Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ASC off przycisk pod kierownicą
Autor Wiadomość
Sebo4@ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero lV 2007 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Niepolomice
Wysłany: 29-11-2017, 17:40   ASC off przycisk pod kierownicą

Witam mam pytanie jak to jest w P4 z tym przyciskiem ASC off pod kierownicą. Jak go naciskam to na środkowym panelu pojawia się napis Asc off ale auta dalej nie mogę wprowadzić w drift.
( chcę pokręcić bączki na śniegu i się nie da ) jak to działa w tym aucie. Dodam że auto zachowuje się tak samo z asc on i z asc off.
_________________

 
 
Ma82 
Forumowicz

Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 58
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-11-2017, 16:53   

Przycisk wyłącza kontrolę trakcji, kontroli stabilności nie (przynajmniej nie do końca). Ale i podriftować i bączki kręcić się da.
 
 
DonVito 
Forumowicz

Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 70
Skąd: Ze WSI
Wysłany: 01-12-2017, 08:35   

Ciężar za duży, motor za słaby, kierownik nie umi ...
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 04-12-2017, 11:20   

Ma82 napisał/a:
Przycisk wyłącza kontrolę trakcji, kontroli stabilności nie (przynajmniej nie do końca)
- Prawie dobrze tylko na odwrót :mrgreen:

ASC-OFF wyłącza układ stabilizacji ale kontrola trakcji pozostaje włączona i nie da się jej wyłączyć (odłącza się dopiero po włączeniu blokady tylnego mostu - ale to w kręceniu baczków nie pomoże - chyba że chcesz wykonać bączka z rolką jak złapie przyczepność :mrgreen: )

Ale tak jak koledzy napisali jak się chce to się da.

Sama kontrola trakcji też nie działa jednakowo w każdej sytuacji - najlepiej widać to w zimie na oblodzonych podjazdach. Jeżeli wjeżdżasz na 4h i dodasz gazu od razu zaczyna interweniować - to samo na 4h ale z blokadą centralną i już jest spokój.
 
 
Sebo4@ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero lV 2007 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 10
Skąd: Niepolomice
  Wysłany: 06-12-2017, 00:22   

OKI. I wszystko jasne takich konkretnych odpowiedzi oczekiwałem dzięki. :lol:
_________________

 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-12-2017, 21:27   

jepm napisał/a:
(odłącza się dopiero po włączeniu blokady tylnego mostu - ale to w kręceniu baczków nie pomoże - chyba że chcesz wykonać bączka z rolką jak złapie przyczepność :mrgreen: )


Włączenie blokady tylnego mostu mocno pomogłoby w kręceniu bączków ale niestety póki nie jest włączony 4HLC w Pajero tego nie da się zrobić. Chociaż ostatnio czytałem że któryś forumowicz dokonał zmian w instalacji elektrycznej i teraz ma możliwość włączenia blokady tylnego mostu przy 2WD. Pytanie co na to kontrola trakcji :-D
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 12-12-2017, 10:05   

Koledzy - Pajero nie da się kręcić bączków ?
Ale wstyd dla japońskich konstruktorów ! - zobaczcie 3.43 min filmiku :mrgreen:

https://youtu.be/ca9bLRep6fk
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 12-12-2017, 10:25   

wystarczy wyjąć bezpieczniki.... To ja u siebie zrobiłem blokadę załączaną przy 2 h do tego mam przełącznik to wyłączenia ABS i poduszek ( samochód jeździ trochę w terenie w rajdach turystycznych )
Kontrola trakcji też po wyjęciu bezpiecznika przestaje działać. Jedyny warunek to trzeba wyłączyć stacyjkę aby wszystko ponownie włączyć
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13-12-2017, 09:26   

Michał_PIII napisał/a:
ja u siebie zrobiłem blokadę załączaną przy 2 h do tego mam przełącznik to wyłączenia ABS i poduszek ( samochód jeździ trochę w terenie w rajdach turystycznych )
To bardzo ciekawe. Czy można załączyć blokadę przy 2H bez wyłączania ABS i innych systemów ?
Załączasz blokadę oryginalnym przyciskiem i masz tego potwierdzenie na desce rozdzielczej ? Decyzję o załączeniu blokady dyfra podejmuje TRANSFER-ECU i wystawia + na swoim wyjściu nr 19 tak ? Wydaje mi się że załączenie blokady dyfra przy 2H jest możliwe tylko po podaniu napięcia na silnik blokady za TRANSFER-ECU , czyli takie troszkę wymuszenie załączenia bez wysterowania tego z TRANSFER-ECU. Wydaje mi się , że oryginalnie silnik blokady jest ciągle zasilany od TRANSFER-ECU , a rozłącza jego napęd wyłącznik ciśnieniowy, i jeżeli ciśnienie spadnie to silnik się załączy ponownie do jego uzupełnienia. Żeby to wszystko wymusić "z zewnątrz" bez załączenia 4H z reduktorem, to chyba trzeba podać plusa na silnik za ECU od napędów. Tak myślę...
Czy może jakoś tak to robisz, że TRANSFER-ECU wystawia załączenie silnika dyfra , bo to by było całkiem sprytne ?
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 13-12-2017, 12:15   

