Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Wymiana paska wielorowkowego
Walaszek - 03-11-2017, 17:49 Temat postu: [Cari 1.8] Wymiana paska wielorowkowego Witam,
od jakiegoś czasu piszczy pasek wielorowkowy ( szczególnie gdy jest zimno na dworzu i jest wilgotnie ) , wiec postanowiłem go wymienić na nowy . Problem polega w tym że to moja pierwsza wymiana paska w życiu , wiec nie wiem które śruby służą do poluzowania napinacza i zwracam się z prośbą weryfikacji moich przypuszczeń co do danych śrub. Forum przeszukałem i znalazłem podobne tematy , ale zdjęcia powygasały i nie mogę sprawdzić tych śrub . Dołączam zdjęcia z śrubami , które wydają mi się ze służą do napinania paska . Dodatkowa informacja chociaż nie wiem czy potrzebną jest że to automat .
https://i.imgur.com/4bM1qJY.jpg
https://i.imgur.com/c0k18WG.jpg
tadek55 - 03-11-2017, 18:37
Witaj,popuszczasz tą śrubę na tym dolnym zdjeciu.Są dwa paski jeden do napędu alternatora i też ma napinacz a drugi napędza pompę wspomagania,sprężarke klimy.Pozd.
[ Dodano: 03-11-2017, 18:41 ]
Pierwszy obrazek pokazuje śrubę ,gdy wymieniasz łożysko napinacza paska.
Bizi78 - 03-11-2017, 20:05
Jeśli pasek nie ma jakiegoś kosmicznego przebiegu i nie jest uszkodzony to warto go trochę podciągnąć .
apg2312 - 03-11-2017, 20:21
Dokładnie. Dodatkowo możesz potraktować go preparatem do pasków klinowych - ja osobiście używam i polecam ten :
http://www.boll.pl/produk...ow-klinowych-68
Walaszek - 03-11-2017, 21:02
Dziękuje wszystkim za odpowiedź . Jutro powalczę z tym paskiem i ewentualnie jak nie będzie mi szło napiszę ponownie z prośbą o pomoc .
[ Dodano: 04-11-2017, 13:45 ]
Witam ponownie ,
po popuszczeniu śruby ze zdjęcia https://i.imgur.com/c0k18WG.jpg pasek dalej jest napięty i nie mogę go zdjąć . Na tą śrubę był potrzebny klucz 14mm i mam pytanie czy jeszcze jest gdzieś inna śruba napinająca czy problem jest z samym napinaczem ?
Hugo - 04-11-2017, 15:17
Jak będziesz dalej kręcił tą śrubą to ją urwiesz lub uszkodzisz gwint. To jest śruba napinająca, za nią jest nakrętka na osi rolki napinającej też na klucz 14. Ją musisz poluzować i wtedy kręcąc w lewo zluzujesz tą pierwszą śrubę i pasek zejdzie.
remi - 07-11-2017, 18:36
Tylko nie napnij zbyt mocno, bo uszkodzisz łożyska w osprzęcie na którym ten pasek pracuje.
|
|
|