To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - Pajero I 3.0 v6 1991 - Brak Iskry - problem rozwiązany

Blowman - 09-04-2018, 14:34
Temat postu: Pajero I 3.0 v6 1991 - Brak Iskry - problem rozwiązany
Witam,
Utkwiłem w martwym punkcie i nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić.
Ogólnie nie ma iskry.

Kable 100% dobre, prąd nie wychodzi już cewki.
Na wejściu do cewki są dwa kable we wtyczce na jednym jest prąd cały czas a na drugim po przekręceniu zapłonu ( czy tak ma być? ).

Cewka podmieniona z innego sprawnego pajero z tym silnikiem, tak samo komp.
Paliwo podaje przy przekręceniu zapłonu.

Macie może jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić?

Pozdrawiam
Marcin

Georg - 09-04-2018, 15:53

Sprawdź, czy przy kręceniu rozrusznikiem pojawiają się napięcia otwarcia wtryskiwacza (dowolnego):
- jeśli tak, to prawdopodobnie uszkodzony jest wzmacniacz/moduł zapłonu
- jeśli nie, to uszkodzenia szukaj w nadajniku/czujniku impulsów (w tym aucie chyba w aparacie zapłonowym)
Jako kontrolki użyj żarówki o niskiej mocy (ok.5 Watt) włączonej w miejsce wtryskiwacza.

Blowman - 09-04-2018, 18:44

Czy Czujnik impulsów to to samo co czujnik Halla? Czyli to w co podłączone jest wtyczka pod kopułką?
Wzmacniacz chyba też podmienialem z tego drugiego pajero. W sumie trzy rzeczy w okolicach cewki podmieniałem (Nie znam się aż tak i heheheh nie wiem jak te części się nazywaly i dokladnie do czego byly). Czujnik Halla jest akurat inny u mnie i tego nie sprawdzałem.
Dzięki za podpowiedź. Postaram się to ogarnąć i sie zobaczy. Dam info co i jak.



Powyżej te 3 części które podmieniałem :) tzn miejsce w którym były ;)

Georg - 09-04-2018, 19:11

Blowman napisał/a:
Czy Czujnik impulsów to to samo co czujnik Halla? Czyli to w co podłączone jest wtyczka pod kopułką?

Tak. Czujnik impulsów może być hallotronowy lub magneto-indukcyjny.

Blowman - 14-04-2018, 18:42

Czujnik zmieniony a iskry brak ... helllppppp.. wszystkie części dziś zamontowane do innego pajero i tam śmiga . Co jeszcze "może zatrzymać iskrę z cewki do kopułki" ???
Pajero I chyba nie ma immo?!

[ Dodano: 15-04-2018, 19:50 ]
DZIAŁAAAA... Przyczyną oczywiscie jak to Często bywa błachostka oczywiscie istotna.. mianowicie mam mała dziurę w podłodze pod prawa noga pasażera i tam czasem woda i błotko podchlapuje . Za plastikiem po prawej stronie pod kompem jest jakiś przekaźnik e8t06571 i (na zdjeciu) i w kostce "zgnił" jeden z kilku kabelkow i praktycznie wisiał na przysłowiowym włosku a dokladnie w sumie się urwał i ten jeden zielony kabelek powodował brak iskry z cewki .. ponad 2 tygodnie szukania .. Nowy/używany aparat zapłonowy itp. No ale dziś była juz jazda i uśmiech wrócił..


Dziękuję za podpowiedzi...

Krzyzak - 15-04-2018, 20:04

To przekaźnik główny... Rozłącza wszystko z pompą paliwa włącznie.
Blowman - 15-04-2018, 23:01

Pewnie tak ale pompa mi działała więc pewnie ten kabelek co był urwany był od "iskry"
Asobiepodlubie - 06-02-2021, 13:37

Witam wszystkich mam problem z pajero 2 3.0v6 1992 mianowicie brak iskry macie jakieś pomysły gdzie szukac przyczyny.cewka aparat zaplonowy wymieniony komputer sprawdzony iskry nadal brak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group