 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zmiana silnika, większa moc |
Autor |
Wiadomość |
yooker1
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 23-11-2017, 21:06 Zmiana silnika, większa moc
|
|
|
Cześć ,
czy istnieje możliwość wstawienia silnika 2,8 D do mojego pojazdu - obecnie posiadam jednostkę 2,5TDi 4D56 .
Czy wiąże się z dużą ilością przeróbek?
Ewentualnie może polecacie inne sensowne zmiany, przy zdrowo ekonomicznym podejściu? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
waskii87
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015 Posty: 41 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-11-2017, 22:16
|
|
|
Moim zdaniem najbardziej ekonomiczna opcja to zmiana auta na benzynę. A jak Masz fajny egzemplarz, umiejętności i budżet to 3.0D BMW. Duży moment 260koni i mało kto na światłach Cie dojedzie. |
|
|
|
 |
yooker1
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 24-11-2017, 10:56
|
|
|
waskii87 napisał/a: | Moim zdaniem najbardziej ekonomiczna opcja to zmiana auta na benzynę. A jak Masz fajny egzemplarz, umiejętności i budżet to 3.0D BMW. Duży moment 260koni i mało kto na światłach Cie dojedzie. |
Waskii auto jest moją zabawką tylko w terenie, i szczerze nie interesuje mnie temat startów z pod świateł itp... chodzi o uzyskanie fajnej mocy która przełoży się w teren. |
|
|
|
 |
waskii87
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015 Posty: 41 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-11-2017, 11:54
|
|
|
Z tymi światłami to żart. A co tu oczekiwać od starego diesla. Silnik 2.8 z osprzętem to koszt 5000 do tego przekladka sprzęgła i z tego co wiem rama inna itp. Jedyne co bym osobiscie kombinował to większe turbo dolot i cooller, wydech przelot i pogadal z pompiarzem czy dawki ogarnie. Zalerzy tylko i wylacznie od budżetu. |
|
|
|
 |
yooker1
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 24-11-2017, 20:59
|
|
|
waskii87 napisał/a: | Z tymi światłami to żart. A co tu oczekiwać od starego diesla. Silnik 2.8 z osprzętem to koszt 5000 do tego przekladka sprzęgła i z tego co wiem rama inna itp. Jedyne co bym osobiscie kombinował to większe turbo dolot i cooller, wydech przelot i pogadal z pompiarzem czy dawki ogarnie. Zalerzy tylko i wylacznie od budżetu. |
no to jest myśl.. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-11-2017, 21:13
|
|
|
Możesz spróbować stuningować silnik, ale cudów się nie spodziewaj, że uzyskasz 100% lub więcej przyrostu mocy i momentu obrotowego
"Bardzo dużo wykonaliśmy modyfikacji silników Nissan Patrol 2.8 td ( 110KM na ok. 150-180KM), Toyoty land Cruiser Hdj 80 ( 170KM na ok.220-250KM) , Mitsubishi Pajero 2.5 -2.8 ( 100-125KM – na ok. 130-180KM) , i innych tego typu silników."
http://www.extrem4x4.pl/i...tuning-silnikow
Tylko pytanie, czy efekt będzie wart poniesionych kosztów. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
yooker1
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 28-11-2017, 11:11
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Możesz spróbować stuningować silnik, ale cudów się nie spodziewaj, że uzyskasz 100% lub więcej przyrostu mocy i momentu obrotowego
"Bardzo dużo wykonaliśmy modyfikacji silników Nissan Patrol 2.8 td ( 110KM na ok. 150-180KM), Toyoty land Cruiser Hdj 80 ( 170KM na ok.220-250KM) , Mitsubishi Pajero 2.5 -2.8 ( 100-125KM – na ok. 130-180KM) , i innych tego typu silników."
http://www.extrem4x4.pl/i...tuning-silnikow
Tylko pytanie, czy efekt będzie wart poniesionych kosztów. |
Dzięki |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2017, 08:07
|
|
|
Szanowni Mitsumaniacy
Z własnego doświadczenia, i po sprawdzeniu wielu kombinacji
Chciałbym podzielić się z wami własnymi refleksjami
Zapomnijcie o przyrostach mocy rzędu 30-50 KM
Silniki TD w PII nie nadają się technicznie ani materiałowo do takich przeróbek
Szkoda waszej roboty i poniesionych kosztów
W prosty sposób i z małym nakładem finansowym mozna zmienić cooler, ja założyłem z MB 3.0, z przodu auta, wolny wydech, podkręcić na pompie dawkę paliwa, oraz założyć filtr powietrza o większej przepustowości np. K&N, zaślepić EGR
I to da parenaście KM i NM, Autko będzie zdecydowanie żwawsze, i to uważam wystarczy w zupełności, co też bardzo ważne każdy z Was zrobi to sam w garażu
B 3.0 czy 3.5 sądzę że ma wystarczająco mocy
Inne pomysły
1. Większe turbo wyssie w 3 minuty olej z silnika, i samo nie załatwi sprawy, dalej jest wszystko do przeróbki, dolot, wydech, chłodzenie, układ paliwowy...
2. Swap bmw 3.0 M57 lub M57N ( jeszcze lepszy) bardzo duże koszty, masę rzeczy do przerobienia, ogromny nakład czasu - zdecydowanie lepiej kupić Patrola w którym już ktoś to zrobił. Kumpel kupił za 32 K, i od razu jeździ......
M57 czy M57N w PII co nam daje ? Dużo mocy i momentu, a co mamy oprócz tego ?
Stosunkowo słaby układ napędowy, w którym poukręcacie wszystko co tylko można, jak wjedziecie w ciężki teren na 33" MT. Na asfalcie będzie OK
Podsumowując
Lepiej pozostać na serii, albo samemu ją podkręcić jak pisałem powyżej w TD
albo kupić sobie PII 3.0 B, lub Cherokee 4.0 B
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
|
|