To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Termostat, czy na pewno do wymiany

Mateusz25 - 10-12-2017, 22:06
Temat postu: Termostat, czy na pewno do wymiany
Witam
Temat już pewnie poruszany, nie mogę nic jednak znaleźć około moich objawów. Ostatnio Misiek przy temp. 18 stopni na wyświet. nadmuchu pompuje gorące wręcz powietrze. Zajrzałem pod maskę i górna rura chłodnicy jest ciepła ( po przejechaniu 25 kilometrów ), dolna wychodząca z głowicy nasada termostatu jest ciepła przed termostatem , za nim już zimna wraz z rurą połączoną z chłodnicą ( rura wchodząca u dołu chłodnicy ). Chłodnica zimna tym samym. Płyn jest czysty, chłodnica ma dwa lata.
Sama wymiana termostatu, widzę , że nie będzie problemem. Bardziej chodzi mi o uzupełnienie płynem po wymianie termostatu, jeśli to to.
Czy jest jakaś procedura uzupełniania i odpowietrzania układu chłodzenia po wymianie termostatu.
Z góry podziękował za wszelkie dobre rady.

robertdg - 10-12-2017, 22:17

Mateusz25 napisał/a:
Ostatnio Misiek przy temp. 18 stopni na wyświet. nadmuchu pompuje gorące wręcz powietrze.
Przy climatronicu to normalne, bije goracym powietrzem aby wyrównac temperature w kabinie
Mateusz25 - 10-12-2017, 22:27

robertdg napisał/a:
Mateusz25 napisał/a:
Ostatnio Misiek przy temp. 18 stopni na wyświet. nadmuchu pompuje gorące wręcz powietrze.
Przy climatronicu to normalne, bije goracym powietrzem aby wyrównac temperature w kabinie


Rozumię, też tak myślałem, jednak rura jak zimna była tak jest, mówię o dolnej wychodzącej z obudowy za termostatem, oraz chłodnicy. Po przejechaniu 25 kilometrów i więcej termostat powinien się otworzyć i rura z chłodnicą powinny być ciepłe. Nie chce tego olewać, bo różnie może się to skończyć. Wcześniej po wymianie chłodnicy obydwie rury płynu były cieple podczas pracy silnika, chłodnica też. Nie uważasz, że to może być właśnie termostat ?

Marcino - 10-12-2017, 22:55

Chodzi ma krótkim obiegu zeby dogrzać silnik ..
robertdg - 10-12-2017, 23:03

Jest zima wiec silnik dłuzej sie nagrzewa, jezeli tylko temperatura na wskażniku stabilnie utrzymuje sie w przedziale roboczym, nie przekraczajac roboczej skali - standardowo to wskazówka niemalże w połowie być powinna, to termostatu bym nie ruszał
Mateusz25 - 10-12-2017, 23:41

robertdg napisał/a:
Jest zima wiec silnik dłuzej sie nagrzewa, jezeli tylko temperatura na wskażniku stabilnie utrzymuje sie w przedziale roboczym, nie przekraczajac roboczej skali - standardowo to wskazówka niemalże w połowie być powinna, to termostatu bym nie ruszał


Dokładnie tak jest, silnik nie przegrzewa się. Większość czasu podczas jazdy grzeje jak cholera, dopiero temp. grzania spadła po jakiś 20 minutach, ale tylko trochę. Poobserwuję jeszcze jutro.

Marcino - 11-12-2017, 07:43

Grzanie środka to climatronic który np jest zakłócany radiem. Jak wskazówka Ok to tak ma być.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group