Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] LIFT P4
Autor Wiadomość
Grzegorz_A 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 29-03-2018, 01:41   [3.2 DID] LIFT P4

Cześć

Mam P4 DI-D 2010 L. Planuję lift zawieszenia o ok. 2".
Czasem wypuszczę się na weekendową wyprawę ze znajomymi. Raczej turystycznie. Mam AT-ki, ma osłony i nie raz brakuje prześwitu.

Mam konkretne pytanie.
Czy ktoś z braci, którzy podnieśli P4 może podzielić się opiniami o zastosowanym zestawie i może coś konkretnego polecić. Plusy/minusy.
 
 
magicos 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV DID 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Pab
Wysłany: 31-03-2018, 11:15   

Witam, z chęcią podłączam się pod pytanie, rozważam również taką kwestię.
_________________
Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2009 r.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-03-2018, 20:23   

W dziale Pajero III jest wątek o lifcie więc może coś tam się dowiesz
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
igor 
Mitsumaniak
Rzeźbiarz okrętowy


Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 90
Skąd: Dobra, dobra...
Wysłany: 05-04-2018, 07:34   

Cześć Grzegorz.
Moje przeboje już znasz. Może jeszcze się ktoś wypowie.
Mimo wszystko ja tam polecam, bo mi sie dużo bardziej podoba podnieisony.

Pozdrawiam Igor
_________________
Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania ;)
 
 
Grzegorz_A 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-10-2018, 13:02   LIFT P4

Hej,

Nie otrzymałem żadnego postu w temacie, więc chciałbym podzielić się swoimi poczynaniami z liftu P4.

Mogłem po prostu kupić set nowego zawieszenia i wywalić w pełni sprawne zawieszenie fabryczne (dobrane zresztą przez mądre głowy w Mitsubishi).
Dokonałem operacji o wiele tańszej, przy zachowaniu charakterystyki fabrycznego zawieszenia.
Nadmienię, że nie zamierzam obciążać auta dodatkowym szpejem, a na pewno Ameryki nie odkryłem (choć nie znalazłem na forum informacji, że ktoś przeprowadził podobny zabieg).
Zrobiłem tak:
Oś przednia: dołożone dedykowane dystanse aluminiowe nad kolumnę McPherson. Tym samym zestaw zawieszenia pracuje w tym samym zakresie, bez zmiany jej charakterystyki. Operacja przyniosła lift 65 mm.
Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 mm.
Przy tej operacji konieczna była wymiana śrub, nakrętek, podkładek i tulei do regulacji geometrii (były zapieczone).

Na fabryczne alu 18" założyłem opony AT 265/65 R18 co też przyniosło liftu 12 mm.

Na podwoziu założone są osłony alu pod silnik, skrzynię biegów i reduktor.

Końcowy efekt to prześwit z przodu 265 mm, w tyłu 320 mm. Samochód stoi równo, bez wizualnego efektu "nurkowania". Były już jazdy i wszystko jest miłe i przyjemne.

Jeśli ktoś potrzebuje bardziej szczegółowych info, chętnie ich udzielę.

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long - tak, ...to już trzeci
Ostatnio zmieniony przez Grzegorz_A 28-10-2018, 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
igor 
Mitsumaniak
Rzeźbiarz okrętowy


Auto: Pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 90
Skąd: Dobra, dobra...
Wysłany: 20-10-2018, 10:27   

Dawaj foty, bom ciekawy.
_________________
Pajero I 3.0 V6 - sprzedany, gryzie błoto ze złodziejami na pokładzie
Pajero III 3.2 DiD "Srebrzanka Plamista" - sprzedany
Pajero IV 3.2 DiD 2007
Pajero Iv 3.2 DiD 2011
...to już jakaś mania ;)
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 24-10-2018, 08:47   

Zdjęcia dystansów i całokształtu - NOW! ;)
 
 
Grzegorz_A 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-10-2018, 09:41   Re: LIFT P4

Przede wszystkim to Cześć!

Podpowiedz kolego, jak dopiąć foto.
_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long - tak, ...to już trzeci
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 25-10-2018, 13:08   

Możesz skorzystać np z www.zapodaj.net
 
 
Grzegorz_A 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 25-10-2018, 23:36   Re: LIFT P4

Cześć

Dystanse kupisz w Olkuszu, zajrzyj na:
https://poliuretany.olkusz.pl/

Są dwa rodzaje aluminiowych, ja zastosowałem te 35 mm. Liftują o 65 mm.
Alternatywą zaś do rozciągania tylnych sprężyn są polibusze pod sprężyny. Zadzwoń tam to pomogą Tobie w doborze.

Proszę foto
https://zapodaj.net/779fc33971bdb.jpg.html

[ Dodano: 13-12-2018, 20:15 ]
Hej.
Czy kolega coś zrobił w temacie liftu?
_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long - tak, ...to już trzeci
 
 
Ijon.Foden 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2020, 00:38   

Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?

[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a:


Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .



Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?

Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy :)
 
 
Benzo 
Nowy Forumowicz

Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 29
Skąd: FG
Wysłany: 24-06-2021, 11:16   

Ijon.Foden napisał/a:
Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?

[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a:


Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .



Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?

Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy :)


Podbijam pytanie
 
 
adam_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-06-2021, 12:03   

Benzo napisał/a:
Ijon.Foden napisał/a:
Hej. Fotki wyparowały 😮 porzucisz na priv?

[ Dodano: 08-10-2020, 07:44 ]
Grzegorz_A napisał/a:


Oś tylna: Minimalne rozciągnięcie tylnych fabrycznych sprężyn w fachowym zakładzie (wg. pełnej sztuki w tej dziedzinie z hartowaniem) . To przyniosło lift 50 .



Hej. Planuje podobna operacje 🙂 napisz dlaczego zdecydowałeś sie na rozciągnie sprężyn, zamiast zastosowania podkładek dystansujących?

Napisz tez jak sie sprawuje zawieszeni po 2 latach jazdy :)


Podbijam pytanie


Podkładka skróci skok sprężyny. Czyli zakres pracy zawieszenia będzie ograniczony o tą podkładkę. Efekt wizualny będzie, ale w kwestii lepszych właściwości terenowych już niekoniecznie.
 
 
Miły 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 2009 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-11-2021, 15:12   

Jaki koszt takiej zabawy?
 
 
Grzegorz_A 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2 DID 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-04-2022, 09:28   

Hej

Zawias w opisanej technice mam już 4 lata. Bez uwag.
_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long
Pajero IV 3.2 DID Long - tak, ...to już trzeci
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.