 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sondy lambda - napięcia |
Autor |
Wiadomość |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-07-2018, 16:43 Sondy lambda - napięcia
|
|
|
Za pomocą OBD2 po bluetoothie połączonym z telefonem patrzyłem głównie na STFT i LTFT ale z ciekawości zajrzałem na sondy. Obie sobie falują a gdy wcisnę pedał w podłogę, tzw WOT, to wtedy wartości stoją na 0,94V, raz może 0,96V. To że stoją, to dobrze (bo openloop), to że bogato, też dobrze bo ma jechać, ale pytanie brzmi czy to dobre wartości. Na PB i LPG to samo
Jak ma ktoś taką możliwość to czy podzieli się swoimi wynikami? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-07-2018, 20:17
|
|
|
Już też nie pamiętam ale chyba po chwili prawie maksymalnej wartości coś tam spadało podczas przyśpieszania.... Kiedyś się na to patrzyłem, bardzie mnie denerwowało cofnięcie zapłonu przy budzie w podłodzie... Nawet zatankowałem 2 razy 98 ale nie pomogło.... |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 26-07-2018, 21:21
|
|
|
herr_flick,
Jeżeli chciałbyś sprawdzić faktycznie czy wszystko gra to tylko w czasie jazdy.Tutaj są najważniejsze korekty paliwowe,a i napięcie pierwszej sondy ol musi stać na bogato ,ale jak pisałem wcześniej podczas jazdy a nie gazowania na jałowym.
Poza tym jeżeli chciałbyś sprawdzić czy masz lpg dobrze wyregulowane to sprawdzasz korektę długoterminową na gazie następnie zrobić ze 40km na benzynie i korekta powinna być taka sama lub bardzo blisko na plus lub minus.
Jak wiadomo wszystkie auta z normalną sondą są w ol przelane(miej lub bardzie),ale na lpg nie muszą bo można to w prosty sposób skorygować w sterowniku lpg poprzez wsadzenie w wydech sondy afr i według tych wskazań dodać lub odjąć lpg. A napięcie na sprawnej sondzie ok.0,86-0,88 jezeli więcej to bardziej przelane ,oczywiście te napięcia nie są tak miarodajne jak sonda afr. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-07-2018, 01:40
|
|
|
Nie no, pedał w podłodze tylko w trakcie jazdy i w porywach max 5500obr
Na jałowym nigdy nie gazuję, nawet nie sprawdzałem przy ilu jest odcięcie, a skoro mowa o obrotach to jakoś mnie to nie kręci
Co do LPG, chyba lepiej mieć lekko bogato, niż ubogo i wypalać zawory, zwłaszcza na monotonnych autostradach, najwyższej katalizator oberwie a to łatwiej wymienić. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-07-2018, 07:11
|
|
|
Jeśli nie miałeś strojenia OL z AFR to LPG masz raczej sporo przelane. Producenci sterowników robią takie algorytmy aby dla bezpieczeństwa było przelane bo niewielu gazowników używa AFR. Przez takie przelanie silnik na pewno zbiera się gorzej i spala więcej niż powinien więc jeśli często zagląda się na czerwone pole obrotomierza to na prawdę warto dokładnie to wyregulować a jak jeździ się raczej delikatnie i ekonomicznie praktycznie nie jeżdżąc w OL to może i nie ma sensu regulować AFR. |
|
|
|
 |
|
|