To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Kupiłem Carismę!

Anonymous - 26-03-2007, 11:00
Temat postu: Kupiłem Carismę!
Witam wszystkich! Z radością zawiadamiam, że jestem nowym właścicielem Carismy! Silnik 1,9 DiD, 115 KM, rocznik 2001, przebieg: 138.000 km, czarny metalik. Autko ma nową turbinkę i wyregulowane zawory, więc jak wcisnę gaz, to przyspieszenie jak w samolocie. Jest ekstra!
Anonymous - 26-03-2007, 11:20

To gratulację - życzę miłej eksploatacji!!!!!!!

ps. dbaj o turbinę ;) )

Anonymous - 26-03-2007, 11:51
Temat postu: Re: Kupiłem Carismę!
kalpol napisał/a:
Witam wszystkich! Z radością zawiadamiam, że jestem nowym właścicielem Carismy! Silnik 1,9 DiD, 115 KM, rocznik 2001, przebieg: 138.000 km, czarny metalik. Autko ma nową turbinkę i wyregulowane zawory, więc jak wcisnę gaz, to przyspieszenie jak w samolocie. Jest ekstra!


Gratuluje nabytku... ciekawe dlaczego wymiana turbo przy 138000? zajechana czy przebieg był inny? Sam regulowałeś zawory bo w sumie nie wiem czy jest ręczna regulacja czy hydrauliczne popychacze??
Tak jak kolega wcześniej napisał... na zimnym silniku zmiana biegów przy 2000obr/ min a jak dajesz w palnik to gasić po 1 - 2 minutach na luzie bo będziesz miał kolejną turbawke do wymiany.
Pozdr i życzę bezawaryjnej eksploatacji

Anonymous - 26-03-2007, 20:09
Temat postu: Turbinka padła , bo nie było przepływomierza
Turbo padło, bo facet pojechał w trasę z uszkodzonym (odłączonym) przepływomierzem. Poza tym podobno katalizator był zapchany, więc trzeba było go usunąć, co znacznie poprawiło osiągi. Nie znam szczegółów regulacji zaworów poza tym, że gniazda są ceramiczne i trzeba je szlifować jakąś magnesówką.
Anonymous - 26-03-2007, 20:16

gratki! sam mam DiDa i jestem zakochany w tym aucie :mrgreen:
Anonymous - 26-03-2007, 21:43

W tych silnikach zawory regulowane są za pomocą płytek regulacyjnych o różnej grubości. Nie jest to taka prosta sprawa. W zależności jaki jest luz to takiej grubości płytkę się wkłada 8) Nie słyszałem żeby ktoś to robił :doubt:
Mario - 26-03-2007, 22:06

no to i ja ci pogratuluje wyboru dobrego samochodu :twisted:
Ale ja polecałbym odrazu inny silniczek, troszke mocniejszy czyt. GDI :twisted:

Anonymous - 26-03-2007, 22:16

MaRIo_ napisał/a:
Ale ja polecałbym odrazu inny silniczek, troszke mocniejszy czyt. GDI

Ktory wiecej spali i jest mniej dynamiczny. A na trasie jazda dieslem to czysta przyjemnosc i kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla. Chyba ze kierownik benzyniaka bedzie redukowal, ale pozniej odczuje to na stacji.

slawek st - 26-03-2007, 22:39

Sprawdź czy masz pompę paliwa w zbiorniku bo mnie chyba ukradli :lol: i nie jest tak jak w manualu.Myślę że chyba w dieslach nie ma tkich pomp w zbiornikach, czy sie mylę. :o Pozdr.
Pieniek - 27-03-2007, 00:52

Ja również gratuluję dobrego wyboru. Wersja HP 115 KM naprawdę rewelacyjnie ciągnie i trzeba jej mocno dokuczać żeby spalić 7 litrów/100 km. A benzyniaki mogą tylko pozazdrościć elestyczności. A co do turbiny to pilnuj terminu wymiany oleju oraz zasad delikatnego rozgrzewania i gaszenia gorącego silnika a nie będziesz miał żadnych kłopotów
Anonymous - 28-03-2007, 19:21

dylson napisał/a:
i kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla. Chyba ze kierownik benzyniaka bedzie redukowal, ale pozniej odczuje to na stacji.


ekhm... nie chodzi o to, że się czepiam, ani o to że jestem zatwardziałym fanem benzyniaków, ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo...

Anonymous - 28-03-2007, 20:36

[quote]ekhm... nie chodzi o to, że się czepiam, ani o to że jestem zatwardziałym fanem benzyniaków, ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo... [quote]

otóż to - nie mnie jednak diesel mniej spali przy podobnych osiągach.

Mario - 28-03-2007, 21:34

dylson napisał/a:
kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla.


Wątpie w to bardzo...

Anonymous - 28-03-2007, 21:41

Mario nie zapominaj ze TD ma wiekszy moment obrotowy i szybciej wkreca sie na obroty
Anonymous - 28-03-2007, 23:03

Cytat:
ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo...

Ok to ktore carismy mialy silnik benzyna+turbo?
MaRIo_, Jesli przeczytasz dalsza czesc mojej wypowiedzi to zobaczysz o co mi chodzilo. Jak stana na kresce to fakt ze diesel moze dostac baty. Chodzilo mi o jazde w trasie. Jak jedziesz dieslem to praktycznie wcale nie musisz redukowac zeby jechac dynamicznie. Jadac benzyna masz wybor dynamicznie, albo oszczednie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group