Pajero III - Problem ze skrzynią i reduktorem
bluecd - 03-02-2018, 15:22 Temat postu: Problem ze skrzynią i reduktorem Czesc !
Po naprawie skrzyni /posypaly sie planetarki/ pozostaly chyba(?) wyrobione gniazda
w plycie sterujacej bo wlaczal D i R z duzym ociaganiem, szczegolnie na zimnym.
Problem sie poglebial z czasem /ok ,5 roku/ a dzis rano w ogole nie moglem wlaczyc napedu.
Po wrzuceniu na D lub R przez kilka sekund dobiega spod auta delikatne brzeczenie ale nic poza tym. Stall speed test po kilku chwilach uruchamia naped ale nietrwale. CEL /check engine light/ pokazuje kod 51 ale mam zaslepiony EGR i moze to od tego.
Oprocz tego nie mozna wylaczyc ustawien 4x4 powyzej 2H-trzeba sie zatrzymac i przewajchowac
z D na P i znowu na D/R, wtedy wraca do 2H. Lampka reduktora pokazuje kod 33.
Auto i tak musi pojsc na warsztat ale uprzejmei prosze o wszelkie sugestie doswiadczonych
forumowiczow, bo z kodow bledu moge rowniez podejrzewac usterke elektryczna/uszkodzenie wiazki-styku/ a nie chcialbym na starcie wpuscic sie w kanal wymiany plyty sterujacej.
Pozdrawiam,
Georg - 03-02-2018, 18:01
bluecd napisał/a: | uprzejmei prosze o wszelkie sugestie |
Zacznij od sprawdzenia przełącznika-pozycjonera - tego: https://e-pajero.pl/skrzynie-biegow/1842-przelacznik-pozycjoner-sterownik-skrzyni-biegow-pajero-l200-mr263257-8604a015.html
bluecd - 03-02-2018, 20:26
OK a jak sie sprawdza?
Mam go rozmontowac, ocenic styki ?
Georg - 03-02-2018, 22:41
bluecd napisał/a: | OK a jak sie sprawdza? |
Zrób test wewnętrznych połączeń w/g tabeli "INHIBITOR SWITCH CONTINUITY CHECK" - rozdział 23-97 tu: http://gershon.ucoz.com/M...AGERO/AT/23.pdf
Manual dotyczy modelu przedliftowego, ale schemat połączeń powinien być ten sam.
zbyszekm2 - 05-02-2018, 07:47
Uszkodzona płyta sterująca. Przycinają się elektrozawory, lub jest wygięta w wyniku przegrzania. Napędy 4x4 nie mają z tym związku to inna bajka.
Georg - 05-02-2018, 10:43
bluecd napisał/a: | (...) z kodow bledu moge rowniez podejrzewac usterke elektryczna/uszkodzenie wiazki-styku/ a nie chcialbym na starcie wpuscic sie w kanal wymiany plyty sterujacej. | ...dobry kierunek.
Uszkodzenia skrzyń automatycznych często okazują się prozaiczne; niedomagają złącza w okablowaniu, czujniki, przełączniki - w tym Inhibitor Switch, czyli przełącznik pozycjonera P-R-N-D. Zanim przejdzie się do mechatroniki powinno się te rzeczy sprawdzić.
bluecd - 05-02-2018, 12:05
zbyszekm2 napisał/a: | Uszkodzona płyta sterująca. Przycinają się elektrozawory, lub jest wygięta w wyniku przegrzania. Napędy 4x4 nie mają z tym związku to inna bajka. |
Dzieki Zbyszek za fachowe podpowiedzi. Oczywiscie reduktor to inna bajka ,polaczylem dwa tematy w jednym poscie. Nie sadzilem ,ze opilki z trzpieni planetarki moga tak wplynac na zuzycie plyty sterujacej. Teraz,jak jest zimno (-6st) w ogole nie mam napedu. Czyli trzeba
raczej odpuscic selektor automatu, tylko co to za parosekundowe brzeczenie spod auta przy wlaczaniu na D i R ?
A co do reduktora: obstawiam czujniki polozenia/wybieraka napedow.
Dzieki Panowie.
PS. Pewne drobne rzeczy moznaby spokojnie samemu ogarnac tylko ten dostep od spodu auta...
[ Dodano: 13-03-2018, 14:45 ]
Czesc, odgrzewam:
-chodzi o selektor w kabinie czy na skrzyni?
Chce dostac tego w kabinie ale jakos ciezko to idzie...
[ Dodano: 13-03-2018, 15:48 ]
[quote="bluecd"] zbyszekm2 napisał/a: | Uszkodzona płyta sterująca. Przycinają się elektrozawory, lub jest wygięta w wyniku przegrzania. Napędy 4x4 nie mają z tym związku to inna bajka. |
Dzieki Zbyszek za fachowe podpowiedzi. Oczywiscie reduktor to inna bajka ,polaczylem dwa tematy w jednym poscie. Nie sadzilem ,ze opilki z trzpieni planetarki moga tak wplynac na zuzycie plyty sterujacej. Teraz,jak jest zimno (-6st) w ogole nie mam napedu. Czyli trzeba
raczej odpuscic selektor automatu, tylko co to za parosekundowe brzeczenie spod auta przy wlaczaniu na D i R ?
A co do reduktora: obstawiam czujniki polozenia/wybieraka napedow.
Dzieki Panowie.
PS. Pewne drobne rzeczy moznaby spokojnie samemu ogarnac tylko ten dostep od spodu auta...
[ Dodano: 13-03-2018, 14:45 ]
Czesc, odgrzewam:
-chodzi o selektor w kabinie czy na skrzyni?
zbyszekm2 - 14-03-2018, 08:12
Jeśli chodzi o to z linku to na skrzyni.
bluecd - 14-03-2018, 12:17
zbyszekm2 napisał/a: | Jeśli chodzi o to z linku to na skrzyni. |
Dzieki Zbyszek, pocieszam sie,ze moze to ten selektor='inhibitor switch' a nie cala plyta
bo teraz nie chce wlaczac ani D ani R, chyba ,ze mocno podgazuje.
Po wlaczeniu z P na D albo R cos bzyczy kilka sekund pod autem i tyle.
Tzn na zimnym wlaczy tylko za pierwszym razem i jak przewajhuje dzwignia to juz dupa.
zbyszekm2 - 14-03-2018, 12:58
bluecd napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | Jeśli chodzi o to z linku to na skrzyni. |
Dzieki Zbyszek, pocieszam sie,ze moze to ten selektor='inhibitor switch' a nie cala plyta
bo teraz nie chce wlaczac ani D ani R, chyba ,ze mocno podgazuje.
Po wlaczeniu z P na D albo R cos bzyczy kilka sekund pod autem i tyle.
Tzn na zimnym wlaczy tylko za pierwszym razem i jak przewajhuje dzwignia to juz dupa. |
Zadzwoń najlepiej.
|
|
|