automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3 |
Autor |
Wiadomość |
Kuba Kraków
Mitsumaniak
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-11-2017, 18:11 automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3
|
|
|
Jeżdżąc ostatnio po Miękini spotkałem dwóch kolegów Miśkami i paru w innych samochodach- cechowała nas natomiast wspólnie automatyczna skrzynia biegów. Oczywiście jak to przy takich okolicznościach rozpoczęły się różne opowieści, różne plusy i minusy takich rozwiązań i tu się pojawia pytanie do osób które coś z Pajero wspólnego miały:
w terenie na manualnej skrzyni biegów gdy zapnę reduktor i wrzucę jedynkę to auto toczy się leniwie i powoli do przodu- na podjedzie ciągnie ku górze, na ostrym zjeździe hamuje silnikiem- dzięki czemu minimalizujemy używanie hamulca, jak taki efekt osiągnąć w pajero III z automatem ?
robiłem sobie takie testy- zjazd asfaltową drogą - 2h- do 20km, 4 h do 20km, 4hlc do 20 km i 4 llc do 20km - nie było żadnej różnicy. Zbiłem także na manuala- myślałem że jak wbije 1 to będę miał dużo mniejszą prędkość- a tu nie- dalej ciągnie do tych 20km. I o ile automat podjazdy mi ułatwia o tyle jest mega zmorą przy zjazdach, że już nie wspomnę, o sytuacji gdzie nie udało mi się wyjechać pod górę i muszę cofać- przy hamulcu ślizga mną na prawo i lewo, bez hamulca nie przejdzie bo silnik mnie nie hamuje- ktoś coś podpowie ?
Wiem że w części terenówek z automatami był np. przycisk na drążku- po jego włączeniu automat właśnie mega ograniczał prędkość- właśnie na potrzeby jazdy w trudnym terenie- czy Pajero też takie coś ma ? |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 14-11-2017, 20:04 Re: automatyczna skrzynia biegów a Pajero 3
|
|
|
Kuba Kraków napisał/a: | Jeżdżąc ostatnio po Miękini spotkałem dwóch kolegów Miśkami i paru w innych samochodach- cechowała nas natomiast wspólnie automatyczna skrzynia biegów. Oczywiście jak to przy takich okolicznościach rozpoczęły się różne opowieści, różne plusy i minusy takich rozwiązań i tu się pojawia pytanie do osób które coś z Pajero wspólnego miały:
w terenie na manualnej skrzyni biegów gdy zapnę reduktor i wrzucę jedynkę to auto toczy się leniwie i powoli do przodu- na podjedzie ciągnie ku górze, na ostrym zjeździe hamuje silnikiem- dzięki czemu minimalizujemy używanie hamulca, jak taki efekt osiągnąć w pajero III z automatem ?
robiłem sobie takie testy- zjazd asfaltową drogą - 2h- do 20km, 4 h do 20km, 4hlc do 20 km i 4 llc do 20km - nie było żadnej różnicy. Zbiłem także na manuala- myślałem że jak wbije 1 to będę miał dużo mniejszą prędkość- a tu nie- dalej ciągnie do tych 20km. I o ile automat podjazdy mi ułatwia o tyle jest mega zmorą przy zjazdach, że już nie wspomnę, o sytuacji gdzie nie udało mi się wyjechać pod górę i muszę cofać- przy hamulcu ślizga mną na prawo i lewo, bez hamulca nie przejdzie bo silnik mnie nie hamuje- ktoś coś podpowie ?
Wiem że w części terenówek z automatami był np. przycisk na drążku- po jego włączeniu automat właśnie mega ograniczał prędkość- właśnie na potrzeby jazdy w trudnym terenie- czy Pajero też takie coś ma ? |
Oczywiście że ma.
4Lo.
Przełączasz na sekwencję ... i gotowe. Tylko biegi zmieniasz "ręcznie".
Pocieszę Cię, że też przez kilka miesięcy nie ogarniałem tematu. |
|
|
|
 |
kurpi
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 82 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 15-11-2017, 06:33
|
|
|
W automacie nie osiagniesz takiego efektu jak w manualu.W misiu skrzynia (a w zasadzie hamulce) na zjeździe hamuje na włączonym reduktorze i skrzynia ustawiona na 1.Puszczasz auto z górki w wtedy zaczyna hamować.Oczywiście musi to być jakiś większy zjazd ,bo na malej górce tego nie poczujesz.W czasie normalnej jazdy biegami pajero ciężko wyhamować (np w czasie jazdy w górach).Tu się mogli inżynierowie lepiej spisać dodając tryb hamowania biegami(np ten knefel w,który jest w innych autach).Niby w instrukcji pisze,że auto samo na zjazdach moze przeżucić bieg żeby zwolnić,ale jak długo jeżdżę misiem nie miałem takiej sytuacji.W trybie sekwencji coś odczujesz jadą np 70km/h i jak na zbijesz biegi do np 2 to coś zaczyna zwalniać,ale żeby w gorach na zjazdach wyhamować auto ,to trzeba by na jedynce chyba jechać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2017, 09:24
|
|
|
Na alpejskich zakrętach i zjazdach (to nie teren, wiem ) udawało mi się "zbić" na sekwencji (2) do ~30-40 km/h, wszystko poniżej musiałem heblem (prawie nowe klocki po takim 2-tygodniowym "wędrownym" urlopie poszły do wymiany, a i tarcz ubyło). Brakuje mi "hamowania biegami", kiedyś w BMW ("trójka", z początku lat 90-tych) w automacie nawet na dość płaskim zjeździe po puszczeniu gazu, gdy mimo to samochód przyspieszał, momentalnie redukował bieg nawet o dwa stopnie (zależnie od przyspieszania). |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 16-11-2017, 17:45
|
|
|
Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-11-2017, 07:38
|
|
|
Georg napisał/a: | Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity. |
Niestety dosyć drogie i chyba tylko import z Australii :-/ Powinno to być w serii w tak ciężkim aucie. |
|
|
|
 |
Kuba Kraków
Mitsumaniak
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-11-2017, 12:53
|
|
|
Georg napisał/a: | Zwiększenie efektu hamowania silnikiem można uzyskać poprzez eliminację uślizgu konwertera ręcznym wysterowaniem sprzęgła Lock-up. Są nawet gotowe kity. |
dzięki za info, mógłbyś coś więcej o tym powiedzieć ?
co do 4lo plus manual - w ogóle się nie sprawdza i mamy chyba na myśli zupełnie innego prędkości i zupełnie inny teren |
|
|
|
 |
kurpi
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 82 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 24-11-2017, 13:47
|
|
|
Kuba Kraków napisał/a: |
co do 4lo plus manual - w ogóle się nie sprawdza i mamy chyba na myśli zupełnie innego prędkości i zupełnie inny teren |
Prędkości ci nie powiem,zwykle jak już działa to jestem bardziej skupiony na trzymaniu się kierownicy,żeby z fotela nie wylecieć |
_________________
 |
|
|
|
 |
Luke Enduro
Nowy Forumowicz
Auto: P III Long 3,2 DID Expedition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Mar 2017 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-11-2017, 16:21
|
|
|
kurpi napisał/a: | zwykle jak już działa to jestem bardziej skupiony na trzymaniu się kierownicy,żeby z fotela nie wylecieć |
Dokładnie - wtedy jest już "dość" stromo |
_________________ Slowly, but steady.
Było: P III Long 3,5 V6 GDI '02 - cywil
Jest: P III Long 3,2 DID '01 - Expedition: lift 2" OME, zderzak ARB, snorkel Safari, 32" AT, osłony podwozia etc... |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
|
|
|
 |
|