[3.2 DID] LIFT P4 |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz_A
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-03-2018, 01:41 [3.2 DID] LIFT P4
|
|
|
Cześć
Mam P4 DI-D 2010 L. Planuję lift zawieszenia o ok. 2".
Czasem wypuszczę się na weekendową wyprawę ze znajomymi. Raczej turystycznie. Mam AT-ki, ma osłony i nie raz brakuje prześwitu.
Mam konkretne pytanie.
Czy ktoś z braci, którzy podnieśli P4 może podzielić się opiniami o zastosowanym zestawie i może coś konkretnego polecić. Plusy/minusy. |
|
|
|
 |
magicos
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV DID 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: Pab
|
Wysłany: 31-03-2018, 11:15
|
|
|
Witam, z chęcią podłączam się pod pytanie, rozważam również taką kwestię. |
_________________ Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2009 r. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-03-2018, 20:23
|
|
|
W dziale Pajero III jest wątek o lifcie więc może coś tam się dowiesz |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
igor
Mitsumaniak Rzeźbiarz okrętowy

Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 90 Skąd: Dobra, dobra...
|
Wysłany: 05-04-2018, 07:34
|
|
|
Cześć Grzegorz.
Moje przeboje już znasz. Może jeszcze się ktoś wypowie.
Mimo wszystko ja tam polecam, bo mi sie dużo bardziej podoba podnieisony.
Pozdrawiam Igor |
_________________ Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania |
|
|
|
 |
Grzegorz_A
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-10-2018, 13:02 LIFT P4
|
|
|
Hej,
Nie otrzymałem żadnego postu w temacie, więc chciałbym podzielić się swoimi poczynaniami z liftu P4.
Mogłem po prostu kupić set nowego zawieszenia i wywalić w pełni sprawne zawieszenie fabryczne (dobrane zresztą przez mądre głowy w Mitsubishi).
Dokonałem operacji o wiele tańszej, przy zachowaniu charakterystyki fabrycznego zawieszenia.
Nadmienię, że nie zamierzam obciążać auta dodatkowym szpejem, a na pewno Ameryki nie odkryłem (choć nie znalazłem na forum informacji, że ktoś przeprowadził podobny zabieg).
Zrobiłem tak:
Oś przednia: dołożone dedykowane dystanse aluminiowe nad kolumnę McPherson. Tym samym zestaw zawieszenia pracuje w tym samym zakresie, bez zmiany jej charakterystyki. Operacja przyniosła lift 65 mm.
Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 mm.
Przy tej operacji konieczna była wymiana śrub, nakrętek, podkładek i tulei do regulacji geometrii (były zapieczone).
Na fabryczne alu 18" założyłem opony AT 265/65 R18 co też przyniosło liftu 12 mm.
Na podwoziu założone są osłony alu pod silnik, skrzynię biegów i reduktor.
Końcowy efekt to prześwit z przodu 265 mm, w tyłu 320 mm. Samochód stoi równo, bez wizualnego efektu "nurkowania". Były już jazdy i wszystko jest miłe i przyjemne.
Jeśli ktoś potrzebuje bardziej szczegółowych info, chętnie ich udzielę.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long - tak, ...to już trzeci |
Ostatnio zmieniony przez Grzegorz_A 28-10-2018, 18:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
igor
Mitsumaniak Rzeźbiarz okrętowy

Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 90 Skąd: Dobra, dobra...
|
Wysłany: 20-10-2018, 10:27
|
|
|
Dawaj foty, bom ciekawy. |
_________________ Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 24-10-2018, 08:47
|
|
|
Zdjęcia dystansów i całokształtu - NOW! |
|
|
|
 |
Grzegorz_A
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-10-2018, 09:41 Re: LIFT P4
|
|
|
Przede wszystkim to Cześć!
Podpowiedz kolego, jak dopiąć foto. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long - tak, ...to już trzeci |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
|
|
|
 |
Grzegorz_A
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-10-2018, 23:36 Re: LIFT P4
|
|
|
Cześć
Dystanse kupisz w Olkuszu, zajrzyj na:
https://poliuretany.olkusz.pl/
Są dwa rodzaje aluminiowych, ja zastosowałem te 35 mm. Liftują o 65 mm.
Alternatywą zaś do rozciągania tylnych sprężyn są polibusze pod sprężyny. Zadzwoń tam to pomogą Tobie w doborze.
Proszę foto
https://zapodaj.net/779fc33971bdb.jpg.html
[ Dodano: 13-12-2018, 20:15 ]
Hej.
Czy kolega coś zrobił w temacie liftu? |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long - tak, ...to już trzeci |
|
|
|
 |
Ijon.Foden
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2020, 00:38
|
|
|
Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?
[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a: |
Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .
|
Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?
Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy |
|
|
|
 |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 24-06-2021, 11:16
|
|
|
Ijon.Foden napisał/a: | Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?
[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a: |
Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .
|
Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?
Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy |
Podbijam pytanie |
|
|
|
 |
adam_85
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021 Posty: 10 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-06-2021, 12:03
|
|
|
Benzo napisał/a: | Ijon.Foden napisał/a: | Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?
[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a: |
Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .
|
Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?
Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy |
Podbijam pytanie |
Podkładka skróci skok sprężyny. Czyli zakres pracy zawieszenia będzie ograniczony o tą podkładkę. Efekt wizualny będzie, ale w kwestii lepszych właściwości terenowych już niekoniecznie. |
|
|
|
 |
Miły
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 2009 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2019 Posty: 12 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-11-2021, 15:12
|
|
|
Jaki koszt takiej zabawy? |
|
|
|
 |
Grzegorz_A
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-04-2022, 09:28
|
|
|
Hej
Zawias w opisanej technice mam już 4 lata. Bez uwag. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long - tak, ...to już trzeci |
|
|
|
 |
|