełno masz jakiś typ Kolego :)

Bizi78 - 12-10-2017, 14:27

Sprawdź najpierw bicie na piastach.
Piasta jak piasta ważne jest łozysko :wink: .
Do innych modeli polecane są z łożyskiem KOYO.
Ewentualnie dopytaj Zbyszka z forum może coś poleci.

DonVito - 12-10-2017, 17:38

Akurat do P3 tarcze nie kosztują jakieś tam wielkie pieniądze.
Nie wycierać szkłem tylko nowe kupić.
Poza tym tarcze nie mają aż tak dużo nadmiaru by było co zbierać Po przetoczeniu będą/mogą być za cienkie.
Wtedy i tak do wymiany.

polar2000 - 12-10-2017, 19:04

Bizi78 napisał/a:
Sprawdź najpierw bicie na piastach.
Piasta jak piasta ważne jest łozysko :wink: .
Do innych modeli polecane są z łożyskiem KOYO.
Ewentualnie dopytaj Zbyszka z forum może coś poleci.


A to można chyba w łatwy sposób sprawdzić koło w góre i czy są luzy góra dół i na boki ?? znam taka możliwość.

Bizi78 - 12-10-2017, 19:06

Bicie piasty raczej tak nie sprawdzisz.
Tam liczą się dziesiąte części milimetra.

polar2000 - 12-10-2017, 19:20

Bizi78 napisał/a:
Bicie piasty raczej tak nie sprawdzisz.
Tam liczą się dziesiąte części milimetra.


To w jaki sposób to ogarnąć, ale wydaje mi się że jak już mam takie bicie na kierownicy to już musi być wyczuwalny luz :/

Bizi78 - 12-10-2017, 19:47

Bicie można zmierzyć czymś takim.


Zuzia - 12-10-2017, 21:17

polar2000 napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
Bicie piasty raczej tak nie sprawdzisz.
Tam liczą się dziesiąte części milimetra.


To w jaki sposób to ogarnąć, ale wydaje mi się że jak już mam takie bicie na kierownicy to już musi być wyczuwalny luz :/

Na mojej wsi praktycznie każdy serwis oponiarski dysponuje takim sprzętem.

kurpi - 13-10-2017, 10:45

Osobiscie do DOKUJI straciłem zaufanie. https://youtu.be/ejyx1COXXdE tak u mnie wyglądały sworznie tej firmy.

[ Dodano: 13-10-2017, 10:49 ]
Bizi78 napisał/a:
Bicie można zmierzyć czymś takim.

Obrazek

Można tez rozgrzać tarcze,sciągnąć koło,tarcze przykręcić śrubami z koła ,śrubokręt przyłożyć do jarzma i zakręcić kołem.Jak będzie nierówno ocierać to już miernika nie trzeba.Taki szybki sposób jak nie ma dostępu na szybko do profesjonalnych sprzętów.

polar2000 - 14-10-2017, 22:10

Ok spróbuję zrobić to domowym sposobem zobaczymy muszę to ogarnąć bo jeszcze zawieszenie mi się rozkeci tak trzęsie kierownicą


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group