To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [2.2 DID 156KM] Sprzeglo i uszczelka walu / zimering

koniu12 - 11-06-2018, 08:52
Temat postu: [2.2 DID 156KM] Sprzeglo i uszczelka walu / zimering
Witam,

mam problem z uszczelniaczem walu (zimeringiem).
Przy 80tkm sprzeglo zaczelo sie slizgac, wymienilem na nowe z oryginalnym uszczelniaczem.
Po przejechaniu kilkudziesieciu km zaczelo przeciekac. Ponowny demontaz i diagnoza. Uszczelka jest technicznym nieporozumieniem (twardy PTFE), wymienilem na Victor Reinz model 81-53462-00, gruby, gumowy i ze sprezyna. Po 60tkm niestety ale znow sie "poci". Sprzeglo sie jeszcze nie slizga, ale przypuszczam, ze to kwestia czasu (odrobiny oleju dostaja sie na sprzeglo = poslizg). Czy ktos moze znalazl patent na ten problem ? Zaprzyjazniony czlowiek z ASO potwierdzil mi problem, ponoc wymieniaja sprzegla (z uszczelka) co 30-40tkm. Uszczelka kosztuje grosze a demontaz co cala dniowka...

Pozdro
Adam

jachu1111 - 16-06-2018, 04:48

Kolego proponował bym sprawdzić luz osiowy Wału . Tzn złapać bez paska wielorowkowego za koło pasowe i mocno pociągnąć do siebie następnie pchać koło jak by się chciało przestawić wal do skrzyni biegów . Jeśli ten luz występuje to masz przyczynę . Wtedy trzeba wymienić te panewki które są za to odpowiedzialne koszt ich to max 100 zł .

[ Dodano: 16-06-2018, 04:50 ]
A i jak uszczelniacze montuje się w takich trudnych miejscach to kupno tylko i wyłącznie oryginału wiem że są 3 razy droższe ale no cóż.

koniu12 - 16-06-2018, 10:21

Mowimy o tym samym wale ? Mi chodzi o wal, ktory idzie do sprzegla i dwumasu. Tam nie ma kola pasowego. Cena uszczelniacza przy 2500,- pln robicizny demontazu i ponownego montazu nie ma znaczenia! Oryginalny uszczelniacz francuskiej mysli technicznej jest po prostu do D. Szukam innego rozwiazania.
jachu1111 - 16-06-2018, 22:10

Tak o wale korbowym silnika mówimy koło pasowe jest po stronie rozrządu

[ Dodano: 16-06-2018, 22:12 ]
Na 99 % masz luz. Już robiłem takiego outka 2.2 z luzem i lecacym uszczelniaczem

koniu12 - 18-06-2018, 09:08

OK, wielkie dzieki. Teraz rozumiem. Bez demontazu paska rozrzadu sie nie obejdzie (czytaj wamiana?). Rozumiem, ze trzeba wymienic wszystkie panewki korbowodowe ? Pozdro
jachu1111 - 18-06-2018, 12:22

Rozrządu nie musisz ruszać nic .

[ Dodano: 18-06-2018, 12:23 ]
Sprawdź ten luz jak będzie to trzeba to zrobic

koniu12 - 18-06-2018, 12:25

A te panewki sa jakies konkretne ?

p.s. w Citroenach (2.0 HDI) jest ten sam problem :
http://citroen.auto.com.p...ic.php?t=210399

Nawet pisza aby wymieniac na usczelniacz ze sprezyna.

Krzyzak - 18-06-2018, 14:02

a to są takie bez sprężyny?
koniu12 - 18-06-2018, 14:03

Oryginal Mitsu i zamienniki sa z twardego PTFE "bez wargi" i bez sprezyny
jachu1111 - 18-06-2018, 20:25

http://www.czesci.autotra...korbowych-10601 . To tego typu panewkj oporowe

[ Dodano: 18-06-2018, 20:26 ]
Korb i głownych nie trzeba wymieniac

koniu12 - 19-06-2018, 08:33

Dzieki, temat sie coraz bardziej wyjasnia. Dzis bede sprawdzal odme. To tez moze byc przyczyna.
jachu1111 - 19-06-2018, 13:09

Daj znac
koniu12 - 25-06-2018, 16:29

Odma byla czysta. Ile ten Outek mial km, ze panewki walu korbowego trzeba bylo wymieniac ? Mam 140tkm i mechanik twierdzi, ze nie ma mozliwosci po tak malym przebiegu aby sie te panweki wyrobily...
jachu1111 - 25-06-2018, 18:52

Ja robiłem po 120 tyś jednego A drugiego po 180 tyś ,szkód że byłeś u mechanika A to sprawdzić to 10 min i wiesz .
koniu12 - 25-06-2018, 19:26

Mechanik zerknal przy okazji ;)
Gorzej z wymiana uszczelniacza i sprawdzeniem luzu. Robocizny w cholere a przy okazji to i sprzeglo i a po 140tkm i dwumas wypada wymienic. Nie wiem czy nie lepiej nie sprzedac...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group