[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Pomoc dla nowego. Wydech i inne drobiazgi
Virus - 27-04-2018, 09:29 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Pomoc dla nowego. Wydech i inne drobiazgi GALANT 2500 V6 1998r 163KM sedan w automacie 188tys oryg przebieg.
Witam. Jestem nowy. Znużony inwestowaniem w nowe auta postanowiłem sprzedac z katastrofalna strata finansowa i kupić coś starego. W którym nie będą się psuć wszystkie ekologiczne dodatki. No i zrezygnować z disla na rzecz Benz. Mieszkam w Niemczech i powoli kaplikuja się tu sprawy diesli. Lada dzień przyjdzie mój galant z warsztatu gdzie jest przygotowany do przeglądu.
Czy waszym zdaniem te auto zyska kiedyś na wartości? Warto inwestować ?
Sprawa główna. Jaki jest rozmiar rury wydechowej. A dokładniej ... Chcem założyć inny tłumik ale nie wiem ile mm powinien mieć
Na wejściu do tłumika.
larelijux - 27-04-2018, 13:29
Według mnie nie będzie drożeć. Raczej więcej pieniędzy straci się na utrzymaniu niż kiedykolwiek zyska. Jedyna wersja która już podrożała to VR-4 i ona faktycznie może mieć szansę na miano youngtimera, zwykłe 2.5 - nie.
Marcino - 27-04-2018, 15:28
Rura chyba jest 60mm.
Nie zyskasz nic na wartości raczej tak jak wyżej napisane.
Virus - 27-04-2018, 15:41
No to pocieszne. Myślałem że to na wyginięciu pomalu. Zakonserwowalem calego. Teraz robi się rozrząd olej i zawieszenie. No nic. Nie inwestuje wiec dalej. Zmienię więc tylko wydech.
Jak by ktos przerabiał ten temat i wiedział dokładnie jaka raura to dzięki za informacje .
Podnosił ktoś moc w 2.5? Jest jakaś opcja po za dolotem i wylotem. Co naturalnie nie będzie mega drogie?
Hugo - 27-04-2018, 20:34
Marcino napisał/a: | Rura chyba jest 60mm | Dokładnie tak.
Virus - 02-05-2018, 10:11
Mam tłumik 58mm mogę zamontować bez obaw? WM sport 58mm wyjście owal
Tłumik tzw sportowy więc w sumie przelotowy więc pół konia więcej i tak powinno być prawda? Czy średnica rury powinna być większa lub taka sama.
Do tego filtr K&N -wkladka sport
jacek11 - 02-05-2018, 21:28
Virus napisał/a: | Tłumik tzw sportowy więc w sumie przelotowy więc pół konia więcej i tak powinno być prawda? |
Oby nie było o kilka rumaków mniej
Virus - 03-05-2018, 06:40
Dlaczego? Jest taka opcja? Czy cisniecie ze mnie
jacek11 - 03-05-2018, 07:10
Każda modyfikacja wydechu powinna być połączona z modyfikacją dolotu. Robienie tego bez obliczeń raczej nie przyniesie pożądanych efektów.
muka997 - 03-05-2018, 15:42
no i dod wypadałoby "mapować" silnik też
Marcino - 07-05-2018, 09:36
Bez jacek11 napisał/a: | Każda modyfikacja wydechu powinna być połączona z modyfikacją dolotu |
Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej....
jacek11 - 07-05-2018, 17:11
Marcino napisał/a: | Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej.... |
Dospawałeś jakiś przypadkowy ? czy kupiłeś do modelu auta ?
Marcino - 09-05-2018, 10:39
jacek11 napisał/a: | Marcino napisał/a: | Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej.... |
Dospawałeś jakiś przypadkowy ? czy kupiłeś do modelu auta ? |
Kupiłem do modelu do galanta.... za 100 pare złotych na allego. Niestety delikatnie buczy przy wcisnieciu pedału gazu...
jacek11 - 09-05-2018, 23:02
Czyli pojemność tłumików jest właściwa. Dlatego nie ma strat mocy.
To że jest głośniejszy,to nic dziwnego. Kupiłem kiedyś Asmeta za 230 zł. i po kilku dniach zmieniłem na stary. Za głośno. Asmet do tej pory leży,i się kurzy. Chyba wytnę z niego flanszę bo w oryginalnym mi skorodowała
Marcino - 11-05-2018, 11:37
jacek11 napisał/a: | Chyba wytnę z niego flanszę bo w oryginalnym mi skorodowała |
Mam flansze.... i też chciałem druga a w sumie to uzyłem łącznika...
|
|
|