To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Auto szarpie i nie ma stałych obrotów

tschopek - 23-03-2018, 23:30
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Auto szarpie i nie ma stałych obrotów
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.8 GDI 1998
Niestety gdy dzisiaj rano chciałem pojechać w trase auto zaczeło strasznie szarpać i gasnąć, nie można było przejechać nawet 3 metrów. Nie trzyma na obrotach, same skaczą od 0.5-2. Więc zabrałem się za rozwiązanie problemu. Niestety wymiana przepływki i wymiana pompki paliwa na nic się nie zdała. Postanowiłem sprawdzić świece, okazało się że mają iskrę ale są strasznie okopcone czarną sadzą. Świece wymieniłem na nowe niestety nic to nie dało po 20 minutach jeszcze raz wyciągnełem Nowe świece i okazuje się że też są strasznie okopcone. Generalnie Auto się dławi jak by nie dostawało wystarczająco paliwa lub dostawało jego nadmiar lub nadmiar powietrza. Co jeszcze może być przyczyną i z kąd te okopcone świece. Dodam jeszcze że autko mam dopiero od 2 dni, a dzień przed tym jak zaczeło szarpać naprawiałem pływak w filtrze paliwa ale nie wydaje mi się żebym coś źle podłączył bo przecież są tam tylko 3 przewody a tak jak pisałem auto sprawdzałem na 2 pompkach i nie ma żadnej różnicy w tym jak chodzi. Jakieś pomysły co to może być? Z góry dzięki za pomoc

Bizi78 - 24-03-2018, 00:12

Może warto zacząć od wymrugania błędów :wink: .
douen - 25-03-2018, 18:54

Warto też ściągnąć serwisówkę.
Masz tam wylistowane wszystkie parametry najważniejszych podzespołów.
Do sprawdzania parametrów kabelek. Do kontroli parametrów przydaje się też miernik.

Co do problemu.

Ja stawiam na któryś filtr w układzie paliwowym (tanie rzeczy), na pewno trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa (jakie ciśnienie, gdzie sprawdzić, znajdziesz w serwisówce). Obowiązkowo czyszczenie przepustnicy (tanio, bo samemu można to zrobić). ew. skończyła się któraś fajkocewka (oryginały drogie :/ )
Świece są okopcone, bo komputer nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego składu mieszanki.

Polecam zrobić parę rzeczy na raz tj. czyszczenie kolektora dolotowego, a przy okazji regulatora ciśnienia, wtrysków, przepustnicy, egr itd. Chodzi o to, żeby zrobić to kompleksowo, za jednym zamachem. Tak by później drugi raz nie zrzucać kolektora.

Moim skromnym zdaniem nie warto wywalać kasy na jakiekolwiek części bez znajomości błędów, informacji co te błędy oznaczają oraz sprawdzenia parametrów za pomocą komputera.

Robi się ciepło, będzie można siedzieć przy aucie :)
Życzę szybkiego ogarnięcia fury. Sprawne GDI to złoto 8)

PS. w pierwszej kolejności przepustnica do kontroli.

ross - 25-03-2018, 19:37

Zrób reset klemą i naucz komputer wolnych obrotów następnie daj po wyższych obrotach tak aby poszła czarna chmura z wydechu.
tschopek - 06-08-2018, 15:41

Witam. Auto było już u 2 mechaników i 1 elektromechanika. Sprawdzali już chyba wszystko, wymieniony czujnik Map, przeplywka i pompa paliwa i dalej nic. Coś pomodzili i auto ładnie chodzi dopóki nie nagrzeje się do 90 stopni. Powyżej 90 stopni strasznie szarpie i nie da się przejechać 15m. Żaden komputer nie może się z nim połączyć. Próbowali pod 3 swoje kompy i jeden serwisowy i żaden nie widzi mojego auta. Jakieś porady bo nie wiem czy jest sens wymieniać sterowniki. Niestety na mechanice się nie znam wiem tyle ile mi mówią


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group