To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Napęd 4WD LOCK problem

Kamil99 - 21-03-2018, 22:29
Temat postu: Napęd 4WD LOCK problem
Witam chodzi mi o napęd 4WD każdy inaczej mówi o trybach. AUTO-przód i tył automatycznie dołączany. A napęd 4WD LOCK to jak działa przy zakupie samochodu 2 lata temu myślałem że jest to blokada i każde koło ciągnie ale tak chyba nie jest? Kolega mówił że to jest blokada tylnej osi? Ostatnio próbowałem się więcej bawić napęd AUTO załącza tylną oś, ale w trybie 4WD LOCK nie za bardzo widzę żeby była różnica jeżeli ma to być blokada na tylną oś to czemu nie ciągną u mnie dwa koła tylko jedno lub jeżeli ma być to blokada na wszystkie koła to też nie ma u mnie tak. Może jest tu ktoś w temacie. Jeżeli bym miał usterkę w napędzie to by migała kontrolka 4wd lock ale tak nie jest.
lexus - 22-03-2018, 10:18

2wd tylko przód ,minimalnie poprzez opór trochę tył ,4wd lock tylko do 40km/g blokuje elektronicznie tył w zależnosci od przyczepnosci przodu,powyżej 40-/godz auto na locku samo przechodzi na 4wd czyli napęd na 4 z rozkładem w zależnosci od przyczepnosci kół przednich,na4wdlock przy wyjeżdzie np.z zaspy trzeba wyłączyć ASC
Kamil99 - 22-03-2018, 12:45

Czyli blokuje tył wtedy gdy przednie koła zaczną obracać się? A jeżeli jadę normalnie po równym wtedy nie ma blokady tylko przód i tył ciągną i działa mechanizm różnicowy? ASC trzeba wyłącz żeby większy moment z silnika był żeby nie blokował kół?
barzuc - 22-03-2018, 14:46

@Kamil99 - z tym blokowaniem to nie do końca tak...
To co napisał @lexus - wszystko się zgadza. 2WD - cała moc na przód, 4WD - moc na przód + tył, z tym że komputer decyduje ile gdzie, 4WD lock - ustawienie zadane dla komputera aby podzielił moc (nie wiem czy dobrze pamiętam - 60% przód + 40% tył). O ile przy 4WD lock masz dopiętą oś tylną "na stałe" (powiedzmy) - to pamiętaj, że zarówno w przednim jak i tylnym moście masz mechanizm różnicowy (nie ma żadnej blokady mostów) więc w skrajnych przypadkach napęd jest i tak tylko na 2 koła a nie 4 ;) - w dodatku na te które są najmniej obciążone (czyli nie mają takiej przyczepności jak 2 pozostałe).

MarcinLal - 22-03-2018, 15:04

https://www.youtube.com/w...5uWVLDmqs&t=67s
barzuc - 22-03-2018, 15:16

MarcinLal napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=Lp5uWVLDmqs&t=67s

Piękny napęd na 2 koła :)

rezon - 22-03-2018, 15:25

https://www.youtube.com/watch?v=24xG8_9Ohkc
barzuc - 22-03-2018, 19:07

Całe szczęście, że OII ma 4WD a nie AWD ani tym bardziej AWC :) Co nowsze rozwiązanie to lepsza trakcja na suchej / mokrej nawierzchni a co za tym idzie i bezpieczeństwo - ale jednak tylko utwardzonej i niestety jednocześnie tym mniejsze możliwości w momencie utraty przyczepności (śnieg / błoto / mokra trawa itp. bez żadnego ekstremum) ;) , Ale to tylko moje osobiste zdanie.
Moody - 22-03-2018, 19:41

Ale, OII ma system AWC, który jest odmianą AWD ...
jurellas - 22-03-2018, 19:53

rezon napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=24xG8_9Ohkc


No to nieźle,OIII ma mało wydajny tył w przyczepności na jedno koło.

Moody - 22-03-2018, 20:17

jurellas napisał/a:
rezon napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=24xG8_9Ohkc


No to nieźle,OIII ma mało wydajny tył w przyczepności na jedno koło.


