Pajero IV - [3.2 DID] zakup P IV
ponczu - 02-06-2018, 15:27 Temat postu: [3.2 DID] zakup P IV Witam,zamierzam zakupic PIV do 40000 tys,na co zwrócic uwage przy ogladaniu auta
z gory dzieki za wszystkie odp.
expedit54 - 03-06-2018, 16:31
Cześć. Dołączę do twojego pytania żeby nie mnożyć wątków. Od razu chcę się upewnić, czy w PIV jest nadal problem ze zbiornikiem?
Dzięki
klapek - 04-06-2018, 14:10
Za dużo się nie dowiecie... Tutaj raczej nie ma mechaników, są użytkownicy.
Swoje PIV (2007r.) kupiłem za 43tyś w listopadzie od pierwszego właściciela z przebiegiem 330tyś km. Od zakupu zrobiłem ~10tyś km i awarii żadnej nie miałem. Poza drobnym wyciekiem oleju z kolumny kierowniczej.
Na pewno musicie zwrócić uwagę na rozrząd (czy nie głośny), na dym przy mocniejszej "przegazówce" (wtryski). Czy napędy w każdej pozycji się załączają i wyłączają. Czy są akumulatory o tych samych parametrach. Czy nie "wali" olejem po odkręceniu korka wlewu na włączonym silniku.
Komuś podobno coś tam gnije, ale ja u siebie tego nie zaobserwowałem...
Najważniejsze to rozsądek i nie napalanie się
expedit54 - 04-06-2018, 15:14
Dzięki @klapek,
rzeczywiście to forum wygląda trochę na wymarłe. Trudno uzyskać tu poradę. Znasz inne bardziej "ożywione" miejsca? Z 8 lat temu miałem Jeepa Grand Cherokee i tam społeczność była bardzo aktywna, dużo userów i dużo mechaników. Proste porady można było zyskać w ciągu kilku godzin.
Rozsądek i nienapalanie są istotne przy każdym zakupie samochodu używanego
zbyszekm2 - 05-06-2018, 09:38
expedit54 napisał/a: | Cześć. Dołączę do twojego pytania żeby nie mnożyć wątków. Od razu chcę się upewnić, czy w PIV jest nadal problem ze zbiornikiem?
Dzięki |
Tak naprawde to nie problem ze zbiornikiem tylko z paliwem na terenie UE.
Ale wiem o co si chodzi.
W tej chwili na pewno ze starości sa już do wymiany od 2006 do 2010 rok.
A wymienia się też nawet w świeżych na bezpieczne bez względu czy już przerdzewiały czy nie.
expedit54 - 06-06-2018, 07:29
Swoją drogą dziwne że nie wyciągnęli wniosków po PIII, skoro tamte zbiorniki zabijały pompy i userzy sami wymieniali je na kompozytowe to producent powinien iść tą drogą.
gshesiu - 06-06-2018, 08:04
expedit54 napisał/a: | Swoją drogą dziwne że nie wyciągnęli wniosków po PIII, skoro tamte zbiorniki zabijały pompy i userzy sami wymieniali je na kompozytowe to producent powinien iść tą drogą. | w pewnym sensie "wyciągnęli wnioski", już pod koniec 2016 krążyły plotki o wycofaniu PajeroIV z EU no i w tym roku to potwierdzili.
Znam przypadek, że stary user tegoż auta kupił zimą 2016/2017 nowe LC150 (choć lubił PIV i zbierał oferty za zakup nówki) głównie z powodu pogłosek o wycofaniu PajeroIV z rynku europejskiego.
zbyszekm2 - 06-06-2018, 10:07
expedit54 napisał/a: | Swoją drogą dziwne że nie wyciągnęli wniosków po PIII, skoro tamte zbiorniki zabijały pompy i userzy sami wymieniali je na kompozytowe to producent powinien iść tą drogą. |
To się dzieje tylko w Europie, A minister transportu wydał homologacje na taką specyfikacje, wiec wina lezy po stronie, nie Mitsubishi.
Georg - 06-06-2018, 11:32
gshesiu napisał/a: | (...) już pod koniec 2016 krążyły plotki o wycofaniu PajeroIV z EU no i w tym roku to potwierdzili. |
Wygląda na to, że Mitsubishi nie chce się użerać z normą EURO 6 i układami selektywnej redukcji spalin SCR - wymuszonym tryumfem techniki nad zdrowym rozsądkiem, utrapieniem producentów i kierowców.
gshesiu - 06-06-2018, 11:52
Georg napisał/a: | gshesiu napisał/a: | (...) już pod koniec 2016 krążyły plotki o wycofaniu PajeroIV z EU no i w tym roku to potwierdzili. |
Wygląda na to, że Mitsubishi nie chce się użerać z normą EURO 6 i układami selektywnej redukcji spalin SCR - wymuszonym tryumfem techniki nad zdrowym rozsądkiem, utrapieniem producentów i kierowców. | nie wiem czy nie zastąpi go Pajero Sport (wprowadzili w tym roku do sprzedaży w UK) , jest w nich chyba mniejszy diesel mivec, wiec z normami jest chyba lepiej niż w 3,2did. Zresztą Pajero Sport całkiem mi się podoba.
ja osobiście z uwagi na częste uzywanie w mieście nie kupiłbym PIV z dpf (mam teraz z dpf typu otwartego) ale chętnie bym kupił za kilka lat benzynę, której na naszym rynku jak na leki.
Szkoda że nie przerobili PIV z 3,8mivec na hybrid, by było modnie i byłby hit sprzedaży.
LC150 jednak zdecydowała się na spełnienie norm, wiec pewnie jej się opłaca, ale też oglądałem nową LC150 i przyznam że jest nowocześniejsza niż PIV, "kokpitowo" bardziej współczesna.
|
|
|