Grandis Techniczne - 2.4 mivec brak mocy
Lenio4g63t - 17-10-2017, 23:36 Temat postu: 2.4 mivec brak mocy Witam.
Od niedawna jestem włascicielem grandisa z ww silnikiem.
Mam problem a własciwie silnik ma- nie ma mocy.
Wykonane zostały :
sprawdzenie kompresji
sprawdzenie przepustnicy
regulacja zaworów
odetkanie katalizatorów (wyglądały na zatkane)
Sprawdzenie ustawienia rozrządu
Nowe świece i filtry
Sprawdzone cewki i zawór olejowy miveca.
Efekty- poprawiła się praca tak do ok 3 tys obrotów (choc i tak szału niema) a im więcej obrotów tym słabiej (do odciecia nie dokreci się nawet na jałowym).
Mam jeszcze jakies pomysły ale może ktos się z tym już spotkał
Pozdrawiam klubowiczów i czekam na rady.
skull - 18-10-2017, 21:39
nie widzę w Twojej liście sprawdzenia przepływki
czy po jakimś czasie jazdy sprawdzałeś jak wyglądają świece zapłonowe (jakiś nalot )
Lenio4g63t - 18-10-2017, 23:20
Dzięki za odp.
Przepływa oczywiście sprawdzana/wymieniana że sprawnego auta.
Może choć ma ktoś warsztat w okolicach Warszawy wart polecenia- chłopaki na oliwskiej dopiero w listopadzie moga się zająć a ja się męczę już strasznie.
skull - 19-10-2017, 06:58
Komputer nie zgłasza rzadnych problemów?
Można jeszcze sprawdzić manometrem ciśnienie paliwa może pompka nie domaga,no i jak komp nic nie zgłasza czasami świece mogą podpowiedzieć coś,jakie spalanie jest .
Lenio4g63t - 23-10-2017, 21:28
Wywala błędy składu mieszanki ale tylko na gazie.
Świece idealne. Jak by była kwestia układu paliwowego to na gazie powinien działać a jeździ identycznie.
skull - 23-10-2017, 21:36
a mógłbyś rozwinąć bardziej jak objawia się ten brak mocy oraz jak pracuje na wolnych obrotach
andrzejk1987 - 24-10-2017, 20:38
Witam,
Czy samochód był słaby od samego początku?
Jeżeli tak to jedyne podejrzenie to źle ustawiony wałek balansujący na rozrządzie może być ustawiony na znaku ale o 180 za daleko bez blokady nie sprawdzisz. pytanie jak był sprawdzony rozrząd bo jeżeli ktoś ściągną górną pokrywę i tylko koło pasowe i pokręcił żeby sprawdzić czy zęby są całe na pasku do z dupy robota. Tylko tyle z mojej strony jeżeli reszta jest zrobiona jak wyżej nic innego mi nie podpowiada rozum na tą chwile.
Czy towarzyszy temu przy gwałtownym wciśnięciu gazu wrażenie jak by więcej łykał powietrza niż potrzebuje, yakie mogą być objawy przy przestawionym wałku balansującym rozrządu oraz nie osiąganie obrotów maź 5 tyś obr/min
[ Dodano: 24-10-2017, 20:45 ]
jak go kupiłem to miałem tak jak opisałem ci w poście później zamieniło się to co w linku, napoczatku zero błędów autko jeździło tylko jak by mocy brakowało i nie można było go wkręcić wyżej niż 5 tyś
[ Dodano: 24-10-2017, 20:46 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=94604
Lenio4g63t - 24-10-2017, 21:51
Mniej więcej takie objawy jak piszesz.
Do 3,5 tys jedzie słabego ale tak powiedział bym na 70proc (wcześniej jeździłem sporo większymi v6 więc może to przyzwyczajenie) ale powyżej 3,5 zdycha i kręci max 5 no może 5,5tys.
Rozrząd sprawdzony był tylko wałek rozrządu względem wału. Wyszedłem z założenia że wałek balansujacy nie może mieć aż takiego wpływu na osiągi.
[ Dodano: 24-10-2017, 21:57 ]
Na wolnych pracuje poprawnie a przy wciśnięciu gazu buczy dokładnie jak napisałeś. Naprawdę wałek balansujacy może mieć takie znaczenie? A jak by go zupełnie usunąć? Powinien łatwiej się wkręcić bo mniejsze opory tylko wibrowac, czy dobrze myślę? Czy może pełni jeszcze jakaś funkcje o której nie wiem?
Dzięki za trop.
skull - 24-10-2017, 22:47
no to jeżeli kolega andrzejk1987 miał podobne objawy przy przestawionym balansowym,to nic nie pozostało tylko pójść tym tropem,
nekoashi - 25-10-2017, 07:39
Zgadzam się, to objawy wałka balansującego, powiem szczerze nie wiem jakie będą skutki usunięcia wałka
Lenio4g63t - 25-10-2017, 07:53
Dzięki. Zapewne w weekend sprawdzę i oczywiście dam znać.
andrzejk1987 - 25-10-2017, 18:52
Nie ma sensu usuwania wystarczy ustawić na znaki i cieszyć się jazdą. tak jak na zdjeciu w linku widać pasek balansujący nie potrzebuje żadnych blokad wystarczy go nastawić na nowo tylko trzeba zdemontować rozrząd i uważać na wałek balansujący od rozrządu bo jak się nie ma blokady to bedzie trochę zabawy żeby go nastawić. Po kilku krotnym kręceniu rozrządem przed demontażem jeżeli znaki paska rozrzadu się pokryją a balans ciągle będzie źle to skupić się tylko na rozrządzie rozebrać go i ustawić na znaki balans złożyć i już pamiętać żey się upewnić czy pierwszy tłok jest na górze przy prawidłowo nastawionym rozrządzie bo jak sobie zrobicie własne znaki jak ktoś się nie zna to do dupy robota .https://obrazki.elektroda.pl/3760519000_1422397044.jpg
[ Dodano: 25-10-2017, 19:01 ]
Polecam zamontować od razu nowy zestaw kupiłem wczoraj rozrząd komplet za 450 chciałem podać linka ale nie ma już oferty na alledrog powodzenie na priv wysłałem ci numer telefonu jak byś chciał sie czegoś podpytać
skull - 25-10-2017, 20:01
też nie tak dawno zmieniałem w swoim grandku rozrząd ,ale cały kpl. z napinaczem hydraulicznym ponad 1000zł, rzęziło coś w rozrządzie,okazało się,że po 60tys/km rolka prowadząca już kończyła żywot firmy GMB wymieniałem już drugi raz i zawsze ustawiam na oryginalne znaki według serwisówki
nekoashi - 26-10-2017, 08:10
To wymień chociaż sam pasek, ja przynajmniej nie napinam ani nie montuje drugi raz tego samego
Lenio4g63t - 09-11-2017, 21:06
Czołem.
Rozrząd wymieniony i ustawiony- efekt- bez zmian.
Okazało się że zapchany był katalizator ten w środkowej części wydechu.
Jak auto zaczęło jeździć pojawił się nowy problem trudny do zdjagnozowania- mianowicie dziwne stuki, coś między odglosem panewki, sworznia korbowodu a [edit] (przepraszam za wyrażenie).
Czy spotkał ktoś się że stukami w konwerterze?
|
|
|