Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sondy lambda - napięcia
Autor Wiadomość
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-07-2018, 16:43   Sondy lambda - napięcia

Za pomocą OBD2 po bluetoothie połączonym z telefonem patrzyłem głównie na STFT i LTFT ale z ciekawości zajrzałem na sondy. Obie sobie falują a gdy wcisnę pedał w podłogę, tzw WOT, to wtedy wartości stoją na 0,94V, raz może 0,96V. To że stoją, to dobrze (bo openloop), to że bogato, też dobrze bo ma jechać, ale pytanie brzmi czy to dobre wartości. Na PB i LPG to samo
Jak ma ktoś taką możliwość to czy podzieli się swoimi wynikami?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-07-2018, 20:17   

Już też nie pamiętam ale chyba po chwili prawie maksymalnej wartości coś tam spadało podczas przyśpieszania.... Kiedyś się na to patrzyłem, bardzie mnie denerwowało cofnięcie zapłonu przy budzie w podłodzie... Nawet zatankowałem 2 razy 98 ale nie pomogło....
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 26-07-2018, 21:21   

herr_flick,
Jeżeli chciałbyś sprawdzić faktycznie czy wszystko gra to tylko w czasie jazdy.Tutaj są najważniejsze korekty paliwowe,a i napięcie pierwszej sondy ol musi stać na bogato ,ale jak pisałem wcześniej podczas jazdy a nie gazowania na jałowym.
Poza tym jeżeli chciałbyś sprawdzić czy masz lpg dobrze wyregulowane to sprawdzasz korektę długoterminową na gazie następnie zrobić ze 40km na benzynie i korekta powinna być taka sama lub bardzo blisko na plus lub minus.
Jak wiadomo wszystkie auta z normalną sondą są w ol przelane(miej lub bardzie),ale na lpg nie muszą bo można to w prosty sposób skorygować w sterowniku lpg poprzez wsadzenie w wydech sondy afr i według tych wskazań dodać lub odjąć lpg. A napięcie na sprawnej sondzie ok.0,86-0,88 jezeli więcej to bardziej przelane ,oczywiście te napięcia nie są tak miarodajne jak sonda afr.
_________________
zbychu74
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-07-2018, 01:40   

Nie no, pedał w podłodze tylko w trakcie jazdy i w porywach max 5500obr
Na jałowym nigdy nie gazuję, nawet nie sprawdzałem przy ilu jest odcięcie, a skoro mowa o obrotach to jakoś mnie to nie kręci :)
Co do LPG, chyba lepiej mieć lekko bogato, niż ubogo i wypalać zawory, zwłaszcza na monotonnych autostradach, najwyższej katalizator oberwie a to łatwiej wymienić.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-07-2018, 07:11   

Jeśli nie miałeś strojenia OL z AFR to LPG masz raczej sporo przelane. Producenci sterowników robią takie algorytmy aby dla bezpieczeństwa było przelane bo niewielu gazowników używa AFR. Przez takie przelanie silnik na pewno zbiera się gorzej i spala więcej niż powinien więc jeśli często zagląda się na czerwone pole obrotomierza to na prawdę warto dokładnie to wyregulować a jak jeździ się raczej delikatnie i ekonomicznie praktycznie nie jeżdżąc w OL to może i nie ma sensu regulować AFR.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.