| Carisma 1.6 98r Z LPG ciężko odpala na zimnym | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2017, 19:49   Carisma 1.6 98r Z LPG ciężko odpala na zimnym |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 ostatnio carisma nie chciała palić na zimnym silniku więc wymieniłem ECU przejrzałem przepływomierz, czujnik temp wody, krokowego niestety nie udało mi się odkręcić. Teraz pali o niebo lepiej. Ale podczas jazdy na gazie na wolnych obrotach falują mi obroty czasem auto nawet zgaśnie dzieje się to na LPG. Podczas powrotu do domu zapalił mi się CHECK. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić błąd w mojej carismie od strony kierowcy pod prawym kolanem znajduje się jakieś złącze. Na forum czytałem że trzeba zrobić zworkę ? w które piny muszę zewrzeć kabel aby na desce wyświetliły mi się kody błędów ?
 
 Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
 
 FOTO złącza
 
 
  	  | Kod: |  	  | https://imgur.com/a/RjjNZ | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez hawajski 06-12-2017, 14:39, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2017, 20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki wielkie za pomoc 
 Pozdrawiam
 
 [ Dodano: 06-12-2017, 14:37 ]
 Witam sorry że piszę post pod postem ale nie chce zakładać kolejnego wątku. Autko postawiłem u mechanika ponieważ mam problemy z odpalaniem auta na zimnym silniku przed postawieniem gabloty u niego auto kręciło i kręciło i tak nie chciało zapalić dopiero samostart w dolot pozwalał uruchomić silnik. Carismie postałem u mechanika wymienił pompkę paliwa oraz filtr paliwa ustawił gaz przeczyścił przepustnicę czujnik położenia przepustnicy wyczyścił. Tak że teraz auto rano pali tak mniej więcej za 3 razem (za pierwszym razem kręcę nic się nie dzieje za drugim załapie ale zgaśnie za trzecim razem odpali o obr wchodzą na 2k RMP). Jak dotąd wymieniłem kompa, czujnik temp. wody, nowe świece. Co może być przyczyną słabego odpalania na zimnym ? Dorabiany kluczyk ? problem z immobilizerem ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2017, 16:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem z Immobiliserem wywołał by błąd sygnalizowany przez kontrolkę silnika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2017, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak dłużej kręcę i nie odpala na benzynie to wrzucam gaz w tryb awaryjny i odpalam na gazie czasem się udaje. W aucie nie wiem czy mam ori czy dołożoną centralkę po przekręceniu kluczyka na ON tak jak by drzwi się zamykały i otwierały z powrotem. Czy to może w jakiś sposób być powiązane z zapłonem/ paliwem  ? że odcinało by na rozruchu zapłon albo paliwko ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2017, 21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raczej ten sterownik masz dokładany i do końca nie wiadomo co ktoś wymodził bo takie sterowniki od centralnego zamka czasem mają też funkcję immobilisera i za jej pomocą można odciąć sobie jakiś obwód np. zasilanie pompy paliwa. Może masz coś takiego u siebie i może jest z tym coś nie tak i utrudnia to odpalanie na benzynie. Oczywiście takie odcięcie benzyny nie ma wpływu na LPG więc teoretycznie takie coś mogło by powodować takie problemy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2017, 18:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | dołożona centralka z pilota powoduje problem z odpalaniem w mojej carismie. Dziś w nocy zostawiłem auto w garażu nie zamykając go rano odpaliło pięknie podjechałem na uczelnie również nie zamknąłem auta i po zajęciach również zapaliła od strzała jutro stawiam samochód do elektryka aby wywalił mi tą centralkę która defakto i tak otwiera tylko drzwi kierowcy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2017, 19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widocznie funkcja immobilisera jest podłączona i nie działa dobrze. kup sobie jakiś nowy sterownik w sklepie elektronicznym to elektryk odrazu by go podpiął. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2017, 16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | centralka została usunięta z samochodu została tylko fabryczna ori. Cały tydzień carisma chodziła dobrze jednak wczoraj po zgaszeniu jej nie udało mi się jej odpalić na benzynie jedynie na gazie reagowała i dawała znaki życia. Sprawdziłem kody błędów wywali mi kod numer 13 czyli przepływomierz ? Dochodzą z niej jakieś dziwne dźwięki jak by takie tyrrr. Czy możliwe jest że uszkodzony przepływomierz uniemożliwił by mi uruchomienie auta ? Dodam jeszcze że mam uszkodzoną stacyjkę jak przekręcę kluczyk na ON normalnie da się go wyjąć bez przekręca. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |