Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła drogowe - czy mogą palić się oba żarniki w H4?
Autor Wiadomość
Bigpawlo 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Płońsk
Wysłany: 04-12-2017, 21:58   Światła drogowe - czy mogą palić się oba żarniki w H4?

Koledzy, od zawsze w zasadzie męczy mnie temat świateł drogowych w Cari. Przed carismą miałem audi 80. Tam po włączeniu świateł drogowych oba żarniki w żarówce H4 się świecą. W Cari jak wiecie, moża ten efekt uzyskać przytrzymując manetkę kierunkowskazów w pozycji chwilowego uruchomienia świateł drogowych. Po włączeniu drogowych, mijania gasną. Nie mogłyby świecić oba żarniki naraz po włączeniu długich ? Nie ma na to sposobu ? Czy ewentualną przeróbkę "polubi" instalacja ?
_________________
Bigpawlo
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-12-2017, 22:47   

Bigpawlo napisał/a:
Nie mogłyby świecić oba żarniki naraz po włączeniu długich ?

Tylko po co ?
Bigpawlo napisał/a:
Czy ewentualną przeróbkę "polubi" instalacja ?

Policz sobie sam. Standardowa żarówka H4 ma moc znamionową 55/60 W. Czyli licząc dwie żarówki w czasie jazdy na światłach mijania pobierasz 110W, na drogowych 120W. Jeśli będą świecić się oba żarniki, to pobierasz 230W. Czyli czy wytrzyma to instalacja, przekaźniki, alternator (a w Carismie alternator nie ma jakiegoś nadmiaru mocy, standardowo o ile się nie mylę altek daje prąd o natężeniu 90A, czyli przy 12V napięciu jest to 1080W mocy) ? No i co najważniejsze reflektory, bo jest to praktycznie dwukrotne zwiększenie mocy, a co za tym idzie wypromieniowanego ciepła.
Niby na długich rzadko kiedy się jeździ ( w tym roku chyba tylko okazjonalnie mignąłem kilka razy), ale ja po prostu wolałbym zastosować w tym wypadku prawa Murhy"ego
Jeżeli coś może się nie udać, to się nie uda
Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo, że kilka rzeczy może pójść źle, to nawali ta, która spowoduje największe szkody.
Jeżeli przewidzisz cztery możliwe sytuacje, w których coś może się nie udać i zdołasz je obejść, natychmiast wyłoni się piąta
i nie starał się na siłę poprawiać fabryki ;) Przerobisz sobie instalację, niby wszystko będzie dobrze działać, pojedziesz nocą gdzieś na trasie, dłużej poświecisz...i szlag trafi np. alternator.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bigpawlo 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Płońsk
Wysłany: 04-12-2017, 23:11   

Trudno się z Tobą nie zgodzić. Oczywiście wszystko to brałem pod uwagę. Wkurza mnie po prostu półmrok przed samochodem na długich. Dzięki za ostudzenie emocji ;)
_________________
Bigpawlo
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-12-2017, 23:24   

Pewnie masz wypalone odbłyśniki i być może zmatowiałe klosze. Odpalenie dwóch żarników jednocześnie oprócz tego o czyn wspomniał apg2312, pewnie przyczyniło by się do jeszcze większych uszkodzeń odbłyśników z powodu wyższej temperatury.
Na początek sprawdź może czy nie ma spadków napięcia na stykach żarówek i wypoleruj klosze, światła w Carismie nie powalają ale jak instalacja sprawna, klosze przejrzyste i żarówki jakieś lepsze to nie jest najgorzej.
 
 
Bigpawlo 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Płońsk
Wysłany: 04-12-2017, 23:30   

Ja mam bzika na punkcie oświetlenia. Reflektory są przejrzyste, nie zżółknięte, oblaski też w dobrej kondycji. Dodatkowo stosuję żarówki tungsram +120%. Żywotnością nie powalają, świecą przez jakieś 8000 km, ale ilość światła nie porównywalnie większa. Także z moim oświetleniem wszystko OK :)
_________________
Bigpawlo
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-12-2017, 06:46   

A jak z napięciem na żarówkach, takie same jak na zaciskach akumulatora? Nawet mały spadek napięcia powoduje mniejszą jasność. Na jednym komplecie Tungsramów +50 w poprzednim aucie w Carismie przejechałem z 5 lat ale miałem zamontowane dodatkowe światła dzienne.
 
