To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne do 2005r. - Wheel lock i inne zgrzyty w dyfrze z przodu

Bara - 19-03-2018, 10:01
Temat postu: Wheel lock i inne zgrzyty w dyfrze z przodu
Witam Serdecznie,
Ostatnio stałem się posiadaczem L200 z 2000 roku. Auto kupione za psie pieniadze, ale za to z jedna wada która uważam ze nie jest taka straszna jak norweski mechanik straszył poprzedniego właściciela.

Auto podczas jazdy (tylko i wyłącznie) 2H, generuje podczas skrętów w lewo dźwięki podobne do wbijania biegów bez sprzęgła. Z warsztatu dostałem wiadomość ze cos dzieje się z przednim dyfrem i musi zostać Cały wymieniony. Jako iż nauczony ze norweski mechanik tylko czeka na wymianę całego auta zacząłem diagnozę mostu przedniego i potrzebuje spytac was o kilka spraw.
Podejrzewam ze problemem jest mimowolne załączenie się napędu na 4 podczas 2h z powodu braku ciśnienia ( Napęd na 4 działa idealne)

1. Czy ktoś otwierał akuator w środku? Czy to jest jakaś membrana gumowa z bolcem?
2. Jak poznać czy mogę w nim załączać napęd na 4 podczas jazdy?
3. Czy ktoś kiedyś mierzył podcisnienie, jakie idzie do akuzatora?
4. Podczas 2H świeci sie ciągle Wheel Lock. Gasnie, dopiero kiedy drążek jest w pozycji pomiędzy 4H a 4L. Jakies pomysly?
5. Który sensor odpowiada za sygnał Wheel Lock. Z tego co zdiagnozowałem to "Free wheel engange switch" odpowiada za wyświetlanie zielonych kol na zegarach.
6. Jak to jest z tymi Wężykami do akuatora. Czy ma działać tylko jeden wężyk podczas jednego napędu, czy są sytuacje, kiedy obydwa działają?

[ Dodano: 28-05-2018, 08:35 ]
W sumie nikt mi nie pomógł wiec zostawiam dla potomnych jak by ktoś kiedyś miał podobny problem. Zgrzyty tak jak sadziłem nie pochodziły z dyfra przedniego, lecz z osi przegubu lewego który stracił polowe zębów. W związku z tym iż auto nie ma blokady mostów przy zalaczeniu napędu na 4, cala moc ze skrzyni szla na kolo które się slizga czyli w moim wypadku to bez zębów... i ot cala historia. A co do moich pytań może kogoś to zainteresuje. Aktuator to membrana która jest zasysana przez podciśnienia sterujące wałkiem załączania napędu na 4 kola. Ciśnienie w systemie to ok 0,6 Bar'a. Świecący Wheel lock na 2h oznacza dziury w systemie u mnie był na wężu przy zbiorniku ciśnienia. Wheel lock nie zgaśnie ci kiedy przełączysz napęd z 4H na 2H. Auto musi być wyłączone (tak sobie mitsubishi wymyśliło), bo wentyle nie działają w 2ga stronę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group