Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcze hamulcowe Wymiana
Autor Wiadomość
polar2000 
Forumowicz

Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-10-2017, 13:23   Tarcze hamulcowe Wymiana

Cześć Forumowicze od jakiegoś czasu zaczęło mi trząść kierownicą podejrzewam wykrzywione tarcze hamulcowe nie ukrywam że kilka razy wjechałem w sporą kałużę na ciepłych tarczach i teraz czy hamowaniu ze 100-80 do 20 km/h tak trzęsie ze masakra wiec je wymieniam i tu pojawia się problem.

A wiec moją być może Fanaberią są takie tarcze http://allegro.pl/show_item.php?item=6283387611
ale być może to nie jest dobry pomysł nie wiem

Proszę o podpowiedz jakie tarcze montujecie
Czy jest opcja włożenia większej tarczy i czy jest tego sens ??
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2017, 13:45   

Tylko przed montażem nowych tarcz sprawdź miernikiem czy nie ma bicia na piastach :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
polar2000 
Forumowicz

Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-10-2017, 13:54   

Bizi78 napisał/a:
Tylko przed montażem nowych tarcz sprawdź miernikiem czy nie ma bicia na piastach :wink: .


Tzn lepiej zdj koła tarcze i sprawdzić piasty?? czy nie mają bicia?? bo w sumie kiedy patrzę na tarcze to jest ich jeszcze sporo i nie mają wyraźnego zużycia tzn nie mają takiego zadziora na końcu tarczy
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2017, 13:57   

polar2000 napisał/a:
Tzn lepiej zdj koła tarcze i sprawdzić piasty?? czy nie mają bicia??

Tak i jeśli piasty są ok to możesz oddać tarczę do przetoczenia, jeśli jest z czego.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
polar2000 
Forumowicz

Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-10-2017, 13:59   

Bizi78 napisał/a:
polar2000 napisał/a:
Tzn lepiej zdj koła tarcze i sprawdzić piasty?? czy nie mają bicia??

Tak i jeśli piasty są ok to możesz oddać tarczę do przetoczenia, jeśli jest z czego.



No właśnie dać do przetoczenia i spokój a może problem jest w piaście tylko jaką w necie jest ich pełno masz jakiś typ Kolego :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2017, 14:27   

Sprawdź najpierw bicie na piastach.
Piasta jak piasta ważne jest łozysko :wink: .
Do innych modeli polecane są z łożyskiem KOYO.
Ewentualnie dopytaj Zbyszka z forum może coś poleci.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
DonVito 
Forumowicz

Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 70
Skąd: Ze WSI
Wysłany: 12-10-2017, 17:38   

Akurat do P3 tarcze nie kosztują jakieś tam wielkie pieniądze.
Nie wycierać szkłem tylko nowe kupić.
Poza tym tarcze nie mają aż tak dużo nadmiaru by było co zbierać Po przetoczeniu będą/mogą być za cienkie.
Wtedy i tak do wymiany.
 
 
polar2000 
Forumowicz

Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-10-2017, 19:04   

Bizi78 napisał/a:
Sprawdź najpierw bicie na piastach.
Piasta jak piasta ważne jest łozysko :wink: .
Do innych modeli polecane są z łożyskiem KOYO.
Ewentualnie dopytaj Zbyszka z forum może coś poleci.


A to można chyba w łatwy sposób sprawdzić koło w góre i czy są luzy góra dół i na boki ?? znam taka możliwość.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2017, 19:06   

Bicie piasty raczej tak nie sprawdzisz.
Tam liczą się dziesiąte części milimetra.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
polar2000 
Forumowicz

Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-10-2017, 19:20   

Bizi78 napisał/a:
Bicie piasty raczej tak nie sprawdzisz.
Tam liczą się dziesiąte części milimetra.


To w jaki sposób to ogarnąć, ale wydaje mi się że jak już mam takie bicie na kierownicy to już musi być wyczuwalny luz :/
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2017, 19:47   

Bicie można zmierzyć czymś takim.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 12-10-2017, 21:17   

polar2000 napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
Bicie piasty raczej tak nie sprawdzisz.
Tam liczą się dziesiąte części milimetra.


To w jaki sposób to ogarnąć, ale wydaje mi się że jak już mam takie bicie na kierownicy to już musi być wyczuwalny luz :/

Na mojej wsi praktycznie każdy serwis oponiarski dysponuje takim sprzętem.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 13-10-2017, 10:45   

Osobiscie do DOKUJI straciłem zaufanie. https://youtu.be/ejyx1COXXdE tak u mnie wyglądały sworznie tej firmy.

[ Dodano: 13-10-2017, 10:49 ]
Bizi78 napisał/a:
Bicie można zmierzyć czymś takim.

Obrazek

Można tez rozgrzać tarcze,sciągnąć koło,tarcze przykręcić śrubami z koła ,śrubokręt przyłożyć do jarzma i zakręcić kołem.Jak będzie nierówno ocierać to już miernika nie trzeba.Taki szybki sposób jak nie ma dostępu na szybko do profesjonalnych sprzętów.
_________________

 
 
polar2000 
Forumowicz

Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14-10-2017, 22:10   

Ok spróbuję zrobić to domowym sposobem zobaczymy muszę to ogarnąć bo jeszcze zawieszenie mi się rozkeci tak trzęsie kierownicą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.