Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią i reduktorem
Autor Wiadomość
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2018, 15:22   Problem ze skrzynią i reduktorem

Czesc !

Po naprawie skrzyni /posypaly sie planetarki/ pozostaly chyba(?) wyrobione gniazda
w plycie sterujacej bo wlaczal D i R z duzym ociaganiem, szczegolnie na zimnym.
Problem sie poglebial z czasem /ok ,5 roku/ a dzis rano w ogole nie moglem wlaczyc napedu.
Po wrzuceniu na D lub R przez kilka sekund dobiega spod auta delikatne brzeczenie ale nic poza tym. Stall speed test po kilku chwilach uruchamia naped ale nietrwale. CEL /check engine light/ pokazuje kod 51 ale mam zaslepiony EGR i moze to od tego.

Oprocz tego nie mozna wylaczyc ustawien 4x4 powyzej 2H-trzeba sie zatrzymac i przewajchowac
z D na P i znowu na D/R, wtedy wraca do 2H. Lampka reduktora pokazuje kod 33.

Auto i tak musi pojsc na warsztat ale uprzejmei prosze o wszelkie sugestie doswiadczonych
forumowiczow, bo z kodow bledu moge rowniez podejrzewac usterke elektryczna/uszkodzenie wiazki-styku/ a nie chcialbym na starcie wpuscic sie w kanal wymiany plyty sterujacej.

Pozdrawiam,
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 03-02-2018, 18:01   

bluecd napisał/a:
uprzejmei prosze o wszelkie sugestie

Zacznij od sprawdzenia przełącznika-pozycjonera - tego: https://e-pajero.pl/skrzynie-biegow/1842-przelacznik-pozycjoner-sterownik-skrzyni-biegow-pajero-l200-mr263257-8604a015.html
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2018, 20:26   

Georg napisał/a:
bluecd napisał/a:
uprzejmei prosze o wszelkie sugestie

Zacznij od sprawdzenia przełącznika-pozycjonera - tego: https://e-pajero.pl/skrzynie-biegow/1842-przelacznik-pozycjoner-sterownik-skrzyni-biegow-pajero-l200-mr263257-8604a015.html


OK a jak sie sprawdza?
Mam go rozmontowac, ocenic styki ?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 03-02-2018, 22:41   

bluecd napisał/a:
OK a jak sie sprawdza?

Zrób test wewnętrznych połączeń w/g tabeli "INHIBITOR SWITCH CONTINUITY CHECK" - rozdział 23-97 tu: http://gershon.ucoz.com/M...AGERO/AT/23.pdf
Manual dotyczy modelu przedliftowego, ale schemat połączeń powinien być ten sam.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-02-2018, 07:47   

Uszkodzona płyta sterująca. Przycinają się elektrozawory, lub jest wygięta w wyniku przegrzania. Napędy 4x4 nie mają z tym związku to inna bajka.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 05-02-2018, 10:43   

bluecd napisał/a:
(...) z kodow bledu moge rowniez podejrzewac usterke elektryczna/uszkodzenie wiazki-styku/ a nie chcialbym na starcie wpuscic sie w kanal wymiany plyty sterujacej.
...dobry kierunek. :wink:
Uszkodzenia skrzyń automatycznych często okazują się prozaiczne; niedomagają złącza w okablowaniu, czujniki, przełączniki - w tym Inhibitor Switch, czyli przełącznik pozycjonera P-R-N-D. Zanim przejdzie się do mechatroniki powinno się te rzeczy sprawdzić.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2018, 12:05   

zbyszekm2 napisał/a:
Uszkodzona płyta sterująca. Przycinają się elektrozawory, lub jest wygięta w wyniku przegrzania. Napędy 4x4 nie mają z tym związku to inna bajka.


