Światła drogowe - czy mogą palić się oba żarniki w H4? |
Autor |
Wiadomość |
Bigpawlo
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 65 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 04-12-2017, 21:58 Światła drogowe - czy mogą palić się oba żarniki w H4?
|
|
|
Koledzy, od zawsze w zasadzie męczy mnie temat świateł drogowych w Cari. Przed carismą miałem audi 80. Tam po włączeniu świateł drogowych oba żarniki w żarówce H4 się świecą. W Cari jak wiecie, moża ten efekt uzyskać przytrzymując manetkę kierunkowskazów w pozycji chwilowego uruchomienia świateł drogowych. Po włączeniu drogowych, mijania gasną. Nie mogłyby świecić oba żarniki naraz po włączeniu długich ? Nie ma na to sposobu ? Czy ewentualną przeróbkę "polubi" instalacja ? |
_________________ Bigpawlo |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-12-2017, 22:47
|
|
|
Bigpawlo napisał/a: | Nie mogłyby świecić oba żarniki naraz po włączeniu długich ? |
Tylko po co ?
Bigpawlo napisał/a: | Czy ewentualną przeróbkę "polubi" instalacja ? |
Policz sobie sam. Standardowa żarówka H4 ma moc znamionową 55/60 W. Czyli licząc dwie żarówki w czasie jazdy na światłach mijania pobierasz 110W, na drogowych 120W. Jeśli będą świecić się oba żarniki, to pobierasz 230W. Czyli czy wytrzyma to instalacja, przekaźniki, alternator (a w Carismie alternator nie ma jakiegoś nadmiaru mocy, standardowo o ile się nie mylę altek daje prąd o natężeniu 90A, czyli przy 12V napięciu jest to 1080W mocy) ? No i co najważniejsze reflektory, bo jest to praktycznie dwukrotne zwiększenie mocy, a co za tym idzie wypromieniowanego ciepła.
Niby na długich rzadko kiedy się jeździ ( w tym roku chyba tylko okazjonalnie mignąłem kilka razy), ale ja po prostu wolałbym zastosować w tym wypadku prawa Murhy"ego
Jeżeli coś może się nie udać, to się nie uda
Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo, że kilka rzeczy może pójść źle, to nawali ta, która spowoduje największe szkody.
Jeżeli przewidzisz cztery możliwe sytuacje, w których coś może się nie udać i zdołasz je obejść, natychmiast wyłoni się piąta
i nie starał się na siłę poprawiać fabryki Przerobisz sobie instalację, niby wszystko będzie dobrze działać, pojedziesz nocą gdzieś na trasie, dłużej poświecisz...i szlag trafi np. alternator. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bigpawlo
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 65 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 04-12-2017, 23:11
|
|
|
Trudno się z Tobą nie zgodzić. Oczywiście wszystko to brałem pod uwagę. Wkurza mnie po prostu półmrok przed samochodem na długich. Dzięki za ostudzenie emocji |
_________________ Bigpawlo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2017, 23:24
|
|
|
Pewnie masz wypalone odbłyśniki i być może zmatowiałe klosze. Odpalenie dwóch żarników jednocześnie oprócz tego o czyn wspomniał apg2312, pewnie przyczyniło by się do jeszcze większych uszkodzeń odbłyśników z powodu wyższej temperatury.
