To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Usterka silnika.

Akuma supido - 04-06-2018, 15:41
Temat postu: Usterka silnika.
Witajcie.
Otóż taka sytuacja wystąpiła . Wracałem wieczorem do domu i w pewnym momencie zobaczyłem sporo dymu za galantem , zjechałem szybko na pobocze silnik zgasł.
Dzisiaj na spokojnie oblukałem autko oto kilka szczegółów .
-Mało wody w chłodnicy , dolałem 2 litry i zauważyłem ze w połowie wysokości woda cieńkim siurkiekm wylatuje z chłodnicy . Być może doszło do przegrzania silnika z powodu małej ilości wody chociaż sądzę że wcześniej powinna się zagotować. Wczoraj po dźwignięciu maski z chłodnicy para się nie wydobywała.
- Silnik nie odpala .
- Pasek rozrządu jest cały, odkręciłem obudowy celem sprawdzenia.
-Wczoraj samochód stracił sporo oleju , zostawiłem pasek za sobą którędy olej wyciekł nie mam pojęcia.Cały spód silnika w oleju nawet z wahaczy do dziś kapie, więcej oleju jest po stronie lewej tam gdzie paski .
-Filtr oleju na miejscu.
- Obok korka wlewu oleju po lewej stronie pod plastikową pokrywą jest jakiś czujnik , nie był wciśnięty do swego gniazda.
-Miska olejowa nie uszkodzona.
- Rano jak odpalałem samochód piszczały paski przez parę sekund po wymianie pasków to samo. Podczas gdy kierownicą dobiję do końca paski też piszczą.
Aktualnie auto na lewarku więc mogę podejrzeć jeszcze co i jak.
Co o tym myślicie przyjaciele ?
Pozdrówka

[ Dodano: 04-06-2018, 16:40 ]
Przy okazji zapytam silnik 6A13 jest kolizyjny?

Hugo - 04-06-2018, 18:41

Jest kolizyjny. Wygląda na to, że przegrzałeś silnik.
Akuma supido - 04-06-2018, 20:10

Dzięki za odpowiedź .
Czyli mogło dojść do pęknięcia bloku bądź głowicy ? uszczelki pod głowicą? którędyś olej się wydostał. Jak to zdiagnozować ? ech rozwalony jestem na łopatki.
Dziwne że odpalić nie chce czyżby utrata kompresji była tak duża? hmm. nawet troszkę zagadać nie chce.

plecho1 - 04-06-2018, 22:04

Wycieki mogą być przez uszczelki np. miski lub pokrywy zaworów lub przez jakiś symeryng wału lub wałka rozrządu. Utrata kompresji może być przyczyną nieodpalania. Jak silnik zgasł podczas jazdy to nieźle musiał się zagrzać, raczej czeka Cię wymiana silnika bo naprawa pewnie będzie sporo droższa.
-Fenek- - 04-06-2018, 22:45

Albo rozbierasz silnik, albo wycierasz szmatką i szukasz ewentualnego pęknięcia/wycieku, chociaż bez przepływu oleju może się nic nie pokazać.
Czy z silnika wyleciał cały olej i chodził "na sucho", czy zostało coś na bagnecie?

jacek11 - 05-06-2018, 16:13

Zapewne pękł uszczelniacz wału.
Akuma supido - 05-06-2018, 16:44

-Fenek- napisał/a:

Czy z silnika wyleciał cały olej i chodził "na sucho", czy zostało coś na bagnecie?


Na bagnecie 3 -4 mm powyżej dolnego znacznika czyli za dużo nie ubyło, przed chwilą sprawdzałem.

[ Dodano: 25-06-2018, 14:31 ]
Koledzy nowe fakty.
Po dwóch tygodniach postoju sprawdziłem ponownie stan oleju, zdecydowanie przybyło.
Jestem w trakcie sprawdzania położenia paska rozrządu, na kołach górnych jest ok. cechy mają identyczne położenie. Mam problem z zajrzeniem pod koło pasowe na wale , odkręcę koło i spróbuję zrobić fotkę telefonem.

[ Dodano: 25-06-2018, 15:41 ]
Odłączyłem na 10 min aku, za radą elektryka niestety nie pomogło silnik nawet nie pierdnie.

