To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3

Kuba Kraków - 14-11-2017, 18:11
Temat postu: automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3
Jeżdżąc ostatnio po Miękini spotkałem dwóch kolegów Miśkami i paru w innych samochodach- cechowała nas natomiast wspólnie automatyczna skrzynia biegów. Oczywiście jak to przy takich okolicznościach rozpoczęły się różne opowieści, różne plusy i minusy takich rozwiązań i tu się pojawia pytanie do osób które coś z Pajero wspólnego miały:
w terenie na manualnej skrzyni biegów gdy zapnę reduktor i wrzucę jedynkę to auto toczy się leniwie i powoli do przodu- na podjedzie ciągnie ku górze, na ostrym zjeździe hamuje silnikiem- dzięki czemu minimalizujemy używanie hamulca, jak taki efekt osiągnąć w pajero III z automatem ?
robiłem sobie takie testy- zjazd asfaltową drogą - 2h- do 20km, 4 h do 20km, 4hlc do 20 km i 4 llc do 20km - nie było żadnej różnicy. Zbiłem także na manuala- myślałem że jak wbije 1 to będę miał dużo mniejszą prędkość- a tu nie- dalej ciągnie do tych 20km. I o ile automat podjazdy mi ułatwia o tyle jest mega zmorą przy zjazdach, że już nie wspomnę, o sytuacji gdzie nie udało mi się wyjechać pod górę i muszę cofać- przy hamulcu ślizga mną na prawo i lewo, bez hamulca nie przejdzie bo silnik mnie nie hamuje- ktoś coś podpowie ?

Wiem że w części terenówek z automatami był np. przycisk na drążku- po jego włączeniu automat właśnie mega ograniczał prędkość- właśnie na potrzeby jazdy w trudnym terenie- czy Pajero też takie coś ma ?

DonVito - 14-11-2017, 20:04
Temat postu: Re: automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3
Kuba Kraków napisał/a:
Jeżdżąc ostatnio po Miękini spotkałem dwóch kolegów Miśkami i paru w innych samochodach- cechowała nas natomiast wspólnie automatyczna skrzynia biegów. Oczywiście jak to przy takich okolicznościach rozpoczęły się różne opowieści, różne plusy i minusy takich rozwiązań i tu się pojawia pytanie do osób które coś z Pajero wspólnego miały:
w terenie na manualnej skrzyni biegów gdy zapnę reduktor i wrzucę jedynkę to auto toczy się leniwie i powoli do przodu- na podjedzie ciągnie ku górze, na ostrym zjeździe hamuje silnikiem- dzięki czemu minimalizujemy używanie hamulca, jak taki efekt osiągnąć w pajero III z automatem ?
robiłem sobie takie testy- zjazd asfaltową drogą - 2h- do 20km, 4 h do 20km, 4hlc do 20 km i 4 llc do 20km - nie było żadnej różnicy. Zbiłem także na manuala- myślałem że jak wbije 1 to będę miał dużo mniejszą prędkość- a tu nie- dalej ciągnie do tych 20km. I o ile automat podjazdy mi ułatwia o tyle jest mega zmorą przy zjazdach, że już nie wspomnę, o sytuacji gdzie nie udało mi się wyjechać pod górę i muszę cofać- przy hamulcu ślizga mną na prawo i lewo, bez hamulca nie przejdzie bo silnik mnie nie hamuje- ktoś coś podpowie ?

Wiem że w części terenówek z automatami był np. przycisk na drążku- po jego włączeniu automat właśnie mega ograniczał prędkość- właśnie na potrzeby jazdy w trudnym terenie- czy Pajero też takie coś ma ?


Oczywiście że ma.
4Lo.
Przełączasz na sekwencję ... i gotowe. Tylko biegi zmieniasz "ręcznie".
Pocieszę Cię, że też przez kilka miesięcy nie ogarniałem tematu.

kurpi - 15-11-2017, 06:33

W automacie nie osiagniesz takiego efektu jak w manualu.W misiu skrzynia (a w zasadzie hamulce) na zjeździe hamuje na włączonym reduktorze i skrzynia ustawiona na 1.Puszczasz auto z górki w wtedy zaczyna hamować.Oczywiście musi to być jakiś większy zjazd ,bo na malej górce tego nie poczujesz.W czasie normalnej jazdy biegami pajero ciężko wyhamować (np w czasie jazdy w górach).Tu się mogli inżynierowie lepiej spisać dodając tryb hamowania biegami(np ten knefel w,który jest w innych autach).Niby w instrukcji pisze,że auto samo na zjazdach moze przeżucić bieg żeby zwolnić,ale jak długo jeżdżę misiem nie miałem takiej sytuacji.W trybie sekwencji coś odczujesz jadą np 70km/h i jak na zbijesz biegi do np 2 to coś zaczyna zwalniać,ale żeby w gorach na zjazdach wyhamować auto ,to trzeba by na jedynce chyba jechać.
Sebastian_T - 16-11-2017, 09:24

Na alpejskich zakrętach i zjazdach (to nie teren, wiem ;-) ) udawało mi się "zbić" na sekwencji (2) do ~30-40 km/h, wszystko poniżej musiałem heblem (prawie nowe klocki po takim 2-tygodniowym "wędrownym" urlopie poszły do wymiany, a i tarcz ubyło). Brakuje mi "hamowania biegami", kiedyś w BMW ("trójka", z początku lat 90-tych) w automacie nawet na dość płaskim zjeździe po puszczeniu gazu, gdy mimo to samochód przyspieszał, momentalnie redukował bieg nawet o dwa stopnie (zależnie od przyspieszania).
Georg - 16-11-2017, 17:45

Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity.
ruks - 17-11-2017, 07:38

Georg napisał/a:
Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity.


Niestety dosyć drogie i chyba tylko import z Australii :-/ Powinno to być w serii w tak ciężkim aucie.

Kuba Kraków - 24-11-2017, 12:53

Georg napisał/a:
Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity.


dzięki za info, mógłbyś coś więcej o tym powiedzieć ?


co do 4lo plus manual - w ogóle się nie sprawdza i mamy chyba na myśli zupełnie innego prędkości i zupełnie inny teren :)

kurpi - 24-11-2017, 13:47

Kuba Kraków napisał/a:

co do 4lo plus manual - w ogóle się nie sprawdza i mamy chyba na myśli zupełnie innego prędkości i zupełnie inny teren :)

Prędkości ci nie powiem,zwykle jak już działa to jestem bardziej skupiony na trzymaniu się kierownicy,żeby z fotela nie wylecieć :D

Luke Enduro - 24-11-2017, 16:21

kurpi napisał/a:
zwykle jak już działa to jestem bardziej skupiony na trzymaniu się kierownicy,żeby z fotela nie wylecieć :D

Dokładnie - wtedy jest już "dość" stromo :-)

Georg - 24-11-2017, 18:29

Kuba Kraków napisał/a:
dzięki za info, mógłbyś coś więcej o tym powiedzieć ?

Trochę drogo - za dwa przekaźniki, rezystor i przełącznik chcą naszego półtora tysiąca:
https://automatictransmission.com.au/torque-converter-lockup-control/
Można zrobić samemu:
https://www.justanswer.co...03-4-pajer.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group