Na początek sprawdź może czy nie ma spadków napięcia na stykach żarówek i wypoleruj klosze, światła w Carismie nie powalają ale jak instalacja sprawna, klosze przejrzyste i żarówki jakieś lepsze to nie jest najgorzej. |
|
|
|
 |
Bigpawlo
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 65 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 04-12-2017, 23:30
|
|
|
Ja mam bzika na punkcie oświetlenia. Reflektory są przejrzyste, nie zżółknięte, oblaski też w dobrej kondycji. Dodatkowo stosuję żarówki tungsram +120%. Żywotnością nie powalają, świecą przez jakieś 8000 km, ale ilość światła nie porównywalnie większa. Także z moim oświetleniem wszystko OK |
_________________ Bigpawlo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-12-2017, 06:46
|
|
|
A jak z napięciem na żarówkach, takie same jak na zaciskach akumulatora? Nawet mały spadek napięcia powoduje mniejszą jasność. Na jednym komplecie Tungsramów +50 w poprzednim aucie w Carismie przejechałem z 5 lat ale miałem zamontowane dodatkowe światła dzienne. |
|
|
|
 |
Bigpawlo
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 65 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 05-12-2017, 08:28
|
|
|
Powiem szczerze, że też się zastanawiałem czy napięcie idzie dobre na żarówki, ale nigdy tego nie sprawdzałem. Tłumaczyłem sobie, że te żarówki są bardzo wysilone i dlatego szybko się zużywają. Trudno. Komplet kosztuje nie całe 40 zł, więc znoszę to jakoś. |
_________________ Bigpawlo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-12-2017, 12:43
|
|
|
u mnie w starym Galancie jest też podwójny reflektor i świecą się albo tylko drogowe (4 żarniki) albo mijania - oczywiście z tym lekkim przytrzymaniem świeci się komplet, ale nie widzę sensu włączenia całości - na drogowych jest tak, że jak włączyłem to już wiedziałem czemu w instrukcji jest Tage Lichte czyli światła dzienne - to daje taki strumień, że jest jasno jak w dzień
jeśli masz inaczej to może kwestia regulacji
a świecenie 6 żarników spowoduje szybsze spalenie żarówki - ogromna ilość ciepła się wydziela
też wcześniej jeździłem a80 i tam nie ma podwójnych lamp - może dlatego świeci się całość |
|
|
|
 |
Bigpawlo
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 65 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 05-12-2017, 21:44
|
|
|
W carismie na każdą lampę przypada jedna żarówka h4, czyli w sumie są 4 żarniki. Świecą tylko dwa. Stąd było moje pytanie o możliwość przeróbki, żeby na światłach drogowych świeciły wszystkie. |
_________________ Bigpawlo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-12-2017, 08:30
|
|
|
rozumiem - czyli nie ma możliwości osobnego ustawienia odbłyśnika do samego drogowego (w Galancie E3x są 2xH4 i 2xH1 i te ostatnie można ustawić osobno od H4)
czasem tego nie widać, ale odblask potrafi się utlenić i wtedy świeci tak na żółto, bo odbija tylko plastik na którym odblask jest napylony |
|
|
|
 |
Bigpawlo
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 65 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 06-12-2017, 21:40
|
|
|
Wymieniałem reflektory, więc są na pewno w porządku. |
_________________ Bigpawlo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2017, 22:17
|
|
|
Jeśli te nowe to nie oryginały tylko jakieś zamienniki to ich jakości nie był bym taki pewny. |
|
|
|
 |
Bigpawlo
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 65 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 06-12-2017, 22:23
|
|
|
Reflektory są OK. Półmrok tuż przed samochodem jest po włączeniu długich, kiedy żarniki od krótkich nie świecą. Jakość zamienników faktycznie nie jest jakaś oszałamiająca, ale spisują się nieźle. Szukałem oryginalnych używek (nowe oryginalne przekraczały mój budżet), ale żółty odcień zużycia mnie zniechęcił. |
_________________ Bigpawlo |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 06-12-2017, 22:38
|
|
|
Od razu napiszę, że przepisy tego zabraniają !!
Ale możesz przy jeździe na długich włączyć halogeny przeciwmgłowe - o ile je masz. Ja mam w Cari przeciwmgłówki zamontowane fabrycznie, więc nie mam problemu
Światła przeciwmgłowe dobrze likwidują ten półmrok przed autem przy jeździe na światłach drogowych. Ale trafisz na patrol, i masz mandat - 100zł i 2 pkt karne. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bigpawlo
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 90KM '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 65 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 06-12-2017, 22:47
|
|
|
Ja mam niestety niefabryczne. Dopóki były nowe, robiłem dokładnie jak Ty Oczywiście włączałem je tylko z długimi. |
_________________ Bigpawlo |
|
|
|
 |
|