To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Światła drogowe - czy mogą palić się oba żarniki w H4?

Bigpawlo - 04-12-2017, 21:58
Temat postu: Światła drogowe - czy mogą palić się oba żarniki w H4?
Koledzy, od zawsze w zasadzie męczy mnie temat świateł drogowych w Cari. Przed carismą miałem audi 80. Tam po włączeniu świateł drogowych oba żarniki w żarówce H4 się świecą. W Cari jak wiecie, moża ten efekt uzyskać przytrzymując manetkę kierunkowskazów w pozycji chwilowego uruchomienia świateł drogowych. Po włączeniu drogowych, mijania gasną. Nie mogłyby świecić oba żarniki naraz po włączeniu długich ? Nie ma na to sposobu ? Czy ewentualną przeróbkę "polubi" instalacja ?
apg2312 - 04-12-2017, 22:47

Bigpawlo napisał/a:
Nie mogłyby świecić oba żarniki naraz po włączeniu długich ?

Tylko po co ?
Bigpawlo napisał/a:
Czy ewentualną przeróbkę "polubi" instalacja ?

Policz sobie sam. Standardowa żarówka H4 ma moc znamionową 55/60 W. Czyli licząc dwie żarówki w czasie jazdy na światłach mijania pobierasz 110W, na drogowych 120W. Jeśli będą świecić się oba żarniki, to pobierasz 230W. Czyli czy wytrzyma to instalacja, przekaźniki, alternator (a w Carismie alternator nie ma jakiegoś nadmiaru mocy, standardowo o ile się nie mylę altek daje prąd o natężeniu 90A, czyli przy 12V napięciu jest to 1080W mocy) ? No i co najważniejsze reflektory, bo jest to praktycznie dwukrotne zwiększenie mocy, a co za tym idzie wypromieniowanego ciepła.
Niby na długich rzadko kiedy się jeździ ( w tym roku chyba tylko okazjonalnie mignąłem kilka razy), ale ja po prostu wolałbym zastosować w tym wypadku prawa Murhy"ego
Jeżeli coś może się nie udać, to się nie uda
Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo, że kilka rzeczy może pójść źle, to nawali ta, która spowoduje największe szkody.
Jeżeli przewidzisz cztery możliwe sytuacje, w których coś może się nie udać i zdołasz je obejść, natychmiast wyłoni się piąta
i nie starał się na siłę poprawiać fabryki ;) Przerobisz sobie instalację, niby wszystko będzie dobrze działać, pojedziesz nocą gdzieś na trasie, dłużej poświecisz...i szlag trafi np. alternator.

Bigpawlo - 04-12-2017, 23:11

Trudno się z Tobą nie zgodzić. Oczywiście wszystko to brałem pod uwagę. Wkurza mnie po prostu półmrok przed samochodem na długich. Dzięki za ostudzenie emocji ;)
plecho1 - 04-12-2017, 23:24

Pewnie masz wypalone odbłyśniki i być może zmatowiałe klosze. Odpalenie dwóch żarników jednocześnie oprócz tego o czyn wspomniał apg2312, pewnie przyczyniło by się do jeszcze większych uszkodzeń odbłyśników z powodu wyższej temperatury.
Na początek sprawdź może czy nie ma spadków napięcia na stykach żarówek i wypoleruj klosze, światła w Carismie nie powalają ale jak instalacja sprawna, klosze przejrzyste i żarówki jakieś lepsze to nie jest najgorzej.

Bigpawlo - 04-12-2017, 23:30

Ja mam bzika na punkcie oświetlenia. Reflektory są przejrzyste, nie zżółknięte, oblaski też w dobrej kondycji. Dodatkowo stosuję żarówki tungsram +120%. Żywotnością nie powalają, świecą przez jakieś 8000 km, ale ilość światła nie porównywalnie większa. Także z moim oświetleniem wszystko OK :)
plecho1 - 05-12-2017, 06:46

A jak z napięciem na żarówkach, takie same jak na zaciskach akumulatora? Nawet mały spadek napięcia powoduje mniejszą jasność. Na jednym komplecie Tungsramów +50 w poprzednim aucie w Carismie przejechałem z 5 lat ale miałem zamontowane dodatkowe światła dzienne.
Bigpawlo - 05-12-2017, 08:28

Powiem szczerze, że też się zastanawiałem czy napięcie idzie dobre na żarówki, ale nigdy tego nie sprawdzałem. Tłumaczyłem sobie, że te żarówki są bardzo wysilone i dlatego szybko się zużywają. Trudno. Komplet kosztuje nie całe 40 zł, więc znoszę to jakoś.
Krzyzak - 05-12-2017, 12:43

u mnie w starym Galancie jest też podwójny reflektor i świecą się albo tylko drogowe (4 żarniki) albo mijania - oczywiście z tym lekkim przytrzymaniem świeci się komplet, ale nie widzę sensu włączenia całości - na drogowych jest tak, że jak włączyłem to już wiedziałem czemu w instrukcji jest Tage Lichte czyli światła dzienne - to daje taki strumień, że jest jasno jak w dzień
jeśli masz inaczej to może kwestia regulacji
a świecenie 6 żarników spowoduje szybsze spalenie żarówki - ogromna ilość ciepła się wydziela
też wcześniej jeździłem a80 i tam nie ma podwójnych lamp - może dlatego świeci się całość

Bigpawlo - 05-12-2017, 21:44

W carismie na każdą lampę przypada jedna żarówka h4, czyli w sumie są 4 żarniki. Świecą tylko dwa. Stąd było moje pytanie o możliwość przeróbki, żeby na światłach drogowych świeciły wszystkie.
Krzyzak - 06-12-2017, 08:30

rozumiem - czyli nie ma możliwości osobnego ustawienia odbłyśnika do samego drogowego (w Galancie E3x są 2xH4 i 2xH1 i te ostatnie można ustawić osobno od H4)
czasem tego nie widać, ale odblask potrafi się utlenić i wtedy świeci tak na żółto, bo odbija tylko plastik na którym odblask jest napylony

Bigpawlo - 06-12-2017, 21:40

Wymieniałem reflektory, więc są na pewno w porządku.
plecho1 - 06-12-2017, 22:17

Jeśli te nowe to nie oryginały tylko jakieś zamienniki to ich jakości nie był bym taki pewny.
Bigpawlo - 06-12-2017, 22:23

Reflektory są OK. Półmrok tuż przed samochodem jest po włączeniu długich, kiedy żarniki od krótkich nie świecą. Jakość zamienników faktycznie nie jest jakaś oszałamiająca, ale spisują się nieźle. Szukałem oryginalnych używek (nowe oryginalne przekraczały mój budżet), ale żółty odcień zużycia mnie zniechęcił.
apg2312 - 06-12-2017, 22:38

Od razu napiszę, że przepisy tego zabraniają !!
Ale możesz przy jeździe na długich włączyć halogeny przeciwmgłowe - o ile je masz. Ja mam w Cari przeciwmgłówki zamontowane fabrycznie, więc nie mam problemu ;)
Światła przeciwmgłowe dobrze likwidują ten półmrok przed autem przy jeździe na światłach drogowych. Ale trafisz na patrol, i masz mandat - 100zł i 2 pkt karne.

Bigpawlo - 06-12-2017, 22:47

Ja mam niestety niefabryczne. Dopóki były nowe, robiłem dokładnie jak Ty :) Oczywiście włączałem je tylko z długimi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group