Dzieki Zbyszek za fachowe podpowiedzi. Oczywiscie reduktor to inna bajka ,polaczylem dwa tematy w jednym poscie. Nie sadzilem ,ze opilki z trzpieni planetarki moga tak wplynac na zuzycie plyty sterujacej. Teraz,jak jest zimno (-6st) w ogole nie mam napedu. Czyli trzeba
raczej odpuscic selektor automatu, tylko co to za parosekundowe brzeczenie spod auta przy wlaczaniu na D i R ?

A co do reduktora: obstawiam czujniki polozenia/wybieraka napedow.

Dzieki Panowie.

PS. Pewne drobne rzeczy moznaby spokojnie samemu ogarnac tylko ten dostep od spodu auta...

[ Dodano: 13-03-2018, 14:45 ]
Georg napisał/a:
bluecd napisał/a:
uprzejmei prosze o wszelkie sugestie

Zacznij od sprawdzenia przełącznika-pozycjonera - tego: https://e-pajero.pl/skrzynie-biegow/1842-przelacznik-pozycjoner-sterownik-skrzyni-biegow-pajero-l200-mr263257-8604a015.html


Czesc, odgrzewam:
-chodzi o selektor w kabinie czy na skrzyni?

Chce dostac tego w kabinie ale jakos ciezko to idzie...

[ Dodano: 13-03-2018, 15:48 ]
[quote="bluecd"]
zbyszekm2 napisał/a:
Uszkodzona płyta sterująca. Przycinają się elektrozawory, lub jest wygięta w wyniku przegrzania. Napędy 4x4 nie mają z tym związku to inna bajka.


Dzieki Zbyszek za fachowe podpowiedzi. Oczywiscie reduktor to inna bajka ,polaczylem dwa tematy w jednym poscie. Nie sadzilem ,ze opilki z trzpieni planetarki moga tak wplynac na zuzycie plyty sterujacej. Teraz,jak jest zimno (-6st) w ogole nie mam napedu. Czyli trzeba
raczej odpuscic selektor automatu, tylko co to za parosekundowe brzeczenie spod auta przy wlaczaniu na D i R ?

A co do reduktora: obstawiam czujniki polozenia/wybieraka napedow.

Dzieki Panowie.

PS. Pewne drobne rzeczy moznaby spokojnie samemu ogarnac tylko ten dostep od spodu auta...

[ Dodano: 13-03-2018, 14:45 ]
Georg napisał/a:
bluecd napisał/a:
uprzejmei prosze o wszelkie sugestie

Zacznij od sprawdzenia przełącznika-pozycjonera - tego: https://e-pajero.pl/skrzynie-biegow/1842-przelacznik-pozycjoner-sterownik-skrzyni-biegow-pajero-l200-mr263257-8604a015.html


Czesc, odgrzewam:
-chodzi o selektor w kabinie czy na skrzyni?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-03-2018, 08:12   

Jeśli chodzi o to z linku to na skrzyni.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2018, 12:17   

zbyszekm2 napisał/a:
Jeśli chodzi o to z linku to na skrzyni.


Dzieki Zbyszek, pocieszam sie,ze moze to ten selektor='inhibitor switch' a nie cala plyta
bo teraz nie chce wlaczac ani D ani R, chyba ,ze mocno podgazuje.
Po wlaczeniu z P na D albo R cos bzyczy kilka sekund pod autem i tyle.
Tzn na zimnym wlaczy tylko za pierwszym razem i jak przewajhuje dzwignia to juz dupa.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-03-2018, 12:58   

bluecd napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Jeśli chodzi o to z linku to na skrzyni.


Dzieki Zbyszek, pocieszam sie,ze moze to ten selektor='inhibitor switch' a nie cala plyta
bo teraz nie chce wlaczac ani D ani R, chyba ,ze mocno podgazuje.
Po wlaczeniu z P na D albo R cos bzyczy kilka sekund pod autem i tyle.
Tzn na zimnym wlaczy tylko za pierwszym razem i jak przewajhuje dzwignia to juz dupa.

Zadzwoń najlepiej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.