To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Ciężko odpala na ciepłym silniku

cwiras4 - 14-12-2017, 19:06
Temat postu: [2.8 TD] Ciężko odpala na ciepłym silniku
Witam forumowiczów,
stałem się posiadaczem Pajero II 2.8. Zostało ono przekazane mechanikowi na "odszczurzenie" i pojawił się pewien problem. Na zimnym silniku auto odpala na tzw. strzała. Nie kopci i pracuje równo. Po przejechaniu kilku km i dogrzaniu, próba kolejnego odpalenia skutkuje długim kręceniem. Gdy już odpali pracuje równo i także nie kopci.

Mechanik zauważył, że na zimnym nie ma podniesionych obrotów tzw. ssanie nie działa, ale nie wiem czy to dobry trop. Obroty na jałowym czy zimny czy ciepły koło 9 tys.

Czy to problem z pompą, jej regulacją czy może coś innego?

ROZWIAZANIE
Problem powodował najprawdopodobniej uszkodzony przewód masowy. Przynajmniej narazie wszystko jest ok.

Rander - 14-12-2017, 23:39
Temat postu: Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku
cwiras4 napisał/a:
Witam forumowiczów,
stałem się posiadaczem Pajero II 2.8. Zostało ono przekazane mechanikowi na "odszczurzenie" i pojawił się pewien problem. Na zimnym silniku auto odpala na tzw. strzała. Nie kopci i pracuje równo. Po przejechaniu kilku km i dogrzaniu, próba kolejnego odpalenia skutkuje długim kręceniem. Gdy już odpali pracuje równo i także nie kopci.


Prawdopodobny problem z elektrozaworem paliwa sterowanym przez immobilizer.
Jedno z rozwiązań to usunięcie elektrozaworu.

Cytat:

Mechanik zauważył, że na zimnym nie ma podniesionych obrotów tzw. ssanie nie działa, ale nie wiem czy to dobry trop. Obroty na jałowym czy zimny czy ciepły koło 9 tys.

Czy to problem z pompą, jej regulacją czy może coś innego?


Pompa wtryskowa ma regulację przyśpieszenia. Może coś z "parafiną" nie tak?

Skontaktuj się z naszym moderatorem Zbyszkiem zbyszekm2 ewentualnie z serwisem pomp wtryskowych Boscha.

cwiras4 - 15-12-2017, 00:01

Dzięki za wskazówki. Poczytałem trochę na ten temat i niektórzy zalecają test polegający na polanie zimną wodą pompy zaraz po jeździe. Czy powinienem odłączyć akumulator przed tą operacją?

Co to jest ta "parafina" i jeśli faktycznie to uszkodzona pompa, to nastawiać się na regenerację czy wymianę? Na jakie koszty się przygotować?

milo - 15-12-2017, 15:41

cwiras4 napisał/a:
Co to jest ta "parafina"

Zmienia kąt wtrysku pod wpływem temperatury wydłuża sie i przestawia kąt i na odwrót

galeo1 - 20-10-2018, 12:30

Witam!
U mnie historia wyglądała podobnie. Wpierw porządek z instalacją, regeneracja alternatora, regeneracja rozrusznika (zakończona niestety po czasie wymianą na nowy), w końcu akumulator. I do teraz się zdarza - a to już prawie dwa lata - zimny pali na dotyk, ciepły dłużej, a czasem ledwo, ledwo. A potem znowu jest w porządku. Chcąc zdiagnozować pompę w warsztacie Bosch'a przedstawili mi jakiś wydruk sprawności akumulatora, że w sumie to już się kończy, a od tego trzeba zacząć. Pojechałem tam gdzie kupiłem akumulator - sprawdzili i mówią że tamci naciągają, chcąc sprzedać nowy. I bądź tu człowieku mądry. Pozdrawiam! Jary

mariozet74 - 28-03-2021, 14:07

cwiras4, Witaj cwiras4 a gdzie znajde ten przewód masowy? że tak Ci pomógł w tej przypadłośći. u mnie podobnie się dzieje i jeszcze troche przerywa tak jak by turbo się odłączało lub przerwy w paliwie sekundowe. Pozdrawiam mariozet74


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group