Pajero II - Zmiana silnika, większa moc
yooker1 - 23-11-2017, 21:06 Temat postu: Zmiana silnika, większa moc Cześć ,
czy istnieje możliwość wstawienia silnika 2,8 D do mojego pojazdu - obecnie posiadam jednostkę 2,5TDi 4D56 .
Czy wiąże się z dużą ilością przeróbek?
Ewentualnie może polecacie inne sensowne zmiany, przy zdrowo ekonomicznym podejściu?
Bizi78 - 23-11-2017, 22:05
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=swap
waskii87 - 23-11-2017, 22:16
Moim zdaniem najbardziej ekonomiczna opcja to zmiana auta na benzynę. A jak Masz fajny egzemplarz, umiejętności i budżet to 3.0D BMW. Duży moment 260koni i mało kto na światłach Cie dojedzie.
yooker1 - 24-11-2017, 10:56
waskii87 napisał/a: | Moim zdaniem najbardziej ekonomiczna opcja to zmiana auta na benzynę. A jak Masz fajny egzemplarz, umiejętności i budżet to 3.0D BMW. Duży moment 260koni i mało kto na światłach Cie dojedzie. |
Waskii auto jest moją zabawką tylko w terenie, i szczerze nie interesuje mnie temat startów z pod świateł itp... chodzi o uzyskanie fajnej mocy która przełoży się w teren.
waskii87 - 24-11-2017, 11:54
Z tymi światłami to żart. A co tu oczekiwać od starego diesla. Silnik 2.8 z osprzętem to koszt 5000 do tego przekladka sprzęgła i z tego co wiem rama inna itp. Jedyne co bym osobiscie kombinował to większe turbo dolot i cooller, wydech przelot i pogadal z pompiarzem czy dawki ogarnie. Zalerzy tylko i wylacznie od budżetu.
yooker1 - 24-11-2017, 20:59
waskii87 napisał/a: | Z tymi światłami to żart. A co tu oczekiwać od starego diesla. Silnik 2.8 z osprzętem to koszt 5000 do tego przekladka sprzęgła i z tego co wiem rama inna itp. Jedyne co bym osobiscie kombinował to większe turbo dolot i cooller, wydech przelot i pogadal z pompiarzem czy dawki ogarnie. Zalerzy tylko i wylacznie od budżetu. |
no to jest myśl..
apg2312 - 24-11-2017, 21:13
Możesz spróbować stuningować silnik, ale cudów się nie spodziewaj, że uzyskasz 100% lub więcej przyrostu mocy i momentu obrotowego
"Bardzo dużo wykonaliśmy modyfikacji silników Nissan Patrol 2.8 td ( 110KM na ok. 150-180KM), Toyoty land Cruiser Hdj 80 ( 170KM na ok.220-250KM) , Mitsubishi Pajero 2.5 -2.8 ( 100-125KM – na ok. 130-180KM) , i innych tego typu silników."
http://www.extrem4x4.pl/i...tuning-silnikow
Tylko pytanie, czy efekt będzie wart poniesionych kosztów.
yooker1 - 28-11-2017, 11:11
apg2312 napisał/a: | Możesz spróbować stuningować silnik, ale cudów się nie spodziewaj, że uzyskasz 100% lub więcej przyrostu mocy i momentu obrotowego
"Bardzo dużo wykonaliśmy modyfikacji silników Nissan Patrol 2.8 td ( 110KM na ok. 150-180KM), Toyoty land Cruiser Hdj 80 ( 170KM na ok.220-250KM) , Mitsubishi Pajero 2.5 -2.8 ( 100-125KM – na ok. 130-180KM) , i innych tego typu silników."
http://www.extrem4x4.pl/i...tuning-silnikow
Tylko pytanie, czy efekt będzie wart poniesionych kosztów. |
Dzięki
U-96 - 06-12-2017, 08:07
Szanowni Mitsumaniacy
Z własnego doświadczenia, i po sprawdzeniu wielu kombinacji
Chciałbym podzielić się z wami własnymi refleksjami
Zapomnijcie o przyrostach mocy rzędu 30-50 KM
Silniki TD w PII nie nadają się technicznie ani materiałowo do takich przeróbek
Szkoda waszej roboty i poniesionych kosztów
W prosty sposób i z małym nakładem finansowym mozna zmienić cooler, ja założyłem z MB 3.0, z przodu auta, wolny wydech, podkręcić na pompie dawkę paliwa, oraz założyć filtr powietrza o większej przepustowości np. K&N, zaślepić EGR
I to da parenaście KM i NM, Autko będzie zdecydowanie żwawsze, i to uważam wystarczy w zupełności, co też bardzo ważne każdy z Was zrobi to sam w garażu
B 3.0 czy 3.5 sądzę że ma wystarczająco mocy
Inne pomysły
1. Większe turbo wyssie w 3 minuty olej z silnika, i samo nie załatwi sprawy, dalej jest wszystko do przeróbki, dolot, wydech, chłodzenie, układ paliwowy...
2. Swap bmw 3.0 M57 lub M57N ( jeszcze lepszy) bardzo duże koszty, masę rzeczy do przerobienia, ogromny nakład czasu - zdecydowanie lepiej kupić Patrola w którym już ktoś to zrobił. Kumpel kupił za 32 K, i od razu jeździ......
M57 czy M57N w PII co nam daje ? Dużo mocy i momentu, a co mamy oprócz tego ?
Stosunkowo słaby układ napędowy, w którym poukręcacie wszystko co tylko można, jak wjedziecie w ciężki teren na 33" MT. Na asfalcie będzie OK
Podsumowując
Lepiej pozostać na serii, albo samemu ją podkręcić jak pisałem powyżej w TD
albo kupić sobie PII 3.0 B, lub Cherokee 4.0 B
Pozdr.
|
|
|