Pajero IV - ASC off przycisk pod kierownicą
Sebo4@ - 29-11-2017, 17:40 Temat postu: ASC off przycisk pod kierownicą Witam mam pytanie jak to jest w P4 z tym przyciskiem ASC off pod kierownicą. Jak go naciskam to na środkowym panelu pojawia się napis Asc off ale auta dalej nie mogę wprowadzić w drift.
( chcę pokręcić bączki na śniegu i się nie da ) jak to działa w tym aucie. Dodam że auto zachowuje się tak samo z asc on i z asc off.
Ma82 - 30-11-2017, 16:53
Przycisk wyłącza kontrolę trakcji, kontroli stabilności nie (przynajmniej nie do końca). Ale i podriftować i bączki kręcić się da.
DonVito - 01-12-2017, 08:35
Ciężar za duży, motor za słaby, kierownik nie umi ...
jepm - 04-12-2017, 11:20
Ma82 napisał/a: | Przycisk wyłącza kontrolę trakcji, kontroli stabilności nie (przynajmniej nie do końca) | - Prawie dobrze tylko na odwrót
ASC-OFF wyłącza układ stabilizacji ale kontrola trakcji pozostaje włączona i nie da się jej wyłączyć (odłącza się dopiero po włączeniu blokady tylnego mostu - ale to w kręceniu baczków nie pomoże - chyba że chcesz wykonać bączka z rolką jak złapie przyczepność )
Ale tak jak koledzy napisali jak się chce to się da.
Sama kontrola trakcji też nie działa jednakowo w każdej sytuacji - najlepiej widać to w zimie na oblodzonych podjazdach. Jeżeli wjeżdżasz na 4h i dodasz gazu od razu zaczyna interweniować - to samo na 4h ale z blokadą centralną i już jest spokój.
Sebo4@ - 06-12-2017, 00:22
OKI. I wszystko jasne takich konkretnych odpowiedzi oczekiwałem dzięki.
ruks - 07-12-2017, 21:27
jepm napisał/a: | (odłącza się dopiero po włączeniu blokady tylnego mostu - ale to w kręceniu baczków nie pomoże - chyba że chcesz wykonać bączka z rolką jak złapie przyczepność ) |
Włączenie blokady tylnego mostu mocno pomogłoby w kręceniu bączków ale niestety póki nie jest włączony 4HLC w Pajero tego nie da się zrobić. Chociaż ostatnio czytałem że któryś forumowicz dokonał zmian w instalacji elektrycznej i teraz ma możliwość włączenia blokady tylnego mostu przy 2WD. Pytanie co na to kontrola trakcji
jepm - 12-12-2017, 10:05
Koledzy - Pajero nie da się kręcić bączków ?
Ale wstyd dla japońskich konstruktorów ! - zobaczcie 3.43 min filmiku
https://youtu.be/ca9bLRep6fk
Michał_PIII - 12-12-2017, 10:25
wystarczy wyjąć bezpieczniki.... To ja u siebie zrobiłem blokadę załączaną przy 2 h do tego mam przełącznik to wyłączenia ABS i poduszek ( samochód jeździ trochę w terenie w rajdach turystycznych )
Kontrola trakcji też po wyjęciu bezpiecznika przestaje działać. Jedyny warunek to trzeba wyłączyć stacyjkę aby wszystko ponownie włączyć
gshesiu - 13-12-2017, 09:26
Michał_PIII napisał/a: | ja u siebie zrobiłem blokadę załączaną przy 2 h do tego mam przełącznik to wyłączenia ABS i poduszek ( samochód jeździ trochę w terenie w rajdach turystycznych )
| To bardzo ciekawe. Czy można załączyć blokadę przy 2H bez wyłączania ABS i innych systemów ?
Załączasz blokadę oryginalnym przyciskiem i masz tego potwierdzenie na desce rozdzielczej ? Decyzję o załączeniu blokady dyfra podejmuje TRANSFER-ECU i wystawia + na swoim wyjściu nr 19 tak ? Wydaje mi się że załączenie blokady dyfra przy 2H jest możliwe tylko po podaniu napięcia na silnik blokady za TRANSFER-ECU , czyli takie troszkę wymuszenie załączenia bez wysterowania tego z TRANSFER-ECU. Wydaje mi się , że oryginalnie silnik blokady jest ciągle zasilany od TRANSFER-ECU , a rozłącza jego napęd wyłącznik ciśnieniowy, i jeżeli ciśnienie spadnie to silnik się załączy ponownie do jego uzupełnienia. Żeby to wszystko wymusić "z zewnątrz" bez załączenia 4H z reduktorem, to chyba trzeba podać plusa na silnik za ECU od napędów. Tak myślę...
