Carisma - Ogólne - Carisma 1.6 98r Z LPG ciężko odpala na zimnym
hawajski - 29-11-2017, 19:49 Temat postu: Carisma 1.6 98r Z LPG ciężko odpala na zimnym Witam
ostatnio carisma nie chciała palić na zimnym silniku więc wymieniłem ECU przejrzałem przepływomierz, czujnik temp wody, krokowego niestety nie udało mi się odkręcić. Teraz pali o niebo lepiej. Ale podczas jazdy na gazie na wolnych obrotach falują mi obroty czasem auto nawet zgaśnie dzieje się to na LPG. Podczas powrotu do domu zapalił mi się CHECK. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić błąd w mojej carismie od strony kierowcy pod prawym kolanem znajduje się jakieś złącze. Na forum czytałem że trzeba zrobić zworkę ? w które piny muszę zewrzeć kabel aby na desce wyświetliły mi się kody błędów ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
FOTO złącza
Kod: | https://imgur.com/a/RjjNZ |
Bizi78 - 29-11-2017, 20:07
Mostkujesz 1 z 4.
Tutaj masz pokazane jak liczyć piny:
Źródło: http://coltmania.pl/zrob-...y-ecu-t741.html
Tutaj temat o błędach i diagnostyce.
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
hawajski - 29-11-2017, 20:25
dzięki wielkie za pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: 06-12-2017, 14:37 ]
Witam sorry że piszę post pod postem ale nie chce zakładać kolejnego wątku. Autko postawiłem u mechanika ponieważ mam problemy z odpalaniem auta na zimnym silniku przed postawieniem gabloty u niego auto kręciło i kręciło i tak nie chciało zapalić dopiero samostart w dolot pozwalał uruchomić silnik. Carismie postałem u mechanika wymienił pompkę paliwa oraz filtr paliwa ustawił gaz przeczyścił przepustnicę czujnik położenia przepustnicy wyczyścił. Tak że teraz auto rano pali tak mniej więcej za 3 razem (za pierwszym razem kręcę nic się nie dzieje za drugim załapie ale zgaśnie za trzecim razem odpali o obr wchodzą na 2k RMP). Jak dotąd wymieniłem kompa, czujnik temp. wody, nowe świece. Co może być przyczyną słabego odpalania na zimnym ? Dorabiany kluczyk ? problem z immobilizerem ?
plecho1 - 06-12-2017, 16:53
Problem z Immobiliserem wywołał by błąd sygnalizowany przez kontrolkę silnika.
hawajski - 06-12-2017, 20:46
jak dłużej kręcę i nie odpala na benzynie to wrzucam gaz w tryb awaryjny i odpalam na gazie czasem się udaje. W aucie nie wiem czy mam ori czy dołożoną centralkę po przekręceniu kluczyka na ON tak jak by drzwi się zamykały i otwierały z powrotem. Czy to może w jakiś sposób być powiązane z zapłonem/ paliwem ? że odcinało by na rozruchu zapłon albo paliwko ?
plecho1 - 06-12-2017, 21:02
Raczej ten sterownik masz dokładany i do końca nie wiadomo co ktoś wymodził bo takie sterowniki od centralnego zamka czasem mają też funkcję immobilisera i za jej pomocą można odciąć sobie jakiś obwód np. zasilanie pompy paliwa. Może masz coś takiego u siebie i może jest z tym coś nie tak i utrudnia to odpalanie na benzynie. Oczywiście takie odcięcie benzyny nie ma wpływu na LPG więc teoretycznie takie coś mogło by powodować takie problemy.
hawajski - 07-12-2017, 18:16
dołożona centralka z pilota powoduje problem z odpalaniem w mojej carismie. Dziś w nocy zostawiłem auto w garażu nie zamykając go rano odpaliło pięknie podjechałem na uczelnie również nie zamknąłem auta i po zajęciach również zapaliła od strzała jutro stawiam samochód do elektryka aby wywalił mi tą centralkę która defakto i tak otwiera tylko drzwi kierowcy
plecho1 - 07-12-2017, 19:27
Widocznie funkcja immobilisera jest podłączona i nie działa dobrze. kup sobie jakiś nowy sterownik w sklepie elektronicznym to elektryk odrazu by go podpiął.
hawajski - 17-12-2017, 16:00
centralka została usunięta z samochodu została tylko fabryczna ori. Cały tydzień carisma chodziła dobrze jednak wczoraj po zgaszeniu jej nie udało mi się jej odpalić na benzynie jedynie na gazie reagowała i dawała znaki życia. Sprawdziłem kody błędów wywali mi kod numer 13 czyli przepływomierz ? Dochodzą z niej jakieś dziwne dźwięki jak by takie tyrrr. Czy możliwe jest że uszkodzony przepływomierz uniemożliwił by mi uruchomienie auta ? Dodam jeszcze że mam uszkodzoną stacyjkę jak przekręcę kluczyk na ON normalnie da się go wyjąć bez przekręca.
|
|
|