To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] LIFT P4

Grzegorz_A - 29-03-2018, 01:41
Temat postu: [3.2 DID] LIFT P4
Cześć

Mam P4 DI-D 2010 L. Planuję lift zawieszenia o ok. 2".
Czasem wypuszczę się na weekendową wyprawę ze znajomymi. Raczej turystycznie. Mam AT-ki, ma osłony i nie raz brakuje prześwitu.

Mam konkretne pytanie.
Czy ktoś z braci, którzy podnieśli P4 może podzielić się opiniami o zastosowanym zestawie i może coś konkretnego polecić. Plusy/minusy.

magicos - 31-03-2018, 11:15

Witam, z chęcią podłączam się pod pytanie, rozważam również taką kwestię.
ruks - 31-03-2018, 20:23

W dziale Pajero III jest wątek o lifcie więc może coś tam się dowiesz
igor - 05-04-2018, 07:34

Cześć Grzegorz.
Moje przeboje już znasz. Może jeszcze się ktoś wypowie.
Mimo wszystko ja tam polecam, bo mi sie dużo bardziej podoba podnieisony.

Pozdrawiam Igor

Grzegorz_A - 18-10-2018, 13:02
Temat postu: LIFT P4
Hej,

Nie otrzymałem żadnego postu w temacie, więc chciałbym podzielić się swoimi poczynaniami z liftu P4.

Mogłem po prostu kupić set nowego zawieszenia i wywalić w pełni sprawne zawieszenie fabryczne (dobrane zresztą przez mądre głowy w Mitsubishi).
Dokonałem operacji o wiele tańszej, przy zachowaniu charakterystyki fabrycznego zawieszenia.
Nadmienię, że nie zamierzam obciążać auta dodatkowym szpejem, a na pewno Ameryki nie odkryłem (choć nie znalazłem na forum informacji, że ktoś przeprowadził podobny zabieg).
Zrobiłem tak:
Oś przednia: dołożone dedykowane dystanse aluminiowe nad kolumnę McPherson. Tym samym zestaw zawieszenia pracuje w tym samym zakresie, bez zmiany jej charakterystyki. Operacja przyniosła lift 65 mm.
Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 mm.
Przy tej operacji konieczna była wymiana śrub, nakrętek, podkładek i tulei do regulacji geometrii (były zapieczone).

Na fabryczne alu 18" założyłem opony AT 265/65 R18 co też przyniosło liftu 12 mm.

Na podwoziu założone są osłony alu pod silnik, skrzynię biegów i reduktor.

Końcowy efekt to prześwit z przodu 265 mm, w tyłu 320 mm. Samochód stoi równo, bez wizualnego efektu "nurkowania". Były już jazdy i wszystko jest miłe i przyjemne.

Jeśli ktoś potrzebuje bardziej szczegółowych info, chętnie ich udzielę.

Pozdrawiam

igor - 20-10-2018, 10:27

Dawaj foty, bom ciekawy.
klapek - 24-10-2018, 08:47

Zdjęcia dystansów i całokształtu - NOW! ;)
Grzegorz_A - 24-10-2018, 09:41
Temat postu: Re: LIFT P4
Przede wszystkim to Cześć!

Podpowiedz kolego, jak dopiąć foto.

klapek - 25-10-2018, 13:08

Możesz skorzystać np z www.zapodaj.net
Grzegorz_A - 25-10-2018, 23:36
Temat postu: Re: LIFT P4
Cześć

Dystanse kupisz w Olkuszu, zajrzyj na:
https://poliuretany.olkusz.pl/

Są dwa rodzaje aluminiowych, ja zastosowałem te 35 mm. Liftują o 65 mm.
Alternatywą zaś do rozciągania tylnych sprężyn są polibusze pod sprężyny. Zadzwoń tam to pomogą Tobie w doborze.

Proszę foto
https://zapodaj.net/779fc33971bdb.jpg.html

[ Dodano: 13-12-2018, 20:15 ]
Hej.
Czy kolega coś zrobił w temacie liftu?

Ijon.Foden - 15-09-2020, 00:38

Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?

[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a:


Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .



Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?

Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy :)

Benzo - 24-06-2021, 11:16

Ijon.Foden napisał/a:
Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?

[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a:


Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .



Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?

Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy :)


Podbijam pytanie

adam_85 - 24-06-2021, 12:03

Benzo napisał/a:
Ijon.Foden napisał/a:
Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?

[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a:


Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .



Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?

Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy :)


Podbijam pytanie


Podkładka skróci skok sprężyny. Czyli zakres pracy zawieszenia będzie ograniczony o tą podkładkę. Efekt wizualny będzie, ale w kwestii lepszych właściwości terenowych już niekoniecznie.

Miły - 25-11-2021, 15:12

Jaki koszt takiej zabawy?
Grzegorz_A - 23-04-2022, 09:28

Hej

Zawias w opisanej technice mam już 4 lata. Bez uwag.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group