Czy może jakoś tak to robisz, że TRANSFER-ECU wystawia załączenie silnika dyfra , bo to by było całkiem sprytne ?
Michał_PIII - 13-12-2017, 12:15
Wbrew pozoru są to bardzo proste samochody i rozumujesz trochę na wyrost
blokadą steruje Ecu blokady nie Transfer ECU. Transfer ECU daje jedynie informację do sterownika blokady o możliwości jej załączenia. Wystarczy minimalnie, dosłownie minimalnie, przerobić wiązkę ( każdy może to zrobić, bez względu na posiadaną wiedzę i zdolności ) aby blokada włączała się przy 2h. Konstruktorzy Mitsubishi, za co ich cenię, nie wysilali się zbytnio i robili wszystko w prostej formie. Tak samo jest tutaj. Pajero IV jest rozwinięciem Pajero III, oprócz zmian wizualnych oraz układu zasilania common rail nie różni się zbytnio od Pajero III. Bardziej bym rzekł że Pajero IV jest face liftingiem Pajero III. Wiele rozwiązań technicznych jest nawet z roku 2000, w tym właśnie sterowanie blokady.
Mam wszystko po oryginale. Oryginalny przycisk od blokady, oryginalny sterownik blokady, po włączeniu blokady przy 2h kontrolki na desce wskazują załączenie blokady.
W Pajero jest wiele takich rzeczy, które można zrobić, usprawnić, ominąć prostymi sposobami nie ingerując mocno z elektroniką, nie dając elektronice powodów do błędów czy błędnej pracy działania systemów.
gshesiu - 13-12-2017, 14:27
moje rozumowanie wynika bezpośrednio z tych schematów, na nich jest tylko ECU od transferu:
przełącznik załączenia/wyłączenia blokady:
http://mmc-manuals.ru/man...5E05AC00ENG.pdf
silnik blokady:
http://mmc-manuals.ru/man...5E05BC00ENG.pdf
Michał_PIII - 13-12-2017, 15:16
ja jestem bardziej praktykiem, bardzoo rzadko w schematy zaglądam jak już nic innego mi nie przyjdzie do głowy. Schematy jednak mają to do siebie, przynajmniej dla mnie, że nie oddają tego co jest w samochodzie. Gdybym był elektrykiem samochodowym zapewne wnioskował bym z nich dużo więcej niż obecnie ale znam te samochody na tyle że na szczęście schematy nie są mi potrzebne
Mówimy chyba o tym samym tylko innymi słowami. Nie ma czegoś jak silnik blokady. Jest pompa / kompresorek wytwarzająca ciśnienie do załączenia blokady.
Załączam zdjęcie z internetu ECU Diff Locka
ruks - 14-12-2017, 19:12
Michał a co z ABS i TCS jak załączysz blokadę przy 2H? Nie ma problemu gdy któryś z tych systemów postanowi dohamować jedno z tylnych kół?
Michał_PIII - 19-12-2017, 12:43
ABS przy zabawie z zapiętą blokadą nie głupiał, działa tylko przy hamowaniu. Z TCS powiem szczerze nie wiem ale na 99% będzie szalała i komputer będzie głupiał. Jak wiadomo nikt blokady nie zapnie przy 2 h przy normalnej jeździe, dlatego rozwiązanie jest dosyć spartańskie przez co proste. Jak mamy zamiar się pobawić, pokręcić bączki gdzieś na parkingu lub w terenie, najlepiej wyjąć przekaźnik od ABSu i wtedy i tcs i abs się wyłączy. Tak samo możemy zresztą zrobić jak chcemy się pobawić na 2h nie mając zapiętej blokady, samochód co prawda nie będzie miał takich fajnym poślizgów ale tez da się pobawić. Ponowne włożenie przekaźnika przy wyłączonym zapłonie zlikwiduje błędy na desce ( tak było u mnie i w tych co montowałem ).
Może komuś wydawać się bez sensowne specjalne przerabianie blokady żeby włączała się przy 2h. Ja ostatnio na terenowej integracji dla choinki na jednym z oesów uszkodziłem bańkę podciśnienia przedniego mostu oraz najprawdopodobniej przesuwkę w moście co oznaczało rozłączenie przedniego mostu. Zapięcie blokady okazało się zbawienne i rajd, dokładnie 1 oes przejechałem jadąc na 2 h z zapiętą blokadą o dziwno Misiek nigdzie nawet nie chciał się zakopać
|
|
|