[02-06]Lancer CS0 - Sondy lambda - napięcia
herr_flick - 26-07-2018, 16:43 Temat postu: Sondy lambda - napięcia Za pomocą OBD2 po bluetoothie połączonym z telefonem patrzyłem głównie na STFT i LTFT ale z ciekawości zajrzałem na sondy. Obie sobie falują a gdy wcisnę pedał w podłogę, tzw WOT, to wtedy wartości stoją na 0,94V, raz może 0,96V. To że stoją, to dobrze (bo openloop), to że bogato, też dobrze bo ma jechać, ale pytanie brzmi czy to dobre wartości. Na PB i LPG to samo
Jak ma ktoś taką możliwość to czy podzieli się swoimi wynikami?
krzychu - 26-07-2018, 20:17
Już też nie pamiętam ale chyba po chwili prawie maksymalnej wartości coś tam spadało podczas przyśpieszania.... Kiedyś się na to patrzyłem, bardzie mnie denerwowało cofnięcie zapłonu przy budzie w podłodzie... Nawet zatankowałem 2 razy 98 ale nie pomogło....
zbychu74 - 26-07-2018, 21:21
herr_flick,
Jeżeli chciałbyś sprawdzić faktycznie czy wszystko gra to tylko w czasie jazdy.Tutaj są najważniejsze korekty paliwowe,a i napięcie pierwszej sondy ol musi stać na bogato ,ale jak pisałem wcześniej podczas jazdy a nie gazowania na jałowym.
Poza tym jeżeli chciałbyś sprawdzić czy masz lpg dobrze wyregulowane to sprawdzasz korektę długoterminową na gazie następnie zrobić ze 40km na benzynie i korekta powinna być taka sama lub bardzo blisko na plus lub minus.
Jak wiadomo wszystkie auta z normalną sondą są w ol przelane(miej lub bardzie),ale na lpg nie muszą bo można to w prosty sposób skorygować w sterowniku lpg poprzez wsadzenie w wydech sondy afr i według tych wskazań dodać lub odjąć lpg. A napięcie na sprawnej sondzie ok.0,86-0,88 jezeli więcej to bardziej przelane ,oczywiście te napięcia nie są tak miarodajne jak sonda afr.
herr_flick - 27-07-2018, 01:40
Nie no, pedał w podłodze tylko w trakcie jazdy i w porywach max 5500obr
Na jałowym nigdy nie gazuję, nawet nie sprawdzałem przy ilu jest odcięcie, a skoro mowa o obrotach to jakoś mnie to nie kręci
Co do LPG, chyba lepiej mieć lekko bogato, niż ubogo i wypalać zawory, zwłaszcza na monotonnych autostradach, najwyższej katalizator oberwie a to łatwiej wymienić.
plecho1 - 27-07-2018, 07:11
Jeśli nie miałeś strojenia OL z AFR to LPG masz raczej sporo przelane. Producenci sterowników robią takie algorytmy aby dla bezpieczeństwa było przelane bo niewielu gazowników używa AFR. Przez takie przelanie silnik na pewno zbiera się gorzej i spala więcej niż powinien więc jeśli często zagląda się na czerwone pole obrotomierza to na prawdę warto dokładnie to wyregulować a jak jeździ się raczej delikatnie i ekonomicznie praktycznie nie jeżdżąc w OL to może i nie ma sensu regulować AFR.
|
|
|