 
Bigpawlo 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Płońsk
Wysłany: 05-12-2017, 08:28   

Powiem szczerze, że też się zastanawiałem czy napięcie idzie dobre na żarówki, ale nigdy tego nie sprawdzałem. Tłumaczyłem sobie, że te żarówki są bardzo wysilone i dlatego szybko się zużywają. Trudno. Komplet kosztuje nie całe 40 zł, więc znoszę to jakoś.
_________________
Bigpawlo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-12-2017, 12:43   

u mnie w starym Galancie jest też podwójny reflektor i świecą się albo tylko drogowe (4 żarniki) albo mijania - oczywiście z tym lekkim przytrzymaniem świeci się komplet, ale nie widzę sensu włączenia całości - na drogowych jest tak, że jak włączyłem to już wiedziałem czemu w instrukcji jest Tage Lichte czyli światła dzienne - to daje taki strumień, że jest jasno jak w dzień
jeśli masz inaczej to może kwestia regulacji
a świecenie 6 żarników spowoduje szybsze spalenie żarówki - ogromna ilość ciepła się wydziela
też wcześniej jeździłem a80 i tam nie ma podwójnych lamp - może dlatego świeci się całość
 
 
Bigpawlo 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Płońsk
Wysłany: 05-12-2017, 21:44   

W carismie na każdą lampę przypada jedna żarówka h4, czyli w sumie są 4 żarniki. Świecą tylko dwa. Stąd było moje pytanie o możliwość przeróbki, żeby na światłach drogowych świeciły wszystkie.
_________________
Bigpawlo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-12-2017, 08:30   

rozumiem - czyli nie ma możliwości osobnego ustawienia odbłyśnika do samego drogowego (w Galancie E3x są 2xH4 i 2xH1 i te ostatnie można ustawić osobno od H4)
czasem tego nie widać, ale odblask potrafi się utlenić i wtedy świeci tak na żółto, bo odbija tylko plastik na którym odblask jest napylony
 
 
Bigpawlo 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Płońsk
Wysłany: 06-12-2017, 21:40   

Wymieniałem reflektory, więc są na pewno w porządku.
_________________
Bigpawlo
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2017, 22:17   

Jeśli te nowe to nie oryginały tylko jakieś zamienniki to ich jakości nie był bym taki pewny.
 
 
Bigpawlo 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Płońsk
Wysłany: 06-12-2017, 22:23   

Reflektory są OK. Półmrok tuż przed samochodem jest po włączeniu długich, kiedy żarniki od krótkich nie świecą. Jakość zamienników faktycznie nie jest jakaś oszałamiająca, ale spisują się nieźle. Szukałem oryginalnych używek (nowe oryginalne przekraczały mój budżet), ale żółty odcień zużycia mnie zniechęcił.
_________________
Bigpawlo
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-12-2017, 22:38   

Od razu napiszę, że przepisy tego zabraniają !!
Ale możesz przy jeździe na długich włączyć halogeny przeciwmgłowe - o ile je masz. Ja mam w Cari przeciwmgłówki zamontowane fabrycznie, więc nie mam problemu ;)
Światła przeciwmgłowe dobrze likwidują ten półmrok przed autem przy jeździe na światłach drogowych. Ale trafisz na patrol, i masz mandat - 100zł i 2 pkt karne.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bigpawlo 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Płońsk
Wysłany: 06-12-2017, 22:47   

Ja mam niestety niefabryczne. Dopóki były nowe, robiłem dokładnie jak Ty :) Oczywiście włączałem je tylko z długimi.
_________________
Bigpawlo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.