Przesunięty przez: Hubeeert 26-03-2007, 11:04 |
Kupiłem Carismę! |
Autor |
Wiadomość |
kalpol [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 11:00 Kupiłem Carismę!
|
|
|
Witam wszystkich! Z radością zawiadamiam, że jestem nowym właścicielem Carismy! Silnik 1,9 DiD, 115 KM, rocznik 2001, przebieg: 138.000 km, czarny metalik. Autko ma nową turbinkę i wyregulowane zawory, więc jak wcisnę gaz, to przyspieszenie jak w samolocie. Jest ekstra! |
|
|
|
 |
dany642 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 11:20
|
|
|
To gratulację - życzę miłej eksploatacji!!!!!!!
ps. dbaj o turbinę ) |
|
|
|
 |
KrisKros [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 11:51 Re: Kupiłem Carismę!
|
|
|
kalpol napisał/a: | Witam wszystkich! Z radością zawiadamiam, że jestem nowym właścicielem Carismy! Silnik 1,9 DiD, 115 KM, rocznik 2001, przebieg: 138.000 km, czarny metalik. Autko ma nową turbinkę i wyregulowane zawory, więc jak wcisnę gaz, to przyspieszenie jak w samolocie. Jest ekstra! |
Gratuluje nabytku... ciekawe dlaczego wymiana turbo przy 138000? zajechana czy przebieg był inny? Sam regulowałeś zawory bo w sumie nie wiem czy jest ręczna regulacja czy hydrauliczne popychacze??
Tak jak kolega wcześniej napisał... na zimnym silniku zmiana biegów przy 2000obr/ min a jak dajesz w palnik to gasić po 1 - 2 minutach na luzie bo będziesz miał kolejną turbawke do wymiany.
Pozdr i życzę bezawaryjnej eksploatacji |
|
|
|
 |
kalpol [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 20:09 Turbinka padła , bo nie było przepływomierza
|
|
|
Turbo padło, bo facet pojechał w trasę z uszkodzonym (odłączonym) przepływomierzem. Poza tym podobno katalizator był zapchany, więc trzeba było go usunąć, co znacznie poprawiło osiągi. Nie znam szczegółów regulacji zaworów poza tym, że gniazda są ceramiczne i trzeba je szlifować jakąś magnesówką. |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 20:16
|
|
|
gratki! sam mam DiDa i jestem zakochany w tym aucie |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 21:43
|
|
|
W tych silnikach zawory regulowane są za pomocą płytek regulacyjnych o różnej grubości. Nie jest to taka prosta sprawa. W zależności jaki jest luz to takiej grubości płytkę się wkłada Nie słyszałem żeby ktoś to robił |
|
|
|
 |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 22:16
|
|
|
MaRIo_ napisał/a: | Ale ja polecałbym odrazu inny silniczek, troszke mocniejszy czyt. GDI |
Ktory wiecej spali i jest mniej dynamiczny. A na trasie jazda dieslem to czysta przyjemnosc i kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla. Chyba ze kierownik benzyniaka bedzie redukowal, ale pozniej odczuje to na stacji. |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 26-03-2007, 22:39
|
|
|
Sprawdź czy masz pompę paliwa w zbiorniku bo mnie chyba ukradli i nie jest tak jak w manualu.Myślę że chyba w dieslach nie ma tkich pomp w zbiornikach, czy sie mylę. Pozdr. |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2007, 00:52
|
|
|
Ja również gratuluję dobrego wyboru. Wersja HP 115 KM naprawdę rewelacyjnie ciągnie i trzeba jej mocno dokuczać żeby spalić 7 litrów/100 km. A benzyniaki mogą tylko pozazdrościć elestyczności. A co do turbiny to pilnuj terminu wymiany oleju oraz zasad delikatnego rozgrzewania i gaszenia gorącego silnika a nie będziesz miał żadnych kłopotów |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
fajter [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 19:21
|
|
|
dylson napisał/a: | i kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla. Chyba ze kierownik benzyniaka bedzie redukowal, ale pozniej odczuje to na stacji. |
ekhm... nie chodzi o to, że się czepiam, ani o to że jestem zatwardziałym fanem benzyniaków, ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo... |
|
|
|
 |
dany642 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 20:36
|
|
|
[quote]ekhm... nie chodzi o to, że się czepiam, ani o to że jestem zatwardziałym fanem benzyniaków, ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo... [quote]
otóż to - nie mnie jednak diesel mniej spali przy podobnych osiągach. |
|
|
|
 |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
zachar [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 21:41
|
|
|
Mario nie zapominaj ze TD ma wiekszy moment obrotowy i szybciej wkreca sie na obroty |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 23:03
|
|
|
Cytat: | ale jeśli chcesz porównywać osiągi diesel vs benzyna to daj im równe szanse: albo oba wolnossące albo oba z turbiną, a wtedy nie będzie już tak różowo... |
Ok to ktore carismy mialy silnik benzyna+turbo?
MaRIo_, Jesli przeczytasz dalsza czesc mojej wypowiedzi to zobaczysz o co mi chodzilo. Jak stana na kresce to fakt ze diesel moze dostac baty. Chodzilo mi o jazde w trasie. Jak jedziesz dieslem to praktycznie wcale nie musisz redukowac zeby jechac dynamicznie. Jadac benzyna masz wybor dynamicznie, albo oszczednie. |
|
|
|
 |
|