Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana silnika, większa moc
Autor Wiadomość
yooker1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: gniezno
Wysłany: 23-11-2017, 21:06   Zmiana silnika, większa moc

Cześć ,

czy istnieje możliwość wstawienia silnika 2,8 D do mojego pojazdu - obecnie posiadam jednostkę 2,5TDi 4D56 .
Czy wiąże się z dużą ilością przeróbek?
Ewentualnie może polecacie inne sensowne zmiany, przy zdrowo ekonomicznym podejściu?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-11-2017, 22:05   

http://forum.mitsumaniaki...&highlight=swap
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
waskii87 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 41
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-11-2017, 22:16   

Moim zdaniem najbardziej ekonomiczna opcja to zmiana auta na benzynę. A jak Masz fajny egzemplarz, umiejętności i budżet to 3.0D BMW. Duży moment 260koni i mało kto na światłach Cie dojedzie.
 
 
yooker1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: gniezno
Wysłany: 24-11-2017, 10:56   

waskii87 napisał/a:
Moim zdaniem najbardziej ekonomiczna opcja to zmiana auta na benzynę. A jak Masz fajny egzemplarz, umiejętności i budżet to 3.0D BMW. Duży moment 260koni i mało kto na światłach Cie dojedzie.

Waskii auto jest moją zabawką tylko w terenie, i szczerze nie interesuje mnie temat startów z pod świateł itp... chodzi o uzyskanie fajnej mocy która przełoży się w teren.
 
 
waskii87 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 41
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-11-2017, 11:54   

Z tymi światłami to żart. A co tu oczekiwać od starego diesla. Silnik 2.8 z osprzętem to koszt 5000 do tego przekladka sprzęgła i z tego co wiem rama inna itp. Jedyne co bym osobiscie kombinował to większe turbo dolot i cooller, wydech przelot i pogadal z pompiarzem czy dawki ogarnie. Zalerzy tylko i wylacznie od budżetu.
 
 
yooker1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: gniezno
Wysłany: 24-11-2017, 20:59   

waskii87 napisał/a:
Z tymi światłami to żart. A co tu oczekiwać od starego diesla. Silnik 2.8 z osprzętem to koszt 5000 do tego przekladka sprzęgła i z tego co wiem rama inna itp. Jedyne co bym osobiscie kombinował to większe turbo dolot i cooller, wydech przelot i pogadal z pompiarzem czy dawki ogarnie. Zalerzy tylko i wylacznie od budżetu.


no to jest myśl..
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-11-2017, 21:13   

Możesz spróbować stuningować silnik, ale cudów się nie spodziewaj, że uzyskasz 100% lub więcej przyrostu mocy i momentu obrotowego ;)
"Bardzo dużo wykonaliśmy modyfikacji silników Nissan Patrol 2.8 td ( 110KM na ok. 150-180KM), Toyoty land Cruiser Hdj 80 ( 170KM na ok.220-250KM) , Mitsubishi Pajero 2.5 -2.8 ( 100-125KM – na ok. 130-180KM) , i innych tego typu silników."
http://www.extrem4x4.pl/i...tuning-silnikow
Tylko pytanie, czy efekt będzie wart poniesionych kosztów.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
yooker1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: gniezno
Wysłany: 28-11-2017, 11:11   

apg2312 napisał/a:
Możesz spróbować stuningować silnik, ale cudów się nie spodziewaj, że uzyskasz 100% lub więcej przyrostu mocy i momentu obrotowego ;)
"Bardzo dużo wykonaliśmy modyfikacji silników Nissan Patrol 2.8 td ( 110KM na ok. 150-180KM), Toyoty land Cruiser Hdj 80 ( 170KM na ok.220-250KM) , Mitsubishi Pajero 2.5 -2.8 ( 100-125KM – na ok. 130-180KM) , i innych tego typu silników."
http://www.extrem4x4.pl/i...tuning-silnikow
Tylko pytanie, czy efekt będzie wart poniesionych kosztów.


Dzięki
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2017, 08:07   

Szanowni Mitsumaniacy

Z własnego doświadczenia, i po sprawdzeniu wielu kombinacji
Chciałbym podzielić się z wami własnymi refleksjami

Zapomnijcie o przyrostach mocy rzędu 30-50 KM
Silniki TD w PII nie nadają się technicznie ani materiałowo do takich przeróbek
Szkoda waszej roboty i poniesionych kosztów

W prosty sposób i z małym nakładem finansowym mozna zmienić cooler, ja założyłem z MB 3.0, z przodu auta, wolny wydech, podkręcić na pompie dawkę paliwa, oraz założyć filtr powietrza o większej przepustowości np. K&N, zaślepić EGR
I to da parenaście KM i NM, Autko będzie zdecydowanie żwawsze, i to uważam wystarczy w zupełności, co też bardzo ważne każdy z Was zrobi to sam w garażu
B 3.0 czy 3.5 sądzę że ma wystarczająco mocy
Inne pomysły
1. Większe turbo wyssie w 3 minuty olej z silnika, i samo nie załatwi sprawy, dalej jest wszystko do przeróbki, dolot, wydech, chłodzenie, układ paliwowy...
2. Swap bmw 3.0 M57 lub M57N ( jeszcze lepszy) bardzo duże koszty, masę rzeczy do przerobienia, ogromny nakład czasu - zdecydowanie lepiej kupić Patrola w którym już ktoś to zrobił. Kumpel kupił za 32 K, i od razu jeździ......
M57 czy M57N w PII co nam daje ? Dużo mocy i momentu, a co mamy oprócz tego ?
Stosunkowo słaby układ napędowy, w którym poukręcacie wszystko co tylko można, jak wjedziecie w ciężki teren na 33" MT. Na asfalcie będzie OK

Podsumowując
Lepiej pozostać na serii, albo samemu ją podkręcić jak pisałem powyżej w TD
albo kupić sobie PII 3.0 B, lub Cherokee 4.0 B

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.