To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Sprężyny Tył Kupno używek co dalej?

Steel - 20-02-2018, 15:38
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Sprężyny Tył Kupno używek co dalej?
Witam, mam pewien problem, moje sprężyny w Galantym są na pewno zdeformowane czy coś, ponieważ każda dziura i słychać YEB-YEB :D

Więc wchodze na olx, patrze sprężyny gość ma po 30 zł sztuka, wyjęte z takiego galantego jak mój, mówię sobie a biere je !

Teraz tak, czy mam je dawać gdzieś do rozciągnięcia jeszcze? czy po prostu podmienić? jak uważacie?

przemek1602 - 20-02-2018, 16:38

Kup nowe. Stać na konia stac na wóz. Nie chodzi tylko o twoje bezpieczeństwo ale i o innych. Rozciaganie sprężyny? Lepiej od razu odkręc centralną śrube i po kłopocie..... a stukają pewnie amory lub odboje.
Steel - 20-02-2018, 17:02

AMORTYZATORY są 82% na przeglądzie pokazało
Lucek_37 - 20-02-2018, 20:33

Steel napisał/a:
AMORTYZATORY są 82% na przeglądzie pokazało

A kiedy ten przegląd miałeś? Powiem Ci że jakoś mało wierzę w pomiary na SKP. Szwagier w swoim Galancie miał podobnie jak Ty z tyłu. Na stacji wszystko OK żadnych luzów itp., amorki 76% - zajeżdżamy do kolegi mechanika rozbieramy na części zawieche i w końcu wyciągamy amorek a tu :shock: można na nim grać jak na akordeonie. Dlatego mówię że na ścieżce mało miarodajne. Nawet ostatnio na YT oglądałem jak zmiana ciśnienia w oponach zmienia % w pomiarach (aż się zdziwiłem). A tak poza tym to na ścieżce Ci nie stukało?

Krzyzak - 20-02-2018, 21:15

Lucek_37 napisał/a:
na ścieżce mało miarodajne
przy wielowahaczu takie test jest nawet mniej niż mało miarodajny - jest bez sensu
sam miałem kompletnie wylany amor olejowy (jeszcze oryginał) z przodu a na testach miał prawie 80%
a oleju było tyle, że jak się oblepił błotem to wyglądało jakby był od NIVO - taki grubas ;)

przemek1602 - 20-02-2018, 21:47

nawet dobry amor który ma 80% potrafi stukać.
Lucek_37 - 20-02-2018, 22:04

Krzyzak, dzięki za poparcie moich wywodów . Dlatego dziwi mnie jak kolega Steel wywnioskował że to sprężyna a nie co innego.
Marcino - 20-02-2018, 22:07

Chyba se zmienię amorki .... na jakieś twarde
Steel - 21-02-2018, 00:16

Byłem w tamten wtorek. I gość od przeglądu powiedział że sprężyny bo raz że siedzi bardzo nisko a amortyzator mam tylko jeden z przodu do wymiany.
przemek1602 - 21-02-2018, 07:15

Jak ci powiedział że masz jeden amor do wymiany to zmień goscia. Tylko osiami się je zmienia a najlepiej 4.
Krzyzak - 21-02-2018, 08:07

Amortyzatory zawsze wymienia się parami. ZAWSZE.
Nikt nie uzna gwarancji, jeśli się wymieni jeden.
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia.

Marcino - 21-02-2018, 15:41

Krzyzak napisał/a:
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia.

Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył

Tomasz87 - 21-02-2018, 20:36

Marcino napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia.

Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył


z tym siedzącym nisko tyłem to można sie bawić i bawić.
dopiero usztywnienie w postaci sprężyn wspomagających daje rezultaty - i wizualne i w jakości jazdy, w sensie przyklejenia dupska samochodu do asfaltu..



wsadza się je wewnątrz standardowych sprężyn, w sumie działają wtedy cztery ma tylnej osi.

Krzyzak - 21-02-2018, 22:28

ja mam jakieś progresywne na tył, do tego sedan jest lżejszy - u mnie jest wizualnie i technicznie idealnie
Marcino - 21-02-2018, 22:44

Tomasz87 napisał/a:
Marcino napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia.

Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył


z tym siedzącym nisko tyłem to można sie bawić i bawić.
dopiero usztywnienie w postaci sprężyn wspomagających daje rezultaty - i wizualne i w jakości jazdy, w sensie przyklejenia dupska samochodu do asfaltu..

Obrazek

wsadza się je wewnątrz standardowych sprężyn, w sumie działają wtedy cztery ma tylnej osi.

Heh, wyglada na to ze trzeba było w te KYB co miałem władować jescze jedne springi i było by git. A ja sie skusiłem ze przednie będą twarde i przekombinowałem. KYB sprzedane:) A przeciez nie kupie teraz zestawu MTS ...
http://allegro.pl/sprezyn...6882479818.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group