To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] grzechotka skrzni biegów

maroch - 20-10-2017, 09:27
Temat postu: [EAxx] grzechotka skrzni biegów
Siemanko, sprawa sprzęgła
pacjent to Galant 2.0 - rozgrzany
Słychać grzechotkę w skrzyni na luzie na włączonym silniku, po wciśnieciu sprzęgła ustaje, puszczam - rzęzi, ale wciskam sprzęgło wrzucam bieg 1 wyrzucam bieg, puszczam sprzęgło i już spokój
hmmmm zabawić się w nowy olej + ewentualnie ceramizer ?

czy jedziemy z łożyskami
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D120
22008 i 22008w

stan i przebieg oczywiście nieznany

sampler - 20-10-2017, 09:55

Olej nic nie da zużyte jest łożysko 22008 oczywiscie wymienia się też te drugie 22008W. Dodatkowo wymień podkowę trzymająca łożysko 22008 bo też będzie wybita. Ja osobiście teraz zmieniłbym też układ dla tego wałka. Tzn dobrałbym odpowiednią podkładkę do podtrzymania łożyska 22008W. Normalnie to łożysko nie jest podparte bo jest ruchliwe. Cała siła trzymana jest przez 22008 + podkowa.
W EVO jest ta sama skrzynia biegów ale łożyska są stożkowe...

Podkowa jest tutaj pokazana:

http://mitsubishi-motors....D110%26page%3D3

nr kat 21214

maroch - 20-10-2017, 10:14

widzę że nie dostępne tak na pierwszy ogień MD747282 - czyli ta podkładka łożyska, kojarzysz gdzie poszukać takiej podkładki bo narazie widzę poza polską
sampler - 20-10-2017, 10:33

Malik autoczęści z Pabianic powinien mieć. Ostatecznie można splanować starą. Ale zmniejszasz wtedy jej grubość więc będzie słabsza
maroch - 20-10-2017, 11:23

no u Malika jest, a co myślisz o temacie uszkodzonych sprężynkach tarczy ?!? mogą być takie objawy ?
sampler - 20-10-2017, 11:44

To uszkodzenie to typowy objaw w galancie. Uszkodzone łożysko NSK B25 157 lub 139 w zależności co jest założone
maroch - 20-10-2017, 12:50

pan Malik ma na pułce tę podkowę więc eleganco,
łożysko według tego katalogu
http://allegro.pl/lozysko...6997685344.html

milo - 20-10-2017, 14:55

Nie zawsze pomaga wymiana łozysk może na jakis krótki czas jesli juz mowa o łozyskach to przy wymianie nalezy skontrolować łozysko wałeczkowe wałka wyjsciowego łatwo wyciaga sie wałeczki z wewnatrz łozyska i obiejrzeć bieżnie wewnatrz mog być wżery itp
Typowe klekotanie to nie wina łożysk nawet po wymianie to wystepuje mozna sprawdzić lewarkiem przesuwając w pozycje wstecznego do lekkiego oporu na luzie i odpalonym silniku powinno być ciszej zdecydowanie lub na innych biegach

maroch - 20-10-2017, 16:06

milo napisał/a:
Nie zawsze pomaga wymiana łozysk może na jakis krótki czas jesli juz mowa o łozyskach to przy wymianie nalezy skontrolować łozysko wałeczkowe wałka wyjsciowego łatwo wyciaga sie wałeczki z wewnatrz łozyska i obiejrzeć bieżnie wewnatrz mog być wżery itp
Typowe klekotanie to nie wina łożysk nawet po wymianie to wystepuje mozna sprawdzić lewarkiem przesuwając w pozycje wstecznego do lekkiego oporu na luzie i odpalonym silniku powinno być ciszej zdecydowanie lub na innych biegach


to co w takim razie klekocze ?

jacek11 - 20-10-2017, 16:19

maroch napisał/a:
to co w takim razie klekocze ?

Ciężko jednoznacznie powiedzieć co klekocze. U mnie wymiana łożysk pomogła na kilka tysięcy km. Teraz znowu się odzywa. Raczej mało prawdopodobne,żeby łożyska poległy.To coś tak jak by jeden tryb wyprzedzał drugi,i pukał w niego. Może ktoś kiedyś znajdzie przyczynę :wink:

sampler - 20-10-2017, 19:45

A założyliście pewne łożyska?
W tej wersji skrzyni jest błąd konstrukcyjny. Wałek sprzęgłowy jest podparty tylko z przodu. Z tyłu łożysko jest przesuwne. Czasami tez podkowa się wyklepuje i łożysko znowu nie ma dobrego trzymania ( ma luz). To że hałas znika przesuwając wybierak biegów to noc innego jak przesunięcie trybów wałka pośredniego przez co znika haczenie trybów wałek o wałek.

Moim zdaniem wystarczy podeprzeć odpowiednią podkładka łożysko tylne o obudowe skrzyni a wszystko będzie bardziej wytrzymałe.

maroch - 20-10-2017, 20:48

sampler napisał/a:
A założyliście pewne łożyska?
W tej wersji skrzyni jest błąd konstrukcyjny. Wałek sprzęgłowy jest podparty tylko z przodu. Z tyłu łożysko jest przesuwne. Czasami tez podkowa się wyklepuje i łożysko znowu nie ma dobrego trzymania ( ma luz). To że hałas znika przesuwając wybierak biegów to noc innego jak przesunięcie trybów wałka pośredniego przez co znika haczenie trybów wałek o wałek.

Moim zdaniem wystarczy podeprzeć odpowiednią podkładka łożysko tylne o obudowe skrzyni a wszystko będzie bardziej wytrzymałe.


no właśnie nie pasuje też aby to była wina łożysk, to tłumaczyłoby zmienną losową występowania tego grzechotania
chciałem przetestować jak grzechot ustępuje na suchym lewarku ale przez 20km jazdy 'wokół komina' grzechot nie wystąpił

co do podkładki masz na myśli to co w pierwszym poście łożysko 22008W i od strony ścianki skrzyni jakąś okrągłą podkładkę ?

wiem że to nie jest pro ale ciągle myślę co by nie zalać ceramizera do skrzyni

milo - 20-10-2017, 21:33

maroch napisał/a:
to co w takim razie klekocze ?

Tylko na kole zębatym 1- biegu wystepują widocznę ślady na pozostałych nic nie widać

Klekot -1-2 bieg to winowajca

jacek11 - 21-10-2017, 08:37

sampler napisał/a:
A założyliście pewne łożyska?

Kupowane u Malika.

sampler - 21-10-2017, 20:12

Podkowa nowa czy planowana?

W manualu jest niejasny opis że można wyregulować położenie wybieraka w położeniu neutralnym. Popuszcza się nakrętkę i reguluje położenie neutralne. Nakrętka i śruba jest przy drążku zmiany biegów. Może wystarczy na nowo wyregulować położenie tak żeby nie grzechotało.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group