To pojedynek między AWC i nowym S-AWC. Tyle, że to systemy opracowane bardziej z myślą o minimalizowaniu utraty kontroli na śliskim podłożu a nie terenowej jeździe :)

Tutaj jest o co w tym chodzi: link

rezon - 23-03-2018, 08:01

barzuc napisał/a:
Całe szczęście, że OII ma 4WD a nie AWD ani tym bardziej AWC
Outek z 4WD miał problemy nawet na dwóch rolkach po przekątnej. Poszukaj w filmach tego samego autora filmiku z Outkiem. Tylko Outek z S-AWC (z USA) dawał sobie radę bez problemów nawet na trzech rolkach. 3 rolki to trudny test - SX4-ą nie zjechałem, Superb jakimś cudem dał radę - ale nie bez problemów. 2 rolki po przekątnej nie stanowiły żadnego problemu. A6 quattro na którymś z filmików nie dało rady na 3. Najlepiej wypadało Subaru - jakby po asfalcie jechał
https://www.youtube.com/watch?v=Oo-FjnIfZAQ
https://www.youtube.com/watch?v=j33wMZO6zI0
https://www.youtube.com/watch?v=PYgdsLLF60I

Moody napisał/a:
Tyle, że to systemy opracowane bardziej z myślą o minimalizowaniu utraty kontroli na śliskim podłożu a nie terenowej jeździe
W tym kontekście Outek to porażka - w trudnych warunkach tył potrafi załączyć się z opóźnieniem i za mocno, a ESP śpi. Superb jest zdecydowanie bardziej poprawny i nie stawia tyłu bokiem zmuszając do kontry. SX4 jest mniej stabilne niż Outek, ale bardziej przewidywalne i łatwiejsze do skontrowania. Pewnie, że lepsze słabe AWD niż żadne, ale jak to było w reklamie "legendarny napęd 4x4" to tylko reklama. Konkurencja poszła znacznie dalej z dopracowaniem sterującej tym elektroniki i dzięki temu wymaga znacznie mniej uwagi.
barzuc - 23-03-2018, 09:03

Co do 4WD, AWD i AWC - to przyznam, że kierowałem się samym oznaczeniem i tym co pod daną nazwą w standardzie się kryje (albo raczej powinno się kryć) - ale faktycznie muszę zgłębić jak działa napęd w OII aby się wypowiadać (a sama realizacja napędu 4WD/AWD/itp nie miała dla mnie kluczowego znaczenia przy wyborze auta). Przepraszam.

@rezon - co do porównania SX4 z OII - to jak dla mnie są porównywalne (tu mogę się wypowiedzieć, bo oba na co dzień użytkuję). Jedno co muszę przyznać - OII (chyba) przez to, że jest cięższy gorzej sobie radzi w "głębszym" błocie / ogólnie miękkim podłożu (głębsze - czyli i tak nie głębsze niż profil opony + troszkę - tak czy inaczej nie więcej niż 1/3 średnicy całego koła). Nie chodzi o samo przekazywanie mocy na poszczególne koła a o to, że bardziej "tonie". Żeby nie było - żadnego z nich nie tacham po terenie (co najwyżej polne drogi) ani też żadnym z nich nie utknąłem (i oby taka statystyka pozostała :) ).
A co do reklam - trafione w punkt ("to tylko reklama") :)

rezon - 23-03-2018, 09:20

jechałem kiedyś SX4 w bardzo trudnych warunkach - mocno sypiący śnieg, ok. 20cm świeżego na drodze. Outek był wyraźnie stabilniejszy. Dopiero w trybie Lock SX4 zachowywało się jak Outek w trybie 4WD Auto. Masa może odgrywać też rolę, w końcu to większe i cięższe autko. SX4 chciało cały czas myszkować po drodze i trzeba było mocno operować kierownicą, aby utrzymać kierunek - albo zwolnić. Wybrałem to pierwsze ;) Outka zawiesiłem po przekątnej na śniegu i musiałem zasuwać na butach po pomoc. Od tej pory uważam że: Im lepszy napęd, tym dalej trzeba iść po traktor ;) Też nie jeżdżę terenów, tylko czasami po słabo odśnieżonych drogach ;) . Superb na takich drogach swoim zachowaniem i możliwościami bije obydwa wymienione na głowę. Tylko prześwit ma mniejszy o 4 cm i trzeba uważać na to uważać. Ale jest bardzo stabilny i przewidywalny. Nigdy nie postawił mi tyłu bokiem, a Outek mnie czasami zaskakiwał mocnym załączeniem tyłu i jego uciekaniem na zewnątrz. Za to Superb w teren to w ogóle się nie nadaje z uwagi na prześwit i oczywiście zwisy. To w końcu limuzyna, a nie SUV jak Outek. Tym jednak można się wybrać na polną drogę i łąkę.
Szadi - 25-03-2018, 22:38

to ja sie pochwale ze moim outlanderem na zwyklych oponach z 4wd lock pojechalem tam gdzie disco i defender oraz z liftowany jimy.. bloto snieg i mega kamienie.. ofiara padla tylko plastikowa oslona ale juz zaminiona na aluminowa wlasnej roboty :mrgreen: :mrgreen:

Widac outlandera w akcij tak od 01;35. 02.10 oraz innych gdzie bylo dojsc blotniscie roztopy.. itp..

ale generalnie chlopaki byli zdziwieni ze moj Outlander jako suv dala rade tam gdzie oni jada.. :badgrin: :shock:

https://www.youtube.com/w..._confirmation=1



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group