Wbrew pozoru są to bardzo proste samochody i rozumujesz trochę na wyrost :)

blokadą steruje Ecu blokady nie Transfer ECU. Transfer ECU daje jedynie informację do sterownika blokady o możliwości jej załączenia. Wystarczy minimalnie, dosłownie minimalnie, przerobić wiązkę ( każdy może to zrobić, bez względu na posiadaną wiedzę i zdolności ) aby blokada włączała się przy 2h. Konstruktorzy Mitsubishi, za co ich cenię, nie wysilali się zbytnio i robili wszystko w prostej formie. Tak samo jest tutaj. Pajero IV jest rozwinięciem Pajero III, oprócz zmian wizualnych oraz układu zasilania common rail nie różni się zbytnio od Pajero III. Bardziej bym rzekł że Pajero IV jest face liftingiem Pajero III. Wiele rozwiązań technicznych jest nawet z roku 2000, w tym właśnie sterowanie blokady.

Mam wszystko po oryginale. Oryginalny przycisk od blokady, oryginalny sterownik blokady, po włączeniu blokady przy 2h kontrolki na desce wskazują załączenie blokady.
W Pajero jest wiele takich rzeczy, które można zrobić, usprawnić, ominąć prostymi sposobami nie ingerując mocno z elektroniką, nie dając elektronice powodów do błędów czy błędnej pracy działania systemów.
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13-12-2017, 14:27   

moje rozumowanie wynika bezpośrednio z tych schematów, na nich jest tylko ECU od transferu:
przełącznik załączenia/wyłączenia blokady:
http://mmc-manuals.ru/man...5E05AC00ENG.pdf
silnik blokady:
http://mmc-manuals.ru/man...5E05BC00ENG.pdf
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 13-12-2017, 15:16   

ja jestem bardziej praktykiem, bardzoo rzadko w schematy zaglądam jak już nic innego mi nie przyjdzie do głowy. Schematy jednak mają to do siebie, przynajmniej dla mnie, że nie oddają tego co jest w samochodzie. Gdybym był elektrykiem samochodowym zapewne wnioskował bym z nich dużo więcej niż obecnie ale znam te samochody na tyle że na szczęście schematy nie są mi potrzebne :)

Mówimy chyba o tym samym tylko innymi słowami. Nie ma czegoś jak silnik blokady. Jest pompa / kompresorek wytwarzająca ciśnienie do załączenia blokady.

Załączam zdjęcie z internetu ECU Diff Locka
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-12-2017, 19:12   

Michał a co z ABS i TCS jak załączysz blokadę przy 2H? Nie ma problemu gdy któryś z tych systemów postanowi dohamować jedno z tylnych kół?
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 19-12-2017, 12:43   

ABS przy zabawie z zapiętą blokadą nie głupiał, działa tylko przy hamowaniu. Z TCS powiem szczerze nie wiem ale na 99% będzie szalała i komputer będzie głupiał. Jak wiadomo nikt blokady nie zapnie przy 2 h przy normalnej jeździe, dlatego rozwiązanie jest dosyć spartańskie przez co proste. Jak mamy zamiar się pobawić, pokręcić bączki gdzieś na parkingu lub w terenie, najlepiej wyjąć przekaźnik od ABSu i wtedy i tcs i abs się wyłączy. Tak samo możemy zresztą zrobić jak chcemy się pobawić na 2h nie mając zapiętej blokady, samochód co prawda nie będzie miał takich fajnym poślizgów ale tez da się pobawić. Ponowne włożenie przekaźnika przy wyłączonym zapłonie zlikwiduje błędy na desce ( tak było u mnie i w tych co montowałem ).

Może komuś wydawać się bez sensowne specjalne przerabianie blokady żeby włączała się przy 2h. Ja ostatnio na terenowej integracji dla choinki na jednym z oesów uszkodziłem bańkę podciśnienia przedniego mostu oraz najprawdopodobniej przesuwkę w moście co oznaczało rozłączenie przedniego mostu. Zapięcie blokady okazało się zbawienne i rajd, dokładnie 1 oes przejechałem jadąc na 2 h z zapiętą blokadą o dziwno Misiek nigdzie nawet nie chciał się zakopać
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.