Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
26-03-2007, 11:04
Kupiłem Carismę!
Autor Wiadomość
kalpol
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 11:00   Kupiłem Carismę!

Witam wszystkich! Z radością zawiadamiam, że jestem nowym właścicielem Carismy! Silnik 1,9 DiD, 115 KM, rocznik 2001, przebieg: 138.000 km, czarny metalik. Autko ma nową turbinkę i wyregulowane zawory, więc jak wcisnę gaz, to przyspieszenie jak w samolocie. Jest ekstra!
 
 
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 11:20   

To gratulację - życzę miłej eksploatacji!!!!!!!

ps. dbaj o turbinę ;) )
 
 
KrisKros
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 11:51   Re: Kupiłem Carismę!

kalpol napisał/a:
Witam wszystkich! Z radością zawiadamiam, że jestem nowym właścicielem Carismy! Silnik 1,9 DiD, 115 KM, rocznik 2001, przebieg: 138.000 km, czarny metalik. Autko ma nową turbinkę i wyregulowane zawory, więc jak wcisnę gaz, to przyspieszenie jak w samolocie. Jest ekstra!


Gratuluje nabytku... ciekawe dlaczego wymiana turbo przy 138000? zajechana czy przebieg był inny? Sam regulowałeś zawory bo w sumie nie wiem czy jest ręczna regulacja czy hydrauliczne popychacze??
Tak jak kolega wcześniej napisał... na zimnym silniku zmiana biegów przy 2000obr/ min a jak dajesz w palnik to gasić po 1 - 2 minutach na luzie bo będziesz miał kolejną turbawke do wymiany.
Pozdr i życzę bezawaryjnej eksploatacji
 
 
kalpol
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 20:09   Turbinka padła , bo nie było przepływomierza

Turbo padło, bo facet pojechał w trasę z uszkodzonym (odłączonym) przepływomierzem. Poza tym podobno katalizator był zapchany, więc trzeba było go usunąć, co znacznie poprawiło osiągi. Nie znam szczegółów regulacji zaworów poza tym, że gniazda są ceramiczne i trzeba je szlifować jakąś magnesówką.
 
 
ario
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 20:16   

gratki! sam mam DiDa i jestem zakochany w tym aucie :mrgreen:
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 21:43   

W tych silnikach zawory regulowane są za pomocą płytek regulacyjnych o różnej grubości. Nie jest to taka prosta sprawa. W zależności jaki jest luz to takiej grubości płytkę się wkłada 8) Nie słyszałem żeby ktoś to robił :doubt:
 
 
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-03-2007, 22:06   

no to i ja ci pogratuluje wyboru dobrego samochodu :twisted:
Ale ja polecałbym odrazu inny silniczek, troszke mocniejszy czyt. GDI :twisted:
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88868
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 22:16   

MaRIo_ napisał/a:
Ale ja polecałbym odrazu inny silniczek, troszke mocniejszy czyt. GDI

Ktory wiecej spali i jest mniej dynamiczny. A na trasie jazda dieslem to czysta przyjemnosc i kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla. Chyba ze kierownik benzyniaka bedzie redukowal, ale pozniej odczuje to na stacji.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 26-03-2007, 22:39   

Sprawdź czy masz pompę paliwa w zbiorniku bo mnie chyba ukradli :lol: i nie jest tak jak w manualu.Myślę że chyba w dieslach nie ma tkich pomp w zbiornikach, czy sie mylę. :o Pozdr.
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2007, 00:52   

Ja również gratuluję dobrego wyboru. Wersja HP 115 KM naprawdę rewelacyjnie ciągnie i trzeba jej mocno dokuczać żeby spalić 7 litrów/100 km. A benzyniaki mogą tylko pozazdrościć elestyczności. A co do turbiny to pilnuj terminu wymiany oleju oraz zasad delikatnego rozgrzewania i gaszenia gorącego silnika a nie będziesz miał żadnych kłopotów
_________________
Pieniek
 
 
fajter
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2007, 19:21   

dylson napisał/a:
i kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla. Chyba ze kierownik benzyniaka bedzie redukowal, ale pozniej odczuje to na stacji.


ekhm... nie chodzi o to, że się czepiam, ani o to że jestem zatwardziałym fanem benzyniaków, ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo...
 
 
dany642
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2007, 20:36   

[quote]ekhm... nie chodzi o to, że się czepiam, ani o to że jestem zatwardziałym fanem benzyniaków, ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo... [quote]

otóż to - nie mnie jednak diesel mniej spali przy podobnych osiągach.
 
 
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-03-2007, 21:34   

dylson napisał/a:
kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla.


Wątpie w to bardzo...
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88868
 
 
zachar
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2007, 21:41   

Mario nie zapominaj ze TD ma wiekszy moment obrotowy i szybciej wkreca sie na obroty
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2007, 23:03   

Cytat:
ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo...

Ok to ktore carismy mialy silnik benzyna+turbo?
MaRIo_, Jesli przeczytasz dalsza czesc mojej wypowiedzi to zobaczysz o co mi chodzilo. Jak stana na kresce to fakt ze diesel moze dostac baty. Chodzilo mi o jazde w trasie. Jak jedziesz dieslem to praktycznie wcale nie musisz redukowac zeby jechac dynamicznie. Jadac benzyna masz wybor dynamicznie, albo oszczednie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.