-Fenek- - 25-06-2018, 16:54

Jak bardzo dużo oleju przybyło? Oleju nie przybywa ot tak. Co najwyżej zostaje gdzieś na górze silnika i jeśli sprawdzasz zaraz po wyłączeniu silnika, to nie zdąży spłynąć na dół.
Jeśli jednak sprawdzałeś na zimnym silniku lub dawno nieodpalanym i pomimo tego przybyło, to zacząłbym się zastanawiać, czy tam nie dostał się płyn chłodzący.

Akuma supido - 25-06-2018, 18:42

Oleju ponad górny znacznik więc musiał zostać rozcieńczony płynem z chłodnicy.
Krzyzak - 25-06-2018, 20:20

Cytat:
problem z zajrzeniem pod koło pasowe
nie musisz zdejmować koła - na tym od klimy jest nacięcie - ma ono pokazywać na T na obudowie rozrządu, gdy zębatki wałków są na znakach
oczywiście jeśli koło pasowe się nie rozpadło, bo znam 1 taki przypadek
silnik nie działa, ale kręci chociaż? - może czujnik wału się rozpadł?

Akuma supido - 25-06-2018, 22:00

Tak silnik kręci i nie wydaje przy tym metalicznych odgłosów, stuków itp. dlatego mam nadzieję że pasek nie przeskoczył.
awas - 25-06-2018, 23:04

Dodam swoje 3 grosze. Jak miałem gala 2.0, to też raz go przegrzałem. Silnik na LPG tracił moc i mimo dodawania gazu samochód się dławił, przełączyłem na benzynę i ustąpiło... na jakieś 5 kilometrów. Samochód zgasł, nie dawał się odpalić i dopiero wtedy zauważyłem, że temperatura jest na max. Odczekałem kilka minut, odpaliłem i podjechałem kilkaset metrów po wodę. Wlałem wodę do chłodnicy (buchnęło parą) i okazało się że w chłodnicy jest spora dziura.
Po tej przygodzie wydawało się że z silnikiem wszystko ok ale wkrótce robiłem dłuższą trasę w góry i nie oszczędzałem silnika i się zaczęło - zapalanie check engine, tracenie mocy, jak na luzie zjeżdżałem z górki i silnik trochę stygł, to na chwilę mu przechodziło ale na podjazdach znów zdychał (ale wskazówka temp. była cały czas na środku). Dojechałem z tych gór do znajomych w Poznaniu i po wystygnięciu przez noc silnik ładnie chodził... przez 20 km a potem znowu się zaczęło i tak przez 150 km. Nie wiem czy coś się po drodze dotarło ale dojechałem już sprawnym samochodem i więcej nie było z nim problemów, oleju nie brał.

Mariano85 - 26-06-2018, 17:04

Akuma. Myślę, że u Ciebie padła uszczelka lub głowica. Skoro stan oleju się podnosi to na 100%
Goście od naprawy głowic mogą sprawdzić jej szczelność.

Akuma supido - 28-06-2018, 22:25

Hejka.
Poproszę mechanika aby od tego zaczął tzn sprawdzenia kompresji na tłokach.
Powiedzcie mi czy trzeba wymienić obydwie uszczelki czy wystarczy tą uszkodzoną na uszczelkę tej samej firmy?

-Fenek- - 28-06-2018, 23:26

Jeszcze nie wiemy, czy uszkodzona jest tylko jedna uszczelka czy obie :P
Nawet jeśli by wszystko wskazywało, że tylko jedna jest uszkodzona, ja bym od razu wymieniał obie. Tamta druga też mogła mocno dostać w kość, więc nawet jak teraz jest ok, to może bardzo szybko wyjść kolejny problem i jeszcze raz byś musiał rozbierać górę silnika.
No i pytanie, czy to tylko to. Nadal zastanawia mnie, skąd się wzięła stróżka oleju za samochodem.
Jest w silniku 2.5l jakaś odma, którą nadmiar ciśnienia mógłby wypluć olej?
No i nie zapomnij wymienić oleju i filtra po tym jak tam się dostał płyn chłodzący.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group