[EA2A/W 2.0] Sprężyny Tył Kupno używek co dalej? |
Autor |
Wiadomość |
Steel
Nowy Forumowicz Nowy Galanciarz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2018 Posty: 17 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 20-02-2018, 15:38 [EA2A/W 2.0] Sprężyny Tył Kupno używek co dalej?
|
|
|
Witam, mam pewien problem, moje sprężyny w Galantym są na pewno zdeformowane czy coś, ponieważ każda dziura i słychać YEB-YEB
Więc wchodze na olx, patrze sprężyny gość ma po 30 zł sztuka, wyjęte z takiego galantego jak mój, mówię sobie a biere je !
Teraz tak, czy mam je dawać gdzieś do rozciągnięcia jeszcze? czy po prostu podmienić? jak uważacie? |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 20-02-2018, 16:38
|
|
|
Kup nowe. Stać na konia stac na wóz. Nie chodzi tylko o twoje bezpieczeństwo ale i o innych. Rozciaganie sprężyny? Lepiej od razu odkręc centralną śrube i po kłopocie..... a stukają pewnie amory lub odboje. |
|
|
|
 |
Steel
Nowy Forumowicz Nowy Galanciarz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2018 Posty: 17 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 20-02-2018, 17:02
|
|
|
AMORTYZATORY są 82% na przeglądzie pokazało |
|
|
|
 |
Lucek_37
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 124 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 20-02-2018, 20:33
|
|
|
Steel napisał/a: | AMORTYZATORY są 82% na przeglądzie pokazało |
A kiedy ten przegląd miałeś? Powiem Ci że jakoś mało wierzę w pomiary na SKP. Szwagier w swoim Galancie miał podobnie jak Ty z tyłu. Na stacji wszystko OK żadnych luzów itp., amorki 76% - zajeżdżamy do kolegi mechanika rozbieramy na części zawieche i w końcu wyciągamy amorek a tu można na nim grać jak na akordeonie. Dlatego mówię że na ścieżce mało miarodajne. Nawet ostatnio na YT oglądałem jak zmiana ciśnienia w oponach zmienia % w pomiarach (aż się zdziwiłem). A tak poza tym to na ścieżce Ci nie stukało? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-02-2018, 21:15
|
|
|
Lucek_37 napisał/a: | na ścieżce mało miarodajne | przy wielowahaczu takie test jest nawet mniej niż mało miarodajny - jest bez sensu
sam miałem kompletnie wylany amor olejowy (jeszcze oryginał) z przodu a na testach miał prawie 80%
a oleju było tyle, że jak się oblepił błotem to wyglądało jakby był od NIVO - taki grubas |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 20-02-2018, 21:47
|
|
|
nawet dobry amor który ma 80% potrafi stukać. |
|
|
|
 |
Lucek_37
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 124 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 20-02-2018, 22:04
|
|
|
Krzyzak, dzięki za poparcie moich wywodów . Dlatego dziwi mnie jak kolega Steel wywnioskował że to sprężyna a nie co innego. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-02-2018, 22:07
|
|
|
Chyba se zmienię amorki .... na jakieś twarde |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Steel
Nowy Forumowicz Nowy Galanciarz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2018 Posty: 17 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 21-02-2018, 00:16
|
|
|
Byłem w tamten wtorek. I gość od przeglądu powiedział że sprężyny bo raz że siedzi bardzo nisko a amortyzator mam tylko jeden z przodu do wymiany. |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 21-02-2018, 07:15
|
|
|
Jak ci powiedział że masz jeden amor do wymiany to zmień goscia. Tylko osiami się je zmienia a najlepiej 4. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2018, 08:07
|
|
|
Amortyzatory zawsze wymienia się parami. ZAWSZE.
Nikt nie uzna gwarancji, jeśli się wymieni jeden.
Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-02-2018, 15:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia. |
Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2018, 20:36
|
|
|
Marcino napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia. |
Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył |
z tym siedzącym nisko tyłem to można sie bawić i bawić.
dopiero usztywnienie w postaci sprężyn wspomagających daje rezultaty - i wizualne i w jakości jazdy, w sensie przyklejenia dupska samochodu do asfaltu..
wsadza się je wewnątrz standardowych sprężyn, w sumie działają wtedy cztery ma tylnej osi. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2018, 22:28
|
|
|
ja mam jakieś progresywne na tył, do tego sedan jest lżejszy - u mnie jest wizualnie i technicznie idealnie |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-02-2018, 22:44
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | Marcino napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Sprężyny też warto zmienić - teraz KYB można kupić za 100zł/szt. więc cena do przyjęcia. |
Miałem KYB ale chyba od sedana... tył siedział mi bardzo nisko. Muszę coś konkretnego twardego na tył |
z tym siedzącym nisko tyłem to można sie bawić i bawić.
dopiero usztywnienie w postaci sprężyn wspomagających daje rezultaty - i wizualne i w jakości jazdy, w sensie przyklejenia dupska samochodu do asfaltu..
Obrazek
wsadza się je wewnątrz standardowych sprężyn, w sumie działają wtedy cztery ma tylnej osi. |
Heh, wyglada na to ze trzeba było w te KYB co miałem władować jescze jedne springi i było by git. A ja sie skusiłem ze przednie będą twarde i przekombinowałem. KYB sprzedane:) A przeciez nie kupie teraz zestawu MTS ...
http://allegro.pl/sprezyn...6882